Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, jag har ju anvant den i nastan 4 ar utan problem! Men i vintas bytte jag for att hon blivit lite skorvig i huden under den. Trodde att hon var extra kanslig eftersom hon var klippt och kanske att den suttit lite hart da det var en del rodeo just da och sadeln flog hit och dit
Sa jag lutar nog mer mot varmen av rorelsen som du var inne pa. Men kan inte helt utesluta att det ar allergi heller. Utslagen var ju bara dar ladret har nuddat.
Men det kan ju vara sa att den blivit alldeles for stretchig med aldern, och att det nu ror sig och gnuggar for mycket, sa det blir kokhett under.
Ar dom nya svarta mindre stretchiga?
Ok näe då lutar jag nog också åt värmen. Vet inte ang de nya för jag har en äldre grå som inte är jättemycket använd, tror inte de nya är så mycket mindre stretchiga då det är det som är "grejen" med gjorden, dvs att den ska vara stretchig...
Jag håller på att krevera av den här värmen. Kanske för att jag envisas med att vara hemma i Sthlm och träna, men vad gör man inte när man ska på meeting nästa helg.
I alla fall så är jag glad att Z kan vara inne på dagarna och ute på nätterna. Skönt med en flexibel stallägare som tillåter lite andra lösningar...
Jag har en grå, har flera vänner som har grå, mina tränare har ett par grå, har några elever med grå. Jag har vänner och elever med svarta, mina tränare har några svarta.
Jag har aldrig själv varit med om såna ödem. Jag har nog haft min gjord på iaf en 30 hästar. Och har ju själv en tunnhudad, tunnhårig och känslig sak. No prob.. Han hade dock sår av vanlig lädergjord då han kom.
Inte sett någon annan som haft såna prob heller.
Däremot vissa som fått lite skav både av kanten framför gummit om den vikt sig extremt och av skarven läder/gummi.
Men det upplever jag varit jämt lopp mellan svart/grå.
Tycker den svarta känns lite annorlunda. Men vet inte om den stretchar märkbart sämre eg. Den ger en lite styvare känsla på något vis dock. Iaf i början..
Jag tränade 15 igår. Det blev ett kort pass! Dels höll jag på att dö, dels så blev Z väldigt fin i värmen. Det måste vara som BikramYoga för hästarna, att värmen gör dem smidigare........Om vi aldrig hörs mer så har jag dött i värmen. Har träning idag och imorgon -klockan 14:30 och 10:30...... Kommer seriöst avlida.
....Om vi aldrig hörs mer så har jag dött i värmen. Har träning idag och imorgon -klockan 14:30 och 10:30...... Kommer seriöst avlida.