Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tyckte det var jättesvårt och hämmande första gången, men vande mig snabbt sen. Men man kan inte göra särskilt stora tygeltag, dock märker man snabbt att det oftast inte behövs.Ni som rider med tyglarna genom en sadelrem/handtag, hur funkar det egentligen? Jag har ju också en häst som är väldigt stökig ibland (bockar främst, ibland på bakbenen), känner man sig inte "låst"?
Använder martingal i dagsläget men vet inte hur mycket det hjälper heller..
Jag är också väldigt kluven. Ska bli intressant att se, men AH kopplingen är inte så kul.Nästa helg är det dressyrtävlingar i Lier och då ska PK debutera Jovian. Så den tävlingen verkar prioriteras före Gbg. Är väl inte läge att debutera i WC dock och han vill väl ut och tävla för att hitta knapparna om han har OS i sikte. Vet fortfarande inte vad jag tycker om det hela. Fantastisk häst osv men ja.
Ja men exakt! Jag gillade att se Wendy under Isabell och det ska bli väldigt intressant att se Jovian med Patrik. Är väl också att båda hästarna känns så extremt forcerade att komma upp i GP, så i en perfekt värld hade de fått chilla ett år och ta det lugnt, men det kommer som inte hända oavsett.@Fiorano Jag har ju alltid varit emot AH pga vidrig men känner också att vad är alternativet med Jovian och Wendy? Låta någon amatör ta över som antagligen inte kommer kunna sköta hästarna lika bra som PK och IW, vad tycker folk ska hända med hästarna? Ska de skjutas liksom?
Visst är det problematisk att IW och PK indirekt hjälper AH genom att förvalta hästarna. Men jag tänker att det bästa som har hänt är att han blivit av med dem i första hand.
Ju fler hästar han blir av med/säljer desto fler slipper vara där. Han kommer ju inte ge bort hästarna.
Grattis! Men provridning, skall du sälja iaf?Vi tävlade igår kväll, spontant och alldeles för långt bort. Men hon glänste️
Vann LB:3. På 68%. Vann LA:5(msvC:1) med 3st 4ormycket 7or och några 8or i båda programmen, så glad! Men missade båda enkla bytena. Första taktade hon några steg så jag spände magen i nästa och då gjorde hon en jättefin halt
Red mot fel bokstav i skritten så fick lite panik och nödlöste men domaren måste missat det för inget avdrag. Men blev taktinslag.
Domaren delade ut priserna och sa att det var en så fin, lydig och välriden ponny och så roligt att se
Jag har förberett henne för provridning i några veckor och inte trimmat, har behövt tagga ner henne lite. Så jag är nöjd ändå trots de obefintliga enkla bytenavi gjorde det bra på framridningen iallafall och det är jag glad för
![]()
Ja hon ska besiktas.Grattis! Men provridning, skall du sälja iaf?![]()
Den är onekligen väldigt tunn.Och nu är WC-dressyren i Gbg ännu tunnare. Nanna och Zepter är strukna.
Härlig häst! Och gud så vacker miljö!Jättestolt över mig och min lilla dressyrardenner som numera tar oss ut på turer utan ledrep. Väl lotsade av en äldre connemara-herre och dennes matte
Visa bifogad fil 139634