Helt sjukt vad jag tycker om min häst
Hästen har vilat i 2,5 vecka. Har bara lasttränat lite, borstat och så, men inte motionerat honom.
Men så igår var det dags, ut i skogen en sväng. Och hade sällskap av en häst i grannstallet.
Och så härlig, lugn, avslappnad och snäll! Går först utan att tveka (som han brukar göra när han går först). Supermjuk och fin i munnen, jobbar på i fin form i traven med ett härligt tempo och lyssnar super. Sista galoppen hem var vi sist och första hästen får springa på i en ryslig fart, och jag tänker "va fan, jag låter min hänga på, han lär ju stanna när backen är slut". Och han springer på, fort, men inte i närheten av att sticka efter den andra hästen utan tar allt i sin egna takt! Och det gör mig så trygg!!
Ska tilläggas att jag har varit så jäkla rädd för att rida ut. Men det känns så himla bra nu och det känns som att jag vågar lita på honom mer och mer! Jag är inte rädd, även att jag kanske kan bli lite nervös ibland i vissa situationer.
Det är såna här dagar jag får bekräftat att min häst är värd allt slit och att jag skulle göra vad som helst för honom
!