Dressyrsnackis nr 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 9

Åh, du köpte den! Min kompis provred den för någon månad sen. Riktigt fin liten tjej. Världens härligaste galopp, eller hur?

Härligt! Lycka till med henne! Provred henne och hon hade underbar galopp! :love: Tyvärr kunde jag inte ta henne pga ekonomin. Men nu kommer hon ju få det underbart, ska bli kul att följa!:D

Nej vad skoj, har du provridit den! Superhärlig galopp! Min kompis som ska hoppa den åt mig blev lite våt i blicken ;)

Traven är ju rätt ordinär, men den tror jag kommer bli mycket bättre när hon stärker sig. Hon känns ganska så sen i utvecklingen. Hur eller hur tycker jag hon verkar ha himla härligt huvud och ojoj, vad ridsugen jag blir nu :)

Ja jag sökte en häst att låna då min älskade häst hastig och tragiskt gick bort i januari och min 3-åring rids ju inte speciellt mycket... Så då fick jag prova henne :) Traven är ju det som är lättast att påverka så det går säkert utveckla den när hon blir äldre och starkare! :d

*kl*

Hur nära inpå en tävling öppnas anmälan i era krokar? Sitter och bevakar en tävling som är i mitten av april som väntar på att bli godkänd av förbundet. Förra tävlingen blev full på en dag (ja, jag vet att det är en evighet i jämförelse med Sthlm) och jag vill verkligen komma med i de klasser jag tänkt. Proppen kommer jag inte in på av ngn anledning så kan inte se om det står angivet där heller... Önskar att det fanns en funkgion i tdb som berättade att tävlingen är öppen för anmälan. Eller finns det?

Det är väldigt olika. Jag brukar maila tävlingsarrangören när proppen är senare än de andra som är samma helg. Om proppen inte är godkänd alltså, för då brukar de kunna meddela när den är på väg att bli godkänd. Det är i deras intresse ändå... Anmälde igår till en tävling 21/4 och ska anmäla på lördag till en 27/4. Sen sitter jag också och väntar på en som är 26 som jag funderar på att vara med på...

*KL*
Här är det dock inte så muntert just nu. Känns dumt att sitta och planera tävlingar när Z står på Ultuna med dropp och skit. Han har högst sannolikt blindtarmsförstoppning eller något liknande. Det började redan igår kväll och har sen förvärrats i etapper och i eftermiddags beslöt vi oss för att åka in. Det är en bra prognos eftersom vi enligt dem hittade det så tidigt att det inte blir buköppning eller liknande (som det ser ut just nu i alla fall), men mitt hjärta blöder! Jag vill inte att vår lilla ängel ska ha ont! :arghh:

Han skötte sig från sin bästa sida och jag är inte förvånad om han har fått nya fans. Hemfärd blir tidigast fredag för de vill se att det har släppt på riktigt och det tar tydligen ett dygn och de vill inte att han ska åka hem och sen stå obevakad en hel natt... :(

1621881_10153875913240497_1311037319_n.jpg

Är det någon av er som har varit med om detta? Hur har konvalescensen se ut?

Vet de varför han fick det?
Kan inte låta bli att se sambandet mellan minskade avmaskningar och ökade blindtarmsstopp.
Min hade lite kolikkänningar under två år, efter ett år med fler avmaskningar pga stallbyten är plåtmagen tillbaka. Hoppas han kryar på sig!

Det kan de inte se om de inte öppnar och hoppas vi att han slipper. Men varken han eller någon av hans kompisar hade mask när vi kollade senast. Sen har han gått en period med en ny kompis och när och hur den avmaskats vet jag inte. Vi får väl be dem kolla på Ultuna, för säkerhets skull. Min gissning är dock någon sorts sandkolik, för hans bajs började lukta lite annorlunda när snön försvann och han inte har så mkt att pilla med i hagen. Men säker är jag inte. :/

Och: Tack! Det är inte kul sånt här, den första gången jag behövt åka in med någon häst... Än så länge!

Senast ändrad:

Det finns ett klart samband mellan blindtarmsförstoppning och magsår. Har ni gjort endoskopi ned i magsäcken?

Krya på!!

Tack, det var nyttig info. Vi har inte pratat om det, men han har haft magsår hos förra ägaren så det kan vara en möjlighet det med.

Fiorano: tack! Det blir nog bra det här...

*kl*

Hur nära inpå en tävling öppnas anmälan i era krokar? Sitter och bevakar en tävling som är i mitten av april som väntar på att bli godkänd av förbundet. Förra tävlingen blev full på en dag (ja, jag vet att det är en evighet i jämförelse med Sthlm) och jag vill verkligen komma med i de klasser jag tänkt. Proppen kommer jag inte in på av ngn anledning så kan inte se om det står angivet där heller... Önskar att det fanns en funkgion i tdb som berättade att tävlingen är öppen för anmälan. Eller finns det?

Hade också önskat en sådan funktion! Jag har bevakat en tävling nu som hålls 13/4 och anmälan öppnades först nu för någon dag sedan och proppen kom ut samtidigt, tycker jag är väl sent! För precis som dui skriver så blir ju tävlingarna fulla snabbt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 972

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka