Dressyrsnack 17

Fast då behövs det en som faktiskt tar avstånd från den där ridningen och går ut och säger att jag tänker inte ta ut ryttare som rider sådär, men ingen gör det ju! Ryttaren på bilden är med i SOKs supportprogram som ska stötta OS-ryttare så alla kan satsa utan hinder av ekonomi, av nån outgrundlig anledning för hon är uppvuxen på ett gods i Skåne och äger sina egna hästar. Det där är den ridning som stöttas. Går man ut och säger att det där är inte ok då blir man blockad och kallad för hater.

Fast jag kollade nu och hen är inte med i någon landslagstrupp eller SOK grej eller något längre vad jag kan hitta?

Det finns väl en visselblåsarfunktion hos Riksidrottsförbundet om inte annat? För det verkar som att man inte kan vara anonym om man hör av sig till Ridsport-förbundet. Länk till anmälningslänkar

Jag har inga behov av att vara anonym. Sportchefen känner jag sedan åratal tillbaka genom fälttävlanssporten. Sen har jag inget att förlora eller hur jag ska säga. Dock såg jag att ryttaren inte längre är med i varken landslag eller annat så då är det väl kanske inte deras bord längre?
 
Fast jag kollade nu och hen är inte med i någon landslagstrupp eller SOK grej eller något längre vad jag kan hitta?



Jag har inga behov av att vara anonym. Sportchefen känner jag sedan åratal tillbaka genom fälttävlanssporten. Sen har jag inget att förlora eller hur jag ska säga. Dock såg jag att ryttaren inte längre är med i varken landslag eller annat så då är det väl kanske inte deras bord längre?
jag kan tycka att det finns anledning att försäkra sig om att de vet. För att h#n ska ändra sig om landslagsplatsen ska tas tillbaka.
 
  • Gilla
Reactions: fio
Det som varit fascinerande idag när jag la ut ett inlägg om att vara en "hater" på toppryttare för att en är kritisk är att på Instagram har det varit 100% positiv respons, på Facebook not so much😅. Men diskussion på ämnet är bra oavsett folk håller med mig eller inte.

För egen del har jag definitivt fått en hel del kritik för min ridning genom åren. Jag har fått omvärdera mycket och det har utvecklat mig en hel del. Tror ärligt talat jag varit på ett helt annat spår om jag bara slagit ifrån mig och tyckt att alla kritiker var idioter.
 
Jag undrar också vad ryttaren har i huvudet, en enda ärta? Ridningen är ju bedrövlig, hur kan man va så dum att man lägger ut denna film som måste gå under djurplågeri för allmän beskådan efter alla diskussioner som har varit och är? Har man som ryttare inte fattat något om hur fel detta är? Hur har hästen blivit behandlad för att gå såhär och kunna hållas så i formen och tåla det? Sen blir man väl rädd över alla likes det fått också, vilka tycker detta är ”att gilla”?
 
Fast jag kollade nu och hen är inte med i någon landslagstrupp eller SOK grej eller något längre vad jag kan hitta?



Jag har inga behov av att vara anonym. Sportchefen känner jag sedan åratal tillbaka genom fälttävlanssporten. Sen har jag inget att förlora eller hur jag ska säga. Dock såg jag att ryttaren inte längre är med i varken landslag eller annat så då är det väl kanske inte deras bord längre?
Jo under Topp och Talang på SOKs hemsida är hon med, det är även resten av OS-laget.
 
Har mailat förbundet om ryttarens filmer. Har fått ett par PM om att ryttaren i fråga inte verkar må så bra vilket gör det hela både sorgligt och svårnavigerat.
Screenshot_20241015_111813_Samsung Internet.webp
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
461
Dressyr *knapp* Helt ot men vad har ni för dressyrgjordar och varför just en sån? Hästens Mattes-gjord (Crescent) har blivit för sliten och...
Svar
11
· Visningar
747
Dressyr Är det någon som använder balansplattor till sin häst och kan rekommendera vilken sort man borde ha?
Svar
6
· Visningar
603
Senast: Corax
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
261
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp