Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dec 2009 åkte jag av och landade på nacke/rygg. Red igen i slutet av april..
Danne fick i dec 2010 kolik som han gick med i flera dagar utan att visa symptom. När han väl visade så var han så dålig att vet i hbg sa att han inte skulle överleva. 160 i vilopuls, ingen puls i benen, chock. Jag sa Adjö till en döende häst där och då.
På väg hem ringde De och sa att han var ännu sämre och att jag fick ta ett beslut om avlivning eller op och han skulle inte överleva anestesin..
Jag valde op.
På morgonen ringde De och sa att de inte opererat men att de lyckats få honom stabil. Det visade sig dock att bakterierna angripit hjärtat så han hade vätska på hjärtat, arytmi och en sak till.
Efter ett par månader visade det sig att även njurarna tagit skada och att han hade ca 15% kapacitet. Återigen skulle han inte överleva. Ändrad kost mm och värdena vände markant. Nu uppskattar de att ca 85% fungerar och att vi med rätt kost kan ge honom flera år till. När åldern sätter in så har han ju dock sämre utsikter.
Han började ridas igång i maj 2011 och blev sparkad i juni.. Igång igen i slutet av juli och upptryckt i ett hörn i början av aug = skada på gaffelbandsfästet vä bak.
Igång igen aug 2012
Hovbölder hela hösten 2012
Stallbyte i feb och lugnt igångsatt under våren. Låsning i ryggen i somras (är ju inte direkt still i hagen). Av en sko i aug som ledde till hovböld vä fram = överansträngning hö = överansträngning även vä + felbelastning vä bak som rättats till med ringsko..
Kort version
Jag håller verkligen tummarna !!
Ja det låter som sagt som du behöver vara en ännu jobbigare medlem i fråga om detaljer för att få svar här
Har innan ikväll skickat ett nytt mail med frågor om bla underjobbet i botten, konkret tidsplan och visst surande. De anser att "har vi väntat så här länge på ridhus gör det inget om det tar ännu mer tid". Den kommentaren gör att jag går i spin.
Hellas: Lycka till imorgon! Men två veckor är egentligen ingen tid alls.
Hur gick det idag?
Min tjocka ponny vilar och går bara i hagen 6-20. Hon får vinterskor på fredag och tänkte börja skritta i helgen. Magen ökar oriväckande fort i omfång.
Har innan ikväll skickat ett nytt mail med frågor om bla underjobbet i botten, konkret tidsplan och visst surande. De anser att "har vi väntat så här länge på ridhus gör det inget om det tar ännu mer tid". Den kommentaren gör att jag går i spin.
Istället för att vara en jobbig medlem kan du inte istället erbjuda din kunskap som hjälp? Det kanske du har gjort men jag upplever dina inlägg som att du mest gnäller Jag sitter med i styrelsen i min klubb och även i ts och det är inte lätt att vara alla till lags då man även har ett liv utanför klubben. Även om man sitter med i en styrelse innebär det inte att man har all tid i världen för allas frågor, tråkigt men sant. Och alla i som är med i en styrelse har olika mycket tid att lägga ner på sin förening. Jag lägger ner rätt mycket tid men inser att alla har inte den möjligheten. Som nu när en i personalen är sjuk och det behövs extra hjälp i stallet har jag gått ner ideellt och jobbat lite i tre dagar några timmar. Detta kan jag göra då jag är ledig 4-5dagar mellan mina arbetsperioder men det kan inte någon som jobbar måndag-fredag göra.