Dressyrsnackis nr 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 8

*kl*
Vad säger ni om att tävla dressyr i annan färg på schabraket än vitt?? Är det någon som brukar göra så?

Ska tävla lördag och söndag och är lite sugen på att ha en annan färg... ;)

tänkte mer på hur man bibehåller hästens tränings och tävlingskondis på ett bra sätt....hur man lägger upp träningen på hästen etc. Om man försöker hålla vissa mål eller om man tar det lite som det kommer etc.

jag har tävlat i massa olika färger, svarta, vinrött, blått etc. (men har försökt matcha med ngt på själva klädseln på ryttaren) ta det som du vill ha!

spännande :) har du någon bild?

Jag funderar på det lila eller det blåa...

dsc_1094_-_kopia_518959139606ee7c10d8e41f.jpg

dsc_1520_51bb7c41ddf2b31f1628816b.jpg

Tyvärr ingen bild just nu, men på en tävling jag va på sist var det en ryttare som red med grön kavaj och grönt schabrak. (Det ser man inte så ofta)

Medryttare var det som gällde för mig. Jag red aktivt till v 30 typ, sen var magen i vägen när jag skulle av från hästen. :D Fram tills v 36-37 fortsatte jag med barbackaskrittsvängar men sen fick jag mild havandeskapsförgiftning och beordrades vila (ligga på soffan och pilla navel typ) + blev kvar på bb i en vecka efter förlossning pga mitt blodtryck. Det hade ju aldrig funkat med hästen utan medryttare då!

Olina - jag tycker att du ska ta det där knallrosa som du visat nån gång! :)

Haha ja kanske det men blir inte det lite för rosa??

Jag har inget matchande rosa till mig men det borde väl gå bra ändå...

Så här ser jag ut annars när jag tävlar
dsc_2148_51b44a48e087c3464ff88cc9.jpg

Jag är gravid, ska ha i oktober och var extremt trött i början, allt var jobbigt, satte ut hästen till salu 2 ggr innan jag ångrade mig.

Ska bara rida några veckor till och jag längtar faktiskt efter att få ställa av hästen. Hon kommer stå augusti- oktober, kanske även november. Funderat mycket på om jag skulle låna ut eller skaffa medryttare, men det blir nog enklast att bara låta hästen stå några månader.

Tankarna går nog extra mycket upp o ner när man är gravid, dock tycker jag att hästen och ridningen ändå får en att liksom skärpa sig lite, både jag och hästen har utvecklats mycket i år och tävlat mycket. Det tror jag beror delvis på att jag vet om att jag snart måste trappa ner.

Jag kom på för ett tag sedan att jag har ju bara tävlat den här hästen som gravid :D Innan jag blev gravid var vi inte klara för tävling.

Efter att ha läst sassis inlägg så vill jag bara tillägga att jag inte ville ställa av min häst eftersom han var/är +20 år så en lång vila känns lite riskabelt. Annars hade det helt klart varit ett alternativ!

Jag grinade typ varje dag första veckorna när jag var gravid :p

Det är mycket hormoner i omlopp, mkt som förändras i kroppen och i livet. Försök att ta det lugnt, allt löser sig på ett eller annat vis. Min häst vilade (promenerade, longerade och åkte häst när jag kände för det) i ca 4 månader. Jag var inte alls intresserad av att hålla honom i tävlingskondis under graviditeten och inte på någon månad efteråt heller, allt har sin tid. Gör som det känns bäst för dig!

*kl*

Sitter och googlar på utbildning/tillridning och kliar mig i huvudet. Finns ju hur mycket som helst och hur stor variation som helst. Hur vet man var det är bäst liksom? Känns lite långt ner till Skåne också så mellansverige kanske vore något, men som sagt, var?
Även där det inte är tokdyrt vore ju en fördel. Någon som har några tips på hur man ska leta/välja?

Har hittat iaf två ställen hittills som tar mindre och är vitt. Har flera andra hästar också så kan tyvärr inte lägga hur mycket som helst på en av dem även om det är för ett bra syfte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
366
Senast: Cactus
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lördag och en ny lagfinal står på OS-schemat när dressyrens lagmedaljer ska fördelas i Grand Prix Special. Här finns svenska starttider...
Svar
0
· Visningar
208
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 4-8 september är det dags för unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Nu är det klart vilka unga hästar som nominerats för att...
Svar
0
· Visningar
156
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama