Fast då behövs det en som faktiskt tar avstånd från den där ridningen och går ut och säger att jag tänker inte ta ut ryttare som rider sådär, men ingen gör det ju! Ryttaren på bilden är med i SOKs supportprogram som ska stötta OS-ryttare så alla kan satsa utan hinder av ekonomi, av nån outgrundlig anledning för hon är uppvuxen på ett gods i Skåne och äger sina egna hästar. Det där är den ridning som stöttas. Går man ut och säger att det där är inte ok då blir man blockad och kallad för hater.
Fast jag kollade nu och hen är inte med i någon landslagstrupp eller SOK grej eller något längre vad jag kan hitta?
Det finns väl en visselblåsarfunktion hos Riksidrottsförbundet om inte annat? För det verkar som att man inte kan vara anonym om man hör av sig till Ridsport-förbundet. Länk till anmälningslänkar
Jag har inga behov av att vara anonym. Sportchefen känner jag sedan åratal tillbaka genom fälttävlanssporten. Sen har jag inget att förlora eller hur jag ska säga. Dock såg jag att ryttaren inte längre är med i varken landslag eller annat så då är det väl kanske inte deras bord längre?