Dressyrsnack 17

Sista dagen med pencillin igår och sista dagen med metacam idag, hoppas vi. Får hon väldigt ont el blir väldigt svullen osv så börjar vi om.
Men vi ska prova!

Bandagebyte idag också och jag tycker de ser ok ut, veterinär kunde tyvärr inte medverka så fick stå på egna Ben idag 😅 hon håller sig i sjukhage och boxen så hoppas jag att det är tillräckligt lite rörelse 🙌
 

Bifogade filer

  • IMG_20240807_154817.jpg
    IMG_20240807_154817.jpg
    188,3 KB · Visningar: 72
Någon som vet vad som krävs för att få rida DM?
Jag hittar att klassen är öppen för kvalificerade ryttare men inte vad det innebär.
Inte för att vi skulle ha någon chans men det är i stort sett sista möjligheten att starta innan jag ska operera några finger-senskidor...
 
Någon som vet vad som krävs för att få rida DM?
Jag hittar att klassen är öppen för kvalificerade ryttare men inte vad det innebär.
Inte för att vi skulle ha någon chans men det är i stort sett sista möjligheten att starta innan jag ska operera några finger-senskidor...
Brukar vara att man är kvalad att rida aktuell klass enligt TR bara, vårt går nästan alltid i msvb5 för seniorer så då ska man ju ha kvalat i msvb1 då.
 
Någon som vet vad som krävs för att få rida DM?
Jag hittar att klassen är öppen för kvalificerade ryttare men inte vad det innebär.
Inte för att vi skulle ha någon chans men det är i stort sett sista möjligheten att starta innan jag ska operera några finger-senskidor...
När jag satt i tävlingssektionen var det att du skulle tävla för en klubb i distriktet och vara kvalad till klassen.
 
Jag gillar PS of Swedens schabrak (stora, håller formen bra, ligger stilla under sadeln) men efter att ha blivit bortskämd av deras outlet priser är jag inte lika förtjust i ordinarie pris på dem ;)

Finns det några andra snygga tävlingsschabrak som ni kan rekommendera?

Inte Mias, de har fantastisk kvalitet men jag gillar inte stilen (och måste beställa i 18” så varit väntetid, och dessutom inte billigare än PSoS)
 
Jag gillar PS of Swedens schabrak (stora, håller formen bra, ligger stilla under sadeln) men efter att ha blivit bortskämd av deras outlet priser är jag inte lika förtjust i ordinarie pris på dem ;)

Finns det några andra snygga tävlingsschabrak som ni kan rekommendera?

Inte Mias, de har fantastisk kvalitet men jag gillar inte stilen (och måste beställa i 18” så varit väntetid, och dessutom inte billigare än PSoS)
Jag gillar SD-design och om du gillar PS kommer de nog vara ngt för dig. Men du får kanske klippa av stropparna? Det har jag gjort och det funkar jättebra.
 
Jag gillar PS of Swedens schabrak (stora, håller formen bra, ligger stilla under sadeln) men efter att ha blivit bortskämd av deras outlet priser är jag inte lika förtjust i ordinarie pris på dem ;)

Finns det några andra snygga tävlingsschabrak som ni kan rekommendera?

Inte Mias, de har fantastisk kvalitet men jag gillar inte stilen (och måste beställa i 18” så varit väntetid, och dessutom inte billigare än PSoS)
Jag tycker lemieux har de absolut bästa schabraken!
 
Jag gillar PS of Swedens schabrak (stora, håller formen bra, ligger stilla under sadeln) men efter att ha blivit bortskämd av deras outlet priser är jag inte lika förtjust i ordinarie pris på dem ;)

Finns det några andra snygga tävlingsschabrak som ni kan rekommendera?

Inte Mias, de har fantastisk kvalitet men jag gillar inte stilen (och måste beställa i 18” så varit väntetid, och dessutom inte billigare än PSoS)

Jag tävlar inte men älskar passformen och kvalitén på Eskadron.
 
Eskadron upplever jag som lite små i storleken. Men i övrigt älskar jag också dem.
Hade en förut som behövde 18” på schabrak och de eskadron jag har nu hade blivit för små.
Samma här. För små på min. Det var dock längesedan jag hade något sådant, så kanske är de större numera.
 
Eskadron upplever jag som lite små i storleken. Men i övrigt älskar jag också dem.
Hade en förut som behövde 18” på schabrak och de eskadron jag har nu hade blivit för små.

Oj, jättestor häst? Jag har iofs bara Eskadron cotton i storlek DL, dom kanske är större än dom dyrare?

Horze dupe av cotton är exakt samma storlek och kvalla, men dom har höjt priset därefter på dom nu 😅.

Lemieux har jag för mig är snäppet större, men det var längesen jag pillade på ett.
 
@JohannaB Jag köpte två Trinityschabrak på Hööks på deras rea och är ovöntad nöjd med dom. Utmärkt passform och väldigt stadiga. Annars är det inga problem att hitta beg PS till bra pris.
 
Oj, jättestor häst? Jag har iofs bara Eskadron cotton i storlek DL, dom kanske är större än dom dyrare?

Horze dupe av cotton är exakt samma storlek och kvalla, men dom har höjt priset därefter på dom nu 😅.

Lemieux har jag för mig är snäppet större, men det var längesen jag pillade på ett.
Ja han var rätt stor. 176 hög, lång kropp och djup bål. Så mycket häst! 😅
Har bara Eskadron i sammet, inte de i bomull. Kan säkert vara olika på olika modeller.
Min nuvarande är ca 160 och kort och fyrkantig i modellen och jag upplever att schabraket är precis i storlek till honom.
 
Jag och Vera åkte iväg för tävling igår. Passade på att rida två klasser när vi ändå var iväg. Valde att rida la5 och Msv b1 trots att vi inte ridit byten på nästan en månad då de började strula igen med att hon bara laddar iväg 🙈.

Väldigt nöjd med hur väl hon skötte sig med allt. Vi valde att rida fram ute på gräset till terrängbanan då grusbanan var jätteblöt och jag ville inte rida fram i ridhus. Kändes som ett bra upplägg då hon gick igenom bägge klasserna med i stort sett bara grundridningsmissar.

La5, 67%

Msv B1, 64%
 
Jag är trött på att vara vuxen, har hysteriskt på jobbet och eftersom de betalar min lön som betalar för hästarna är jag tvungen ställa upp och jobba så mycket att jag ju inte hinner rida 🤯
Nu hoppas jag det ska börja ge sig lite, hästarna är friska och fräscha och jätteroliga att rida just nu (och det är inte vinter heller 🥶) så nu vill jag rida massor!
 

Liknande trådar

Dressyr *knapp* Helt ot men vad har ni för dressyrgjordar och varför just en sån? Hästens Mattes-gjord (Crescent) har blivit för sliten och...
Svar
11
· Visningar
610
Dressyr Är det någon som använder balansplattor till sin häst och kan rekommendera vilken sort man borde ha?
Svar
6
· Visningar
399
Senast: Corax
·
  • Artikel
Hästnyheter Världscupfinalen i ridsportens dressyr och hoppning avgörs i Riyadh, Saudiarabien, 17-20 april.
Svar
0
· Visningar
240
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Lördag och en ny lagfinal står på OS-schemat när dressyrens lagmedaljer ska fördelas i Grand Prix Special. Här finns svenska starttider...
Svar
0
· Visningar
184
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp