Pnj var förra året, de andra har gjorts i årÄr det längesen eller under året?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pnj var förra året, de andra har gjorts i årÄr det längesen eller under året?
Då beror det väl på vilken nivå hästen har gått på då? Men har den inte startat på ett tag är det väl bra att rida nåt som känns enkelt? Jag är ute och rider MsvC nu för att det är väldigt skönt att tuffa runt nåt vi är bra på och det har ändå verkligen sina utmaningar.Pnj var förra året, de andra har gjorts i år
Då beror det väl på vilken nivå hästen har gått på då? Men har den inte startat på ett tag är det väl bra att rida nåt som känns enkelt? Jag är ute och rider MsvC nu för att det är väldigt skönt att tuffa runt nåt vi är bra på och det har ändå verkligen sina utmaningar.
Hade ridit LC, LB. Jag tycker LCn är rätt kul! Går ju att ha högre krav i ett lättare program och ha som mål att var över 70% åtminstone.Vi har startat lb:1 och lb:2
Ja, det blev en tydlig skillnad i hållning och rörelsemönster igår efter sambos behandling.Ja i fallet jag nämnde så var det nog inga andra behandlare inblandade än en hederlig Distriktare men vet att kontakt med större djursjukhus skedde.
Det är ju Sååå många skador som kan lindras/läkas fortare bara kunskapen finns/tas in.
Jag tycker det händer rätt ordentligt mycket i LC, i synnerhet på kort bana. Har ridit LC1 ett par gånger senaste åren och tänker alltid att det egentligen är ganska svårt program just därför. Många övergångar, (som de flesta dessutom missar att lägga på rätt ställe), det går tokfort efter fria skritten när en ska ta tyglarna i hörnet, fram i trav nästa hörn och sen galoppfattning på rakt spår! Det krävs en väldigt lydig häst för att få till det bra.@Elo beror nog på hur och varför den blir introvert. I Lc:n händer det ju inte så mycket så om hästen i fråga blir mindre introvert av att det händer saker lite hela tiden så skulle jag välja Lb la
Jag har nog en annan uppfattning just för att jag mest ridit programmet på en liten seg c-ponny. Men kan säkert bli lite klurigt för storhäst på kort banaJag tycker det händer rätt ordentligt mycket i LC, i synnerhet på kort bana. Har ridit LC1 ett par gånger senaste åren och tänker alltid att det egentligen är ganska svårt program just därför. Många övergångar, (som de flesta dessutom missar att lägga på rätt ställe), det går tokfort efter fria skritten när en ska ta tyglarna i hörnet, fram i trav nästa hörn och sen galoppfattning på rakt spår! Det krävs en väldigt lydig häst för att få till det bra.
Och jag tycker det händer för lite i lc nu har jag aldrig ridit en riktig tävling, men jag och min häst behöver att det händer lite merJag tycker det händer rätt ordentligt mycket i LC, i synnerhet på kort bana. Har ridit LC1 ett par gånger senaste åren och tänker alltid att det egentligen är ganska svårt program just därför. Många övergångar, (som de flesta dessutom missar att lägga på rätt ställe), det går tokfort efter fria skritten när en ska ta tyglarna i hörnet, fram i trav nästa hörn och sen galoppfattning på rakt spår! Det krävs en väldigt lydig häst för att få till det bra.
Jag tänker att det liksom ingår i grundläggande dressyr att kunna rida raksträckor/”transportsträckor” osv på ett bra sätt. Man kan väl se det som en svårighet i sigOch jag tycker det händer för lite i lc nu har jag aldrig ridit en riktig tävling, men jag och min häst behöver att det händer lite mer
Jag antar att du menar Hesters. Jag var också där. Tyckte clinicen i sig var toppen, men arrrangemanget sådär. Mest pga problematiken kring platserna, var som att de inte tänkt på hur många som skulle komma. Sittplatser och stolar fixar man väl INNAN eventet börjar, gärna dagen innan?!Sitter på läktaren och väntar på att clinicen ska börja. Det känns som de sålt för många biljetter mot hur mycket plats det är... Alla har långt ifrån kunnat sätta sig och nu ska det bäras stolar. Suck.
När jag var med och ordnade Isabel Werth- clinic tillsammans med EA fick vi be folk trycka ihop sig på läktaren, L hade gått efter hur många ridhuset var beräknat att ha sittplatser för, men folk satte sig såklart jätteluftigt så det var jättemånga som först inte fick plats…Jag antar att du menar Hesters. Jag var också där. Tyckte clinicen i sig var toppen, men arrrangemanget sådär. Mest pga problematiken kring platserna, var som att de inte tänkt på hur många som skulle komma. Sittplatser och stolar fixar man väl INNAN eventet börjar, gärna dagen innan?!
Och jag tycker det händer för lite i lc nu har jag aldrig ridit en riktig tävling, men jag och min häst behöver att det händer lite mer