Amerigo har nog några modeller som skulle fungera. Nelly har rätt tacksam rygglinje och dessutom har hon utrymme att lägga sadel på så den behöver inte vara extremt kort. Just Amerigos öppna modeller (tror mest på CC för er) tror jag hade varit suverän för att du ska hitta din egen balans och centrering på henne. Men kommer garanterat kännas väldigt off i början att rida I en så öppen sadel.Jag jag tror också den hämmar henne. Den glider ju även fram lite (ibland bara någon cm men ibland lite mer). Plus att jag tror att jag hämmar hennes ryggrörelser när jag försöker liksom hålla fiffi borta från framvalvet
Jag har alltid stötdämpande padd men kanske ändå som du säger blir stumt för henne.
Hade egentligen bestämt att börja leta sadel i vinter pga ska flytta snart och behöver lägga pengar på sånt, men det där dödsskavet jag fick igår fick mig att omprioritera..
Sadelprovaren jag mailade nu är samma som jag köpte olympian från. De säljer även tex anatomica, amergio, frank baines och antares. Gör ett försök där i första hand, annars bokar jag hos min tränares sadelprovare som bland annat säljer prestige, och i tredje hand en butik en bit härifrån som har erreplus..
Förresten, prova rida i menstrosor? De är extra fodrade runt hela fiffiluran.