Nu kastar jag mig in här... Eftersom min kära islandshäst är omskolad till dressyrponny
Vi har tränat för dressyrtränare sedan i våras och fått massor med beröm. Nu har vi haft lite vila i all värme, sommarjobb, fysioterapeutbehandling och sadelinprovning...
Väntar tålmodigt på vår nya Prestige Venus basic som ska komma efter Prestiges sommarsemester, och då hoppas jag min sits ska få sig en liten push åt rätt håll. Nu är det bomlöst som sätter mig i svank som gäller, kanonkul...
Jag är gammal ponnydressyrare, som bäst deltog jag i Sm 2003 och har inte ridit ett dressyrprogram sedan dess. Pånnin är en valack född 2004 som jag haft sedan han var två år. Nu letar jag efter tävlingar till hösten, vi tänkte ge oss ut i en LC:2 och en LB:1.
Men jag är ju så skraj
jag har ju knappt ens suttit ner i traven på tio år! Och han har fortfarande lite problem med formen i avsaktningar och igångsättningar... och tar tölt när han blir sur på mig... och blir vildhingst när han kommer till nya ställen... ja, ni hör ju! Men någon gång ska väl vara den första!
Hrm, både häst och matte ska banta lite också.......