Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag känner igen känslan!Dags för en ny snacktråd. Själv sitter jag i soffan nöjd med helgens träning, efter ungefär ett års hälta, konvalescens och igångsättning börjar det kännas som att vi är på banan igen.
Då kan jag också glida med in här. Jag försöker nämligen få min häst att bli lite dressyrig efter att hon fick diagnosen spondylos i våras. Hon är startad LA för 5 år sedan med förra ägaren vilket resulterade i det fantastiska resultatet 45,78%.
Själv har jag aldrig tävlat dressyr....min ynka start (LB:1) på en klubbtävling förra året räknas nämligen inte.
Nåväl, tanken är att vi ska hålla oss på fötter och förbättra oss.
Det är ju nästan en bedrift att få 45%
Jag känner igen känslan!
Fast för oss var det ett års konvalescens och igångsättning i mars. Nu är jag inne på TREDJE igångsättningen i år(fångkänning och knä-gonit)och vågar knappt andas ett ord om framtiden.
Men jag har fått känna 'åååå nu är vi på G' hela två gånger hittills i år.
Jag har heller aldrig tävlat i dressyr men klurar på om jag inte skulle våga mig på att starta i sommar när klubben 5 minuter bort har dressyrtävling. Kanske en LC om inte annat bara för att ha någon målsättning.Då kan jag också glida med in här. Jag försöker nämligen få min häst att bli lite dressyrig efter att hon fick diagnosen spondylos i våras. Hon är startad LA för 5 år sedan med förra ägaren vilket resulterade i det fantastiska resultatet 45,78%.
Själv har jag aldrig tävlat dressyr....min ynka start (LB:1) på en klubbtävling förra året räknas nämligen inte.
Din hästkrake är ju av smart variant o kommer ALDRIG bli övertygad om denna sak, det lovar jag! En gång FT pålle alltid FT pålle....@EmmaN Jag har faktiskt tänkt starta någon LB till våren om inte hästen har slagit ihjäl sig innan dess.
Fast först ska hästen få starta ihop med en kompis som rider ett par smulor bättre än vad jag gör. Ni vet så att hon får en positiv känsla och tycker att dressyrtävling är lika lattjolajbans som hoppning... kan dock vara jag som behöver övertygas om den saken.
Din hästkrake är ju av smart variant o kommer ALDRIG bli övertygad om denna sak, det lovar jag! En gång FT pålle alltid FT pålle....
Nämen titta här är ju ni, då vågar vi oss också in här..Då kan jag också glida med in här. Jag försöker nämligen få min häst att bli lite dressyrig efter att hon fick diagnosen spondylos i våras. Hon är startad LA för 5 år sedan med förra ägaren vilket resulterade i det fantastiska resultatet 45,78%.
Pållan passade på att göra sitt paradnummer när hon blir till sig: högfartsryggning! Men det är inte ryggning i LC och domaren var inte imponerad över vårt freestylande.
Gaaah. Är så trött på skador nu. Hästen har varit svullen i vänster framkota men det har gått över efter lite vila, sen har hon gått omkull i hagen nu och fick ett rätt rejält sår som dock läkt fint. Idag hittade jag henne i hagen med svullet bakben. Det går bra nu!
Tack för tipset! Får fixa det imorgonIbland är det faktiskt helt ok att vira in sin häst i 8 lager bubbelplast.
Åh åh åh, DET programmet gillade jag!Eftersom det här med freestylande är lite min grej också så har jag gjort ett eget program, Superlätt Y, och i det programmet får man göra precis vad man vill så länge det känns kul. Faktum är att om man kan få domaren att garva så mycket så att hen faller av stolen så vinner man.
Jag tror jag hänger på bubbelplasten.Ibland är det faktiskt helt ok att vira in sin häst i 8 lager bubbelplast.