Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså så härligt! Sådär ser det ut i typ slutet på maj hos oss här uppe i norra Västerbotten...Alltså, igår...
Februari visade sig från sin allra bästa sida, +8 och strålande sol nu närmar det sig vänner, våren är på ingång! (...sa hon och så blev det snöstorm. Typ).
Visa bifogad fil 25385
Jag ska på kurs med Anna Blomgren i helgen och är också lite nervös... Men längtar mest!
Tack snälla.
Yes, håller på med det och ska bli vidarskickad till BUP för behandling så det är "under kontroll" och vi ska ha möte framöver.Om du går till terapeut eller liknande kanske hen kan förklara för dina föräldrar nyttan med motion och hästarna?
Yes, håller på med det och ska bli vidarskickad till BUP för behandling så det är "under kontroll" och vi ska ha möte framöver.
Vad skönt Och bra att du verkar förstå att BUP/kuratorer etc inte är en så stor grej. Tror snarare långt fler tonåringar skulle må bra av det. Det är så jäkla jobbigt att vara tonåring, och nästan omöjligt att sätta sig in i som vuxen, fastän man själv har varit tonåring. Hoppas att du får bra hjälp!
Jag vet att det är svårt, men försök att hitta ett sätt att prata med dina föräldrar om hästarna och ridningen där du inte blir upprörd. Du kommer inte vinna någon diskussion genom känsloutspel och genom att försöka skuldbelägga. Prata istället lugnt och sakligt om att hästarna är det som får dig att må bra och försök hitta en överenskommelse med dina föräldrar som funkar. Dom verkar ju ändå bry sig väldigt mycket om dig och vara snälla och generösa som ändå håller dig med häst. Självklart vill dom ditt bästa. Lycka till!
Till Danmark . Kommer regelbundet till ett ridcenter på själland. Jag hittade av en slump en Facebook grupp där hennes kurser läggs ut för några månader sen. Denna gången passade det in i resten av livet så jag blundade och anmälde typÅh vad härligt! vart i landet kommer hon?
Åk!Nu är hästen inte halt längre. Så nu håller jag på och velar om jag ska åka till kliniken på onsdag.
Känns onödigt när han inte är halt samtidigt som det skulle vara skönt med en koll och i så fall samtidigt kunna röntga där sprickan varit för att kunna lugna mammahjärtat.
Åh så fina Har du möjligtvis lite ny film? Han är ju bara så läcker! Vart finns ni förresten? Tänker om han betäcker?
I veckan kom en gammal tränare som flyttat till USA tillfälligt hem till Sverige och jag fick möjligheten att rida två pass för honom! Red för honom med Barb för rätt många år sen och det var kul att visa upp henne igen, fick beröm för hur långt vi kommit, och sånt är ju alltid kul att höra ! Älskar den här tränarens sätt att verkligen nöta grunder, ingen får göra nånting svårt som han inte tycker att en är redo för. Så Barbs pass började med halter och övergångar där eftergivenheten i nacken skulle vara på plats punkt, inget fuskande inte . Vi avslutade med några byten och fick order om att ha henne spikrak på nya yttertygeln och absolut inte släppa ut bogen där i bytet-funkade så bra och rena byten åt båda håll med en gång!
Med Koop gick det tamejtusan ännu bättre ! Han var så fin att sitta upp på redan från start och trivdes så så bra i den här tränarens system som verkligen bygger på lugn och att aldrig rida iväg. Målet är hela tiden att han ska släppa igenom i halsen och aldrig spänna, exakt samma jobb som för Jeanna. Fick tips om att böja armbågarna när jag böjer hästen så jag behåller elasticiteten i armen och så måste jag bli snabbare i allt ungefär... Det bästa av allt var att han hjälpte mig att hitta helt rätt läge att fatta galopp ur traven, fick så så fina fattningar .
Är så lycklig över de här träningarna, både med ridningen och att båda hästarna är så himla lättsamma att ha med sig-det gör livet så mycket lättare!
Liten film från uppvärmningen med Koop: