Dressyrsnackis nr 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 8

För mig är det lilla stallet självklart.
Du har ju en ridbana i närheten? den funkar ju iaf 10-11 månader om året om du inte bor i norrland?

så kan du åka när du ska träna.
och spara massa tid på att inte ha insläpp och jourer och tjafs och allt.

*kl*

Den där fotografen har skaffat pojkvän vilket gör att bilderna dröjer;):D! Lovar att fira deras ankomst med att starta en dressyrkavajtråd:p.

*KL

På väg till en naprapat om en halvtimma, får se vad hon kan göra åt min skeva kropp...

Red Ninya sista dagen före betet igår. Blev en rejäl uteritt med både lite busgalopper och en del seriösare arbete. Jättemysigt :D

Låter härligt!

kl
i förrgår när jag red var Calle inte så rolig -jättestark och hur jag än red fick jag inte ordning på det... Igår vilade han och idag var det dags för ny drabbning. Hade bestämt mig för att idag skulle det fasen gå bra. Börjar rida och han var bättre men inte super, men jag red på. Sedan tyckte jag att han var lite grejig på högersidan (där han har/haft en "inbäddad" vargtand) och tänkte att den kanske kommit upp? -hoppar av och stoppar in ett finger i munnen och kör runt lite, ingen vargtand men han var sylvass i munnen! Och då är det ett par månader (inte ens ett halvår) sen vi var hos tandläkaren senast.... Hursomhelst, plockade av nosgrimman (stoppade in fingret under den inne i munnen och den satt inte hårt men bara att den låg emot tryckte ju in kinden mot tänderna) och red på.

Och han gick som en klocka -sååå fin! :laugh::laugh: :d Så nu blir det att boka tandläkartid imorgon så vi får fixat till det.

Hottie får skämmas lite idag för hon knockade mig rätt i ansiktet :cautious: :mad:

Åh, så kul att det går bra med din snygging! Usch, så jobbigt med tanden då, tur att du upptäckte den!

Hehe, typiskt ston får man nog lov att säga då ;)

Trots att Deimion har haft ett par riktigt intenssiva träningsveckor genomförde han ett kanonpass igår. Visst, han kändes lite matt och inte riktigt lika luftiga gångarter som vanligt, men han kändes såå loss och mjuk. Vi har fokuserat mycket på att få honom låg i formen, även i galoppen då han gärna blir lite för hög och kort i formen. Igår verkar det som att poletten trillat ner ordenkligt, så vi avslutade när han kändes som bäst :love:

Lägger till en annan bild från gårdagen också :)

Kändes helt underbart att få honom så låg och rund i galoppen, något som kändes omöjligt för bara någon vecka sedan :love:

*knapplån*

Idag testade jag att göra ett byte på vägen, dvs rakt fram och det gick åt ena hållet. :) nu är ju inte våra byten vackra eller helt korrekta men det är så kul att vi "kan" göra dom.

*kl*

Jag har hand om dressyrträningar för en viss tränare på vår klubb. Vi har tidigare haft dem på söndagar ca 1 gång/månad där alla haft sin fasta tid varje gång, men nu ska de vara varannan måndag istället. Vilket betyder andra tider. Hur delar man ut det nya tiderna egentligen? Det handlar om 6 tider från 16.30 till 21.00. Och så klart vill ju de flesta ha tider mellan 18-20. Hur gör man? Alla kan ju inte rida då.
Sen har jag hört att vissa har rullande schema, men personligen är jag inte alls förtjust i det. Och sen är jag lite ego, jag lägger ändå ner en del tid med planering och fix för att få ihop träningarna, brukar skicka sms för påminnelse om träning till helgen osv, men nu blir det ju iof varannan mån. Och fixar reserver när det behövs. Och håller kontakt med tränaren. Är det väldigt fel av mig att ge mig själv en "bra" tid då? :confused:

Man kanske kan ha så att man får anmäla sig till varje gång, då kanske det inte passar alla varje gång men i gengäld kanske fler får chansen än om det är fasta tider och man har otur och inte kan vara med alls då den tid man kunde blev upptagen. Någon kanske jobbar lite olika så att den kan ta en tidig tid ibland osv.

Börja med att skicka ut ett mail där alla får ranka sina favorittider? Själv hade jag hellre ridit 16:30 och absolut inte kl 20, till exempel ;) Sen kanske de populäraste tiderna kan kosta 25:- mer och de som ingen vill ha blir då subventionerade? Och om önskemål finns så kan det roteras träningstider. Fråga eleverna helt enkelt! :)

Jag har skickat ut mail, där de får ange vilka tider som de kan. Det är fortfarande de som inte har svarat. Och alla av oss jobbar eller går i skolan, och jag som slutar jobba 16.30 i grannstaden har lite svårt att hinna med de första tiderna. Annars är det ju bättre att rida tidigt, då är chansen större att vara helt själv i ridhuset :)

Mitrolle
Att anmäla sig till varje gång blir för krabbigt. Förstår hur du menar. Men det är inte ett alternativ.

Tänker bara hur brukar man göra? Är det först till kvarn? Alltså den som anmäler sig först som får välja tid först?

Skicka ett mail till med en svarsdeadline. De som har svarat inom den tiden kan få de tider de önskar (i största möjliga mån), resterande blir utlottade på kvarvarande tider :)

kl
Tycker gott du kan ta den tid som passar dig när du gör jobbet med bokning mm. Och sen var ju Ninnururs råd kalas, försök pussla så gott det går o dela sen ut resten med lottning. När det gäller reserver så försök att få folk att fixa det själva om de inte kan rida nån gång, är ju jättemycket jobb med sånt.

Ja, så får det blir. Jag har tidigare skickat ut mail med info till alla. Men satte sista svarsdag 14/7 (ångrar att jag var så generös med funderartid). Jaja, har de 2 som ännu inte hört av sig, inte hört av sig då heller så får de ta de två tidiga tiderna, eftersom ingen av de 4 som svarat kan då.

Ang reserver, så är det ju en bra tanke att man får fixa det själv :). Men vi har en reservlista med 12 pers som vill rida för den här tränaren, så det är inte svårt att hitta reserver, och tydligen viktigt att ta det i ordning sas. Och under året som gått har vi ju bara haft träning 1 gång/månad. Får se om det fungerar till hösten när det blir varannan vecka. Men lite tid kan det ju ta ibland att få tag i och få svar från vissa.
Nu till hösten kommer det dock att fortsätta bli träningar för den här tränaren 1 gång/mån på en helgdag, och då blir det de 6 första från reservlistan som får rida.

Tack för alla tips än så länge! Inte lätt att göra alla nöjda ju! Men nu får jag väl hoppas att de andra inte svarar i tid ;) :p

Grattis på födelsedagen!!

*kl*

Hur förvarar ni dressyrnissar rosetter? Jag är så tramsigt glad att jag öht har lyckats vinna några så jag vill kunna ha dom uppe:p. Men har än så länge inget vettigt sätt att göra det på. Men så såg jag en bild på en ram som man satt hönsnät i som rosetthängare. Såg jättesnyggt ut och det ska minsann bli ett projekt att tillverka! Nån som gjort nåt sånt?

Tack! :laugh:

I förra lägenheten (en etta) hade jag rosetterna i en rad längs taket men när jag flyttade ihop med sambon så åkte de ner i en låda och har inte kommit upp. Har den senaste bara som sitter på kanten av det övre av dessa foton,
37673_452145925711_2852447_n.jpg

men det är bara för att det är en ovanligt stor och fin rosett :p Har ju inte tävlat på flera år nu pga graviditet och sen pengabrist så det har inte blivit aktuellt med någon ny förvaring :(

Jag är också ganska nöjd över årets skörd hittills så de hänger faktiskt på en plansch i hallen än så länge. Dock är de flesta smakfullt vita... ;) De gamla (10 år och äldre de flesta) ligger i en påse på vinden. Plaketterna har hästägarna fått. Jag tror inte att jag skulle få ha den här lösningen om jag var sambo med någon men nu bor jag själv så då får det bli så här så länge. Blir de många fler så får jag väl ta det problemet då... ;)

*KL* Hur gör ni när ni ska tävla meeting, känns som ett sånt i-landsproblem men jag har insett att jag borde shoppa fler vita ridbyxor och ridskjortor. Har ni ett par per dag eller tvättar ni någon dag? Z är en dregglare så även om jag gör allt för att hålla mig ren så dregglar han. Ibland flyger det dreggel upp på mig när jag rider tom! Det blir inte så snygga fläckar. :wtf:

Vad fina tavlor :)!

Är det någon som har ramat in en canvastavla?

Har fått en tavla målad på mig och min häst, på typ en canvasduk lr liknande iaf, men vet inte hur jag ska göra med inramningen. Hur gör man det snyggt liksom?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
366
Senast: Cactus
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lördag och en ny lagfinal står på OS-schemat när dressyrens lagmedaljer ska fördelas i Grand Prix Special. Här finns svenska starttider...
Svar
0
· Visningar
208
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 4-8 september är det dags för unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Nu är det klart vilka unga hästar som nominerats för att...
Svar
0
· Visningar
156
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix