Ja, jag kommer inte göra mig av med min. Han ger så himla härlig ridkänsla just IOM känslighet och elasticitet.
Jättekul men jättesvår!
Numer är han dock betydligt simplare IOM att han inte får panik eller blir förbannad.
Jag är ju också fuxskadad IOM att många av mina kärlekar varit just fuxar.
Ja, fullblod kan vara himla kul!
Jag gillar ju känsligheten och rörligheten i dem. Men det kräver ju att man är van vid dem. Och du har ju ridit fullblod förr. Så det blir nog bra!
Jag brukar ärligt talat försöka strypa gången på dem lite i början. För att få dem i balans och så att gången blir symetrisk. Tycker ofta man ser osymmetrisk flash. Och som man sen inte lyckas få symmetriskt och balanserat.
Kul oavsett att fortsätta tror jag. Jag tycker jag lärt mig mycket mer på de överrörliga raserna/individerna än de taktfasta och mer ihopsittande modellerna.
Förstår dock problemet med att hinna. Jag har ju valt bort barn, annat jobb och i perioder också alla sociala relationer.
Det får man tyvärr göra tror jag om man satsar ridning. Då måste man rida ett par hästar per dag för att hålla sig på topp. Däremot tror jag att det inte får bli för många, över ca 6 st. Då tror jag man rider mer på rutin än orkar analysera varje ritt max och utvecklas.