Magtäcke... Vart hittar man sånt?Klipp och köp magtäcke
För typ femton år sedan hade jag ett med "magplatta" men tyckte inte att det fyllde sin funktion då...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Magtäcke... Vart hittar man sånt?Klipp och köp magtäcke
Min plan att spöa alla sportiga halvblod på dressyrbanorna har skitit sig rätt rejält kan man säga....
Magtäcke... Vart hittar man sånt?
För typ femton år sedan hade jag ett med "magplatta" men tyckte inte att det fyllde sin funktion då...
Min plan att spöa alla andra med mitt sportiga halvblod har ju också skitit sig så det står väl 0-0 just nu då.
Ok, så när ska "vi" dressyrnördar"
Sjas!!! Sjas, sa jag!!! "föser den olydiga lilla FT-råttan tillbaka till FT-forumet"
Du ÄR ingen dressyrnörd har jag ju sagt!!
Är inte du ute med ficklampa och letar efter försvunna lik?
Magtäcke... Vart hittar man sånt?
Jag hade också ett sånt täcke förut som inte heller riktigt fyllde sin funktion... Jag fundrade på varför magplattan alltid var så blöt. Sen en dag förstod jag varför när jag såg hur min häst skulle kissa och snoppen åkte in ovanför magplattan (trots att den var åtspänd så mkt det gick)... Stackars häst!
Jag hade också ett sånt täcke förut som inte heller riktigt fyllde sin funktion... Jag fundrade på varför magplattan alltid var så blöt. Sen en dag förstod jag varför när jag såg hur min häst skulle kissa och snoppen åkte in ovanför magplattan (trots att den var åtspänd så mkt det gick)... Stackars häst!
När jag läser kommentaren ovan dyker det upp en låt;En tyghög syntes springa ifrån de djupa skogarna i morse...
Härligt att höra!@Corax Den där klippningen blev väl jättebra.
Och eftersom detta är en dressyrtråd så kan jag berätta att jag har hoppat med min häst för första gången sedan mitten på mars. En pytteliten 5½:a. Den var så liten så den var alldeles jättedressyrig.
Dessutom sprang lilla hästen väldigt fint på backen också och det är så fantastiskt skönt med tanke på vad vi har gått igenom det här året.
Imorgon ska vi åka och träna på att springa fint på töm. Bra motion för matte också.
Usch, jag är glad över min 12-åring som bara bockar på töm eller lina. *peppar peppar* Men hon var inte heller kul när hon var ung (fyra-fem).Jag fick tugga grus idag jag, egentligen mitt eget fel för jag skulle ha longerat innan jag satt upp för hon vilade igår, men i somras var hon ju så himla snäll och fin och man kunde lätt bara sitta upp och rida. Nu exploderade hon och skickade av mig... Himla fula ovanor hon har fått, sticker och bockar och är dum. Ryggen kollad, sadeln kollad, jag råkar bara ha en jäkligt explosiv fyraåring just nu och GUD så less jag är på de här fasonerna. Det hjälper inte så mycket att jag vet exakt hur jag borde korrigera, det vill säga rida framåt när hon tänker bocka, när jag inte hinner reagera hälften av gångerna för att hon är så otroligt snabb. Pang sa det. Tomköra för KG imorgon dock, så får jag lite hjälp.
Usch, jag är glad över min 12-åring som bara bockar på töm eller lina. *peppar peppar* Men hon var inte heller kul när hon var ung (fyra-fem).
Och jag fullkomligen Avskyr när de inte ens förvarnar utan man helt plötsligt ligger på backen...
Igår när jag red i ridhuset så blev en tjej avbockad och den hästen for runt lös som ett jehuj. Då trodde jag att min sista stund var kommen. Men min häst stod TACK OCH LOV still även fast den lösa kusen sladdade runt min hästs rumpa.
Ska din sprätthöna ha någon vintervila?
Kanske läge att tömköra en period och sen vila?
För att prata om nått muntrare så kan jag berätta att jag gav mig själv skrämselhicka i förrgår.
Jag spolade av de leriga benen och när jag visiterade så var hästen kokhet i hf som är anledningen till varför hon stod i ett år. Jag =
Tills jag tänkte efter och kom på att jag måste vridit på 'fel' kran (varmt)och vårt varmvatten tar ett tag att få fram och hf är det sista jag spolar... Ja ni kan ju gissa.