När jag velade om att sälja min häst(pga barn) så landade jag tillslut i att sätta ut en annons. Dök ett hem upp som skulle passa honom bättre än det jag kunde erbjuda skulle jag sälja och annars skulle jag låta bli.Tack för era snälla ord om min ponny hon är absolut ingen ”gammal häst”. Sa till min veterinär i våras att hon ju blir 15 år nästa år…. Fick till svar att hon går nog 15 år till och det tror jag hon gör.
Vi har haft så mycket roligt, men vi är liksom lite klara med varandra.. Planen var att min syster skulle ta henne igen, men livet ändras och nu är hon min tills jag väljer att sälja. Är så rädd att jag kommer ångra mig eller så får jag något monster som tar kål på mig bara för jag varit så bortskämd att allt är enkelt med en Haflinger.
Visa bifogad fil 150600
Många provridningar senare dök rätt hem upp och det kändes helt rätt när jag lastade av honom hos nya ägaren och släppte ut honom i hagen på nya ägarens gård
Måste du bestämma dig? Sätt ut henne halv dyrt, dyker hemmet upp som du känner är helt rätt, sälj? Annars behåller du en stund till.
Hon är ju superfin och kan nog göra en ny ägare riktigt lycklig!