Dressyrsnack 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har det kommit lite snö, se @Linda_A bild för mängd (samma ort). Stått och svurit över broddar idag, helt skakig i benen nu 😅 Är mitt i skoperioden och det har varit barmark så hålen var sådär härligt slitna så det skulle vara svinjobbigt att få i dem, gängade snett osv… men nu sitter de där!
Jag tycker verkligen brodda är bland det pissigaste med att ha häst. Tur jag inte är typ FT-ryttare.. Kanske iofs varit bättre på det då. 😅
Jag var SÅ glad att hästen skoddes typ 3 dagar innan jag broddade. SÅ lättad när det var gjort.
Ville typ öppna en flaska bubbel och fira. 😅🥳

En kompis kör med skruvdragare 😅

Jag är fö väldigt nöjd med att jag satte på snösulor förra skoningen. Senaste åren har jag väntat för "det kommer ändå ingen snö före jul"
Jo det gjorde det.

+ @villhöver

Jag sätter mig på en pall med hästens ben/hov i knät när jag ska pilla med gamla hål och broddar! 😆 Sjukt smidigt!
Orka stå med spagettiarmar/ben/rygg.
Om jag behöver ta i mer så ställer jag mig upp en sväng...
Mvh sjukt bekväm tant
Jag tycker att jag behöver ha hoven i ett bra grepp för att kunna gänga hålet bra, särskilt såhär när skorna inte direkt är nya.
Mest låren som kan bli trötta om det krånglar och man får stå länge😅
En kompis kör med skruvdragare 😅
Haha! Det känns väl inte som att själva skruvandet är det jobbigaste dock? Jag tycker det värsta är att få ordning på hålet, särskilt när man varit lite klumpig och gängat snett och allt skiter sig. När hålet väl ör ordninggjort går ju allt enkelt😁

Vi är igång igen efter den kortvariga hältan och jag fortsätter med att rida övergångar precis hela tiden. Igår var det fan svinkallt där kring kl 21 när vi var i ridhuset, usch och blä för vintern!

Gullig och duktig häst iaf❤️
IMG_0122.webp

Här har det kommit lite snö, se @Linda_A bild för mängd (samma ort). Stått och svurit över broddar idag, helt skakig i benen nu 😅 Är mitt i skoperioden och det har varit barmark så hålen var sådär härligt slitna så det skulle vara svinjobbigt att få i dem, gängade snett osv… men nu sitter de där!
Jag hade sådant fantastiskt flyt i år! Tog typ fem minuter att brodda runt om. Inget krångel på en enda hov. :bump::D

Imorgon ska jag och en vän rida årets julshow, blir som tidigare år i mörker med ljus på hästarna. I år kör vi en liten twist med WE också så vi har landar med ljus😁. Ska blir roligt och jag hoppas Zacke sköter sig😅.

Har tittat på dressyren från Peelbergen och Cathrine Dufours första internationella start med Freestyle. Wow alltså! Sååå mjukt och fin ridning på häst som ser avspänd och arbetsvillig ut. 81% I deras andra GP-start!! Jag tror verkligen att de kan utmana för guld i Paris.

Såg även Malin och Valbonne. Inte så bra. Han ser återhållen och spänd ut och in i första piruetten sa han upp sig helt och bytet därefter vart en spänd historia. Juliette Ramel startade Gideon och det är en jättefin häst men känns inte som att grunderna helt sitter där.

Tittar på Friends nu på tolvan. Marina Mattsson är inte min favoritryttare men hon är väldigt bra som kommentator!

Den här dressyrtanten fortsätter försöka väcka sin inre hoppryttare🤪🤣😅

https://www.instagram.com/reel/C0WKI5BsPGv/?igshid=ODhhZWM5NmIwOQ==

Det är sååå svårt! Nelly vill nog egentligen bli hopphäst, hon är så himla duktig och schysst och så får hon stå ut med mig som inte ens klarar av att vara följsam över hindrena😅
Får iaf superbra hjälp av min kompis så det blir bättre och bättre, framför allt när jag (citat från coachen) ”rider ordentligt och inte bara nöjer mig med att vi överlever”🤣

Ju bättre hon hoppar desto mer tappar jag balansen och tror att jag ska dö🤪🤷‍♀️
IMG_0150.webp

Herregud så fin ridning av Sönke! Jag "gillar" att se när det blir fel för att se hur ryttaren löser det och här blev det tydligt att hästen litade på sin ryttare. Piafferna är inte så bra än i rytmen men de är helt korrekta i sin samling, formen uppe och framme, svansen helt stilla. Absolut fantastisk ridning😍

Herregud så fin ridning av Sönke! Jag "gillar" att se när det blir fel för att se hur ryttaren löser det och här blev det tydligt att hästen litade på sin ryttare. Piafferna är inte så bra än i rytmen men de är helt korrekta i sin samling, formen uppe och framme, svansen helt stilla. Absolut fantastisk ridning😍
Så fint att han låter hästen hitta sin egen form genom att mjukt vägleda! Inget 'måste hålla kvar i ramen'.

Jag har verkligen gillat honom sen em i gbg!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
182 089
Senast: Mineur
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
780
Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 800
Senast: sweep
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 409
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar