+
@tuaphua
Kandaret har jag för att han ibland ballar ur och jag är för gammal och feg för att reda ut när han ballar ur. När jag tömkör så har vi vanligt tjockt tvådelat för då kan han sprattla utan att jag behöver sitta löst.. Men han beter sig likadant där med och kryper undan, tredelat gillar han absolut inte, ej heller rakt bett. Han gillar inget som tar i tungan för mycket.
Angående sadeln så vet jag att den inte är optimal för mig men hästen har valt den så då får jag anpassa mig, skulle helst ha haft 17,5" men det fanns inte så då föredrar jag sitta lite öppet än trångt så fick bli 18".
Vi har provat typ alla sadlar som finns på marknaden (jag skojar inte, var tom inne på att sälja honom som körhäst ett tag..) och det här är den enda som han överhuvudtaget vill jobba i tyvärr. Det är möjligt att det kommit något nytt på marknaden sedan jag köpte den för ca 3 år sedan men jag har inte råd att åka runt och prova allt igen för min skull när hästen är nöjd.
Tillägg jag tror även att jag åker bak i sadeln för att jag har för dålig bålstabilitet och drar då upp knäna vilket skjuter mig tillbaka i sadeln. Försöker göra plankan varje kväll men det rör sig mycket däruppe kan jag säga..