Lättridning på dressyrtävling (utbruten ur Dressyrsnack)

JohannaB

Trådstartare
Ni som varit ute och tävlat LC-LB eller har haft möjlighet att kika på dessa klasser på tävling, hur ser det ut med nedsittning vs lättridning?
Hur många rider lätt? Och hur många använder bara lättridning jämfört med de som rider lätt i t ex travökningar?

Och finns det någon domare som dömt klasser med valfri lättridning får ni gärna fylla på med vad ni tyckte också :) Är det svårare döma eller spelar det ingen roll?

Och finns det någon domare som dömt klasser med valfri lättridning får ni gärna fylla på med vad ni tyckte också :) Är det svårare döma eller spelar det ingen roll?
Bara dömt PnR i år hittills men det är verkligen ingen skillnad att döma. Snarare att lättridningen är att föredra och jag fick säga åt nån på spänd häst att just rida lätt istället.

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 298
Senast: Mirtai
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 392
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 858
Senast: Mia_R
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 281
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka