Dressyrsnack 17

Det finns 2 instagram. En där kommentarer är avstängda till den senaste filmen där. Sen finns det en annan instagram med nyare filmer där det inte är avstängt än, där hittar man även flera filmer från tränare.
Den ena är för och efternamn och den andra är för och efternamn dressage
 
Det finns 2 instagram. En där kommentarer är avstängda till den senaste filmen där. Sen finns det en annan instagram med nyare filmer där det inte är avstängt än, där hittar man även flera filmer från tränare.
Den ena är för och efternamn och den andra är för och efternamn dressage

Ja det är den jag sett plus tränarens konto då jag sökte på namnet XX dressage är ju det officiella kontot står det och det har jag länkat med i mitt mail.
 
Jag har fått svar från Andrea så det var ju bra! Hon har satt ansvarig för kommunikationsansvarig sport och tävling, presskontakt landslag och mästerskap i kopia oxå.
Screenshot_20241015_213239_Chrome.webp
 
Är jättebra, men vad händer i verkligheten? Hon slutar lägga upp filmer? Och får tränaren att låta bli att lägga upp. Tror vi det kommer ändra träningsmetoderna?
Jag tror faktiskt att det på sikt ändrar även träningen.
Om man inte skäms för dålig ridning (vilket man inte gör om man lägger ut den på sociala medier på så stora konton och öppet) så kommer man inte undvika att rida så. Förstår man att det för omgivningen är exempel på dålig hästvälfärd/ridning så kommer man börja se sig om och undvika uppvisa sådan ridning när någon är i närheten… och börjar man känna så kommer man med tiden att undvika rida så alls… tror jag?
 
Vi ska rida KM på söndag! Eftersom jag inte vågar riskera bytena som funkade jättefint i förrgår så kör jag LA:5 och ser det som rolig utflykt, har varit lite osugen på tävling eftersom jag vill rida svårare klasser men behöver komma ut annars kommer jag bara uggla hemma i ridhuset till slut.
 
Är jättebra, men vad händer i verkligheten? Hon slutar lägga upp filmer? Och får tränaren att låta bli att lägga upp. Tror vi det kommer ändra träningsmetoderna?
Tänker lite samma men vad är alternativet? Att låta hen hållas att lägga ut sånt skräp? Fördelen om hen slutar lägga ut filmer med så dålig ridning är att inga kids ser och "inspireras" och tror att det är så det ska se ut.
 
Vi var på åb till vet igår och jag måste säga att hästen har läker vansinnigt bra! Helt ohalt på både böjprov och longering. Benbiten ligger still och har inte rört sig så nu provar vi att köra igång och åb i slutet på november om inget annat sker. Så nu ska vi bara få ordning på sadeln.. Förhoppningsvis så kommer sadelprovaren förbi i slutet på v44 så tills dess så kommer jag tömköra. Hästen fick även gå ut i stor hage igen och det var en väldigt lycklig häst jag släppte ut igår!!😍
 
Tänker lite samma men vad är alternativet? Att låta hen hållas att lägga ut sånt skräp? Fördelen om hen slutar lägga ut filmer med så dålig ridning är att inga kids ser och "inspireras" och tror att det är så det ska se ut.

Nej men precis. Jag känner lite likadant. All sådan skitridning ska ju bort på ett sådant konto som enligt texten säger OS , EM ryttare!
Man får ju göra vad man kan. Jag brukar verkligen inte maila förbundet och gnälla på ryttare men här fick jag en chock faktiskt. Jag följer inte så mycket dressyrfolk tror jag, får sällan upp något men såg på din instagram vad du skrivit där och tänkte att det måste jag ju se.

Var ju bara :eek: 😳😲😮😧
 
Vi var och tränade för ME igår. Och med tanke på hur jäkla dåligt jag red förra gången verkade han nästan lite överraskad. Mirre var sitt soligaste och mest ambitiösa jag. Han gillar verkligen terratex-underlag och det känns lagom att träna på det ibland. Det var kul för det var bara att börja där vi slutade förra gången och jag hittade snabbt det vi övat på hemma. Vi rider ju två & två så det blir mkt grundridning. Vilket verkligen är bra med övningar jag kände igen från träningar för @Fiorano

Sen var han jätteduktig med lastningen också, vilket gjorde mig glad. För det betyder att jag kan åka själv och träna, vilket skulle betyda jättemycket, att slippa jaga sällskap.
 
Vi var på åb till vet igår och jag måste säga att hästen har läker vansinnigt bra! Helt ohalt på både böjprov och longering. Benbiten ligger still och har inte rört sig så nu provar vi att köra igång och åb i slutet på november om inget annat sker. Så nu ska vi bara få ordning på sadeln.. Förhoppningsvis så kommer sadelprovaren förbi i slutet på v44 så tills dess så kommer jag tömköra. Hästen fick även gå ut i stor hage igen och det var en väldigt lycklig häst jag släppte ut igår!!😍
Men helt otroligt att han läker så bra 😊 spännande att höra vilken sadel ni lander på. Vet ju vilket cirkus det varit
 
Men helt otroligt att han läker så bra 😊 spännande att höra vilken sadel ni lander på. Vet ju vilket cirkus det varit
Ja det är tur att han läker så bra med tanke på att han envisas med att hitta på dumheter i hagen..
Jag är inställd på att behålla den sadel vi har, har redan provat det mesta och även om det kanske tillkommit några modeller senaste fyra åren så tror jag inte vi hittar någon bättre för hästen iaf. Jag skulle väl egentligen behöva en som var bättre för mig men det är svårt med bred häst och en ryttare som behöver sitta smalt för bäckenet.
Så tror vi helt enkelt river ur all stoppning och gör en helomstoppning som nollställer sadeln lite sas.
 
Ja det är tur att han läker så bra med tanke på att han envisas med att hitta på dumheter i hagen..
Jag är inställd på att behålla den sadel vi har, har redan provat det mesta och även om det kanske tillkommit några modeller senaste fyra åren så tror jag inte vi hittar någon bättre för hästen iaf. Jag skulle väl egentligen behöva en som var bättre för mig men det är svårt med bred häst och en ryttare som behöver sitta smalt för bäckenet.
Så tror vi helt enkelt river ur all stoppning och gör en helomstoppning som nollställer sadeln lite sas.

Jag har nog frågat detta innan men en sådan där seatcorrector?
 
Ja det är tur att han läker så bra med tanke på att han envisas med att hitta på dumheter i hagen..
Jag är inställd på att behålla den sadel vi har, har redan provat det mesta och även om det kanske tillkommit några modeller senaste fyra åren så tror jag inte vi hittar någon bättre för hästen iaf. Jag skulle väl egentligen behöva en som var bättre för mig men det är svårt med bred häst och en ryttare som behöver sitta smalt för bäckenet.
Så tror vi helt enkelt river ur all stoppning och gör en helomstoppning som nollställer sadeln lite sas.
fattar precis. Vi fick ju även prova en del sadler. Jag är super nöjd med våran Prestige X-D2 K free D med. Winderen padden under verkar också vara en helt makalös bra grej. Värd alla pengar.

 

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
461
Dressyr *knapp* Helt ot men vad har ni för dressyrgjordar och varför just en sån? Hästens Mattes-gjord (Crescent) har blivit för sliten och...
Svar
11
· Visningar
747
Dressyr Är det någon som använder balansplattor till sin häst och kan rekommendera vilken sort man borde ha?
Svar
6
· Visningar
600
Senast: Corax
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
261
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Adventskalendertråden 2024
  • Sundsvall?
  • Gift vid första ögonkastet 2024

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Första hund
  • Det bästa med ”din” ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp