Dressyrsnack 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är väldigt nöjd med MM som kommentator på 12an men reklampauserna är ju lovligt tråkiga. Dels hur de väljer att lägga dom och dels att de hänvisar till TV4play. För Tv4play räcker inte, Tv4play plus räcker inte heller utan en måste ha Tv4 play plus sport och inte ens då fungerar de för alla🙄. Rätt sämst.

Är väldigt nöjd med MM som kommentator på 12an men reklampauserna är ju lovligt tråkiga. Dels hur de väljer att lägga dom och dels att de hänvisar till TV4play. För Tv4play räcker inte, Tv4play plus räcker inte heller utan en måste ha Tv4 play plus sport och inte ens då fungerar de för alla🙄. Rätt sämst.
Håller med! Om de nu velat ha in reklam hade de kunnat slänga in en kort snutt mellan typ alla ekipage istället för att se när de blir presenterade och rider runt. Men det säljer de ju inga abonnemang på 😓

Och nu missar vi större delen av Daniels program också ☹️

Håller med! Om de nu velat ha in reklam hade de kunnat slänga in en kort snutt mellan typ alla ekipage istället för att se när de blir presenterade och rider runt. Men det säljer de ju inga abonnemang på 😓

Exakt!
Behandlar dom fotboll och hockey likadant? Eller låter filmer rulla på i reklampausen så man missar fem minuter?
Vill dom inte visa ekipagen så kanske dom ska låta bli att köpa rättigheterna...

Håller verkligen med. De hade verkligen kunnat planera reklamen på ett helt annat sätt. Och sen då fyrans svar på Ridsports frågor visar att de inte bryr sig ett skvatt. Väldigt tråkig attityd. Saknar också att kunna se sändningen i efterhand, men det kan jag ta för att jag slipper GB🙈.

Exakt!
Behandlar dom fotboll och hockey likadant? Eller låter filmer rulla på i reklampausen så man missar fem minuter?
Vill dom inte visa ekipagen så kanske dom ska låta bli att köpa rättigheterna...
Hockeyn brukar få en snabbreklam när det är powerbreaks (typ en minut *2 varje period) så det enda tittaren missar då är lite vattendrickande och nån kommentatorskommentar. Så har det åtminstone varit när jag kollar matcher på Viasats kanaler, vet dock inte om Cmore/tv4 gör lika, men skulle gissa det.

Såg nu på Equipe att Morgan Babacon blev utesluten i küren på Friends. Är det möjligtvis någon som vet varför, kollade inte på prisutdelningen så de kanske sa något i sändningen då?
Hon var ju en av de vi bara fick se halva programmet på också, men det lilla jag hann se såg ju normalt ut. Kanske blod?

Och nu är vi ju i en dressyrtråd, men tråkigt att sista hoppklassen som började 17 inte visas förrens 17.30 på tv12... 🙃

Såg nu att Morgan Babacon blev utesluten i küren på Friends. Är det möjligtvis någon som vet varför, kollade inte på prisutdelningen så de kanske sa något i sändningen då?
Hon var ju en av de vi bara fick se halva programmet på också, men det lilla jag hann se såg ju normalt ut. Kanske blod?
Blod i munnen hörde jag att de sa.

Här har vi plötsligt blivit superpigga, Fille är så pigg så han studsar fram. Ni vet när man börjar trava och det är den där bouncen i steget, den där som säger att knäpper det till någonstans så ska du få se på kvicka fötter 😅 lite skillnad mot förra året då han blev segare och segare i takt med att graderna sjönk (i och för sig tror jag han var pigg då med men att spänningen manifesterades på ett annat sätt än nu). Fördelen när han är så pigg är iallafall att han har ork för att göra ”tyngre” jobb och har gjort väldigt fina samlingsbitar de här dagarna. Idag är han i skogen med en tjej från stallet, jag ska till sjukhuset så hann bara med markservicen idag.
20231203_142944.webp

Suck, hlurat mig på den rikliga vinterpälsen och inte sett att Barka tappat lite mer hull, så nu blir det att öka på maten ännu mer. Hösilaget har ju varit uselt och tydligen har det inte räckt med den ökning vi gjort. Nu har vi en aning bättre (eller åtminstone inte lika blött) hösilage, så får hoppas det går att vända snabbt.

Som om det inte vore nog är hennes tröga mage tillbaka. Dagens ridpass bestod i stort sett av att försöka få henne att bajsa. Får ge ännu mer paraffinolja helt enkelt.

Suck, hlurat mig på den rikliga vinterpälsen och inte sett att Barka tappat lite mer hull, så nu blir det att öka på maten ännu mer. Hösilaget har ju varit uselt och tydligen har det inte räckt med den ökning vi gjort. Nu har vi en aning bättre (eller åtminstone inte lika blött) hösilage, så får hoppas det går att vända snabbt.

Som om det inte vore nog är hennes tröga mage tillbaka. Dagens ridpass bestod i stort sett av att försöka få henne att bajsa. Får ge ännu mer paraffinolja helt enkelt.
Hon är väl en rätt hungrig typ? Borde ju vara lätt att öka upp maten😊
Kanske har fått för lite ts? Det påverkar nog magen också.

Linfrö eller linfrökaka är bra vid trög mage.

Hon är väl en rätt hungrig typ? Borde ju vara lätt att öka upp maten😊
Kanske har fått för lite ts? Det påverkar nog magen också.

Ja inga problem att öka så sätt, det är som att mata en shetlandsponny. ;) Man blir ju bara lite tagen på sängen och orolig när en häst som brukar vara ganska lättfödd går ner i vikt, men hösilaget var ju verkligen hälften vatten (ts 55%).

Linfrö eller linfrökaka är bra vid trög mage.

Tack, ska lägga till det också. :)

Ja inga problem att öka så sätt, det är som att mata en shetlandsponny. ;) Man blir ju bara lite tagen på sängen och orolig när en häst som brukar vara ganska lättfödd går ner i vikt, men hösilaget var ju verkligen hälften vatten (ts 55%).

Tack, ska lägga till det också. :)
Visst hjälpte jag dig räkna i höstas? Eller minns jag fel? Testade du förslaget sen eller hur blev det?😊

Visst hjälpte jag dig räkna i höstas? Eller minns jag fel? Testade du förslaget sen eller hur blev det?😊

Stämmer. Det blev inte precis enligt det, men jag tog inspiration. Men boven i dramat har nog hela tiden varit årets hösilage. Tidigare har 10 kg varit alldeles utmärkt, men nu verkar det inte komma nära. Måste dock ta en egen analys på det nya partiet verkar det som, ridskolan tycker det blir lite dyrt eftersom det inte kommer räcka så länge och vi inte vet vad vi får nästa gång.

Stämmer. Det blev inte precis enligt det, men jag tog inspiration. Men boven i dramat har nog hela tiden varit årets hösilage. Tidigare har 10 kg varit alldeles utmärkt, men nu verkar det inte komma nära. Måste dock ta en egen analys på det nya partiet verkar det som, ridskolan tycker det blir lite dyrt eftersom det inte kommer räcka så länge och vi inte vet vad vi får nästa gång.
Man måste alltid räkna på hur många kg ts man ger eftersom vattenhalten varierar.

Man måste alltid räkna på hur många kg ts man ger eftersom vattenhalten varierar.

Ja och enligt kalkylatorn så var behovet ts uppfyllt, men jag vet inte om vissa delar av partiet var ännu sämre än det som testades. Tycker det bara blev blötare efter ett tag. Nu tar jag i lite i överkant den här gången för nu ska hon ju gå upp igen och lägger mig på 2 kg ts per 100 kg häst istället för 1.5 kg.

Ja och enligt kalkylatorn så var behovet ts uppfyllt, men jag vet inte om vissa delar av partiet var ännu sämre än det som testades. Tycker det bara blev blötare efter ett tag. Nu tar jag i lite i överkant den här gången för nu ska hon ju gå upp igen och lägger mig på 2 kg ts per 100 kg häst istället för 1.5 kg.
Ja jag brukar tycka det är bättre att ligga kring 2. Och i slutändan ser man ju på hästen om det räcker eller inte, dels kroppen men även i beteendet.

Om hon tappat mkt kanske du bör öka rejält en period så hon går upp igen skapligt snabbt. Tex lägga till lusern under en tid.

Ja jag brukar tycka det är bättre att ligga kring 2. Och i slutändan ser man ju på hästen om det räcker eller inte, dels kroppen men även i beteendet.

Om hon tappat mkt kanske du bör öka rejält en period så hon går upp igen skapligt snabbt. Tex lägga till lusern under en tid.

Ja, det är nog ingen dum idé. Pratade med tandläkaren om just lusern när hon var ute förra veckan faktiskt. Barka hade en foderinpackning och även om vi fick bort den finns det ett mellanrum där, så lusernhack var ingen bra idé i alla fall. Men pellets skulle funka sa hon.

Ja, det är nog ingen dum idé. Pratade med tandläkaren om just lusern när hon var ute förra veckan faktiskt. Barka hade en foderinpackning och även om vi fick bort den finns det ett mellanrum där, så lusernhack var ingen bra idé i alla fall. Men pellets skulle funka sa hon.
Ja uppblött pellets är ju smidigt😊

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
4 5 6
Svar
103
· Visningar
8 848
Senast: JohannaB
·
Svar
2 032
· Visningar
182 096
Senast: Mineur
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
780
Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 800
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar