Dressyrsnack 16

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Mirtai
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 022
  • Visningar Visningar 195 481
Status
Stängd för vidare inlägg.
Visa bifogad fil 134516
Idag åkte björnpälsen! Kolla glansen 😍
Han ser välmående ut. På fler än ett sätt. 😆 Men det kanske är bilden som luras.
(förlåt, ta inte illa upp, tyckte det var gulligt och kände mig mindre ensam med min hästs trivselmage 🤣)

Jag ska strax till stallet och träna för FB. 🤩
För två veckor sedan gjorde djuret nått med sin rygg och vilade nästan en hel vecka med fokus på sjukgymnastik och behandling. Var väldigt orolig men det gick över fort och igår red jag första 'vanliga' passet och hon kändes sjukt fin så jag är taggad!

Han ser välmående ut. På fler än ett sätt. 😆 Men det kanske är bilden som luras.
(förlåt, ta inte illa upp, tyckte det var gulligt och kände mig mindre ensam med min hästs trivselmage 🤣)

Jag ska strax till stallet och träna för FB. 🤩
För två veckor sedan gjorde djuret nått med sin rygg och vilade nästan en hel vecka med fokus på sjukgymnastik och behandling. Var väldigt orolig men det gick över fort och igår red jag första 'vanliga' passet och hon kändes sjukt fin så jag är taggad!
🤣🤣🤣 Pälsen gör det värre men liiiite trivselmage har han just nu. Jag är inte så brydd över det dock, han är en sån där lite svårfödd variant så högst troligast blir han av med den rätt snabbt nu när han är igång igen, han är normalt omöjlig att få tjock 😆

🤣🤣🤣 Pälsen gör det värre men liiiite trivselmage har han just nu. Jag är inte så brydd över det dock, han är en sån där lite svårfödd variant så högst troligast blir han av med den rätt snabbt nu när han är igång igen, han är normalt omöjlig att få tjock 😆

Har du bara klippt fronten? Hur har du avslutat nere vid benen isåfall? Eller du kanske ska klippa vidare? 😅

Inte som min då som mest går och är lite smårund hela tiden. 😆 Men nu har vi jättedåliga MJ-värden så hon är ff rätt fin. Skönt!

Hon var fö sjukt fin på träningen och jag red traven sååå bra. Sen fallerar allt i galoppen där jag blir för stark i högerhanden. Men som sagt, hon kändes pigg och fräsch så jag är jättenöjd!

(Hur gick km? 😁)

Inte som min då som mest går och är lite smårund hela tiden. 😆 Men nu har vi jättedåliga MJ-värden så hon är ff rätt fin. Skönt!

Hon var fö sjukt fin på träningen och jag red traven sååå bra. Sen fallerar allt i galoppen där jag blir för stark i högerhanden. Men som sagt, hon kändes pigg och fräsch så jag är jättenöjd!

(Hur gick km? 😁)
Vi ska iväg på KM nu! En eftermiddagstillställning, skönt

IMG_1522.webp

Nästan riktig tävlingsputs på herrn nu! Bättre blir det nog inte denna årstid

Dressyrtanten har överlevt vår första ”hopptävling”😁😅

Vi travade runt 40 cm. Ibland klev vi över från stillastående🤷‍♀️🤪
Hon var väldigt spänd men tycker hon var jätteduktig🥰
Jag kör numera med halsrem och undrar mest varför jag inte tog fram den tidigare? Så mycket bättre för oss båda! Idag höll jag i den med båda händerna till vissa hinder och då var nog Nelly helnöjd med att jag inte lade mig i så mycket🤣

Film på spektaklet:
https://www.instagram.com/reel/C09ZuGGIJRN/?igshid=YzZhZTZiNWI3Nw==

IMG_5589.jpeg

Jag lyckades förövrigt även skapa oreda på framridningen/framhoppningen eftersom jag inte hade tänkt på att reglerna kanske hade ändrats sedan jag tävlade hoppning sist (för ca 15 år sen). Tyckte först att ponnybarnen var väldigt dåliga på att följa ridhusreglerna tills jag blev informerad om att det var jag som gjorde fel🤣🤣

Dressyrtanten har överlevt vår första ”hopptävling”😁😅

Vi travade runt 40 cm. Ibland klev vi över från stillastående🤷‍♀️🤪
Hon var väldigt spänd men tycker hon var jätteduktig🥰
Jag kör numera med halsrem och undrar mest varför jag inte tog fram den tidigare? Så mycket bättre för oss båda! Idag höll jag i den med båda händerna till vissa hinder och då var nog Nelly helnöjd med att jag inte lade mig i så mycket🤣

Film på spektaklet:
https://www.instagram.com/reel/C09ZuGGIJRN/?igshid=YzZhZTZiNWI3Nw==

Visa bifogad fil 134578

Jag lyckades förövrigt även skapa oreda på framridningen/framhoppningen eftersom jag inte hade tänkt på att reglerna kanske hade ändrats sedan jag tävlade hoppning sist (för ca 15 år sen). Tyckte först att ponnybarnen var väldigt dåliga på att följa ridhusreglerna tills jag blev informerad om att det var jag som gjorde fel🤣🤣

Det där är ju dessutom olika beroende på vart man är 😆
På vissa ställen är det framhoppning i ett varv. Visst ställen har skritt på spåret, andra skritt innanför spåret.
Är alltid förvirrad 😅

Det där är ju dessutom olika beroende på vart man är 😆
På vissa ställen är det framhoppning i ett varv. Visst ställen har skritt på spåret, andra skritt innanför spåret.
Är alltid förvirrad 😅
När vi arrangerar ponnytävlingar ser jag (funktionärsansvarig) till att den som står på framridningen alltid informerar alla ryttare om vad som gäller när de rider in. Det brukar oftast hjälpa :angel: :D

Snygg han är @Piaff och duktig! :love:

Hos oss är det nu riktig julstämning med +7, blåser 15m/s och regn på tvären - men isfritt 😏 så passade igår på att galoppera på mjuka (välvattnade) grusvägar på min mycket (😅) pigga kanonkula, men jag fick iallafall följa med hem, till skillnad mot en annan i stallet som i förrgår tappades av sin häst en bit bort på vägen och fick en knäfraktur i julklapp 😩😱

Jag har klickat hem en Pivo till mig själv i julklapp😁
Hittade en till bra pris på Halebop. Ser fram emot att få till lite mer dressyrfilmer, just nu är det bara hoppfilmer överallt i min telefon😅
Åh, jag har också tänkt göra det/önska mig det! Men jag är så dunderförkyld och allmänt slut att jag inte orkat leta eller sätta mig in i vilken man bör ha för att använda till hästeri.
Har du eller andra lust får ni gärna tipsa om vilken modell som blir bäst!
Antar man inte får tipsa om inköpsställen i tråden..

Åh, jag har också tänkt göra det/önska mig det! Men jag är så dunderförkyld och allmänt slut att jag inte orkat leta eller sätta mig in i vilken man bör ha för att använda till hästeri.
Finns bara en modell som funkar; Pivo pod/active eller max (om du även vill kunna filma med ex systemkamera, men mobil krävs alltid).

Jag har pivo pod, tidigare pivo silver tillsammans med en iphone. Fick det inte att funka med Android tyvärr.

Är dock inget för den som tränar/filmar i grupp eftersom pivon följer "häst" och inte "exakt den hästen".

Jag har fattat det som att man ska ha den som heter Pivo Silver. Halebop hade bra pris 😊

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩 57 58 59
Svar
1 171
· Visningar
92 065
Senast: Hedwig
·
Dressyr Jag är fortfarande såklart inte nöjd med formen på min ponny, jag vill att hon tar fram näsan mer och inte blir låg utan högre i nacken...
Svar
4
· Visningar
189
Senast: MattiZ
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
505
Senast: Elo
·
Dressyr Ett litet sidospår, som kanske borde vara en egen tråd, men jag har precis insett att jag måste köpa nya sporrar om det blir nån tävling... 17 18 19
Svar
360
· Visningar
11 842
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka