Danmark har inte helt kommit dit ännu@MiniLi @MalanMjöl
När jag började tävla på 90 talet så var det skänkelvikning i skritt samt framdelsvändning i LB. Bakdelsvändningar i LA var det inte så längesen det försvann i Sverige, eller typ 15 år sen![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Danmark har inte helt kommit dit ännu@MiniLi @MalanMjöl
När jag började tävla på 90 talet så var det skänkelvikning i skritt samt framdelsvändning i LB. Bakdelsvändningar i LA var det inte så längesen det försvann i Sverige, eller typ 15 år sen![]()
Det verkar som att MsvC ska försvinna här också och åter bli LA5-6. Är lite kluven till det.Danmark har inte helt kommit dit ännu. Det konstiga är att det bara är bakdelsvändning åt ett håll, allt annat är typ spegelvänt i la programmen. Msv c finns inte heller utan det är LA 1-6.
Det verkar som att MsvC ska försvinna här också och åter bli LA5-6. Är lite kluven till det.
Nånting om att det inte rids I korrekt samling flr att kallas medelsvår dressyr. Jag håller nog inte riktigt med.Va tråkigt. Har du nån koll på varför?
Tack, vad gulligt av dig!Tänkte skriva ett litet officiellt tack till @tuaphua för tipsen om både trängande tygeltag och att rida Zacke långsammare så bakbenen hinner med. Detta tvärtom tänk börjar redan göra skillnad
. Högerbytena börjar faktiskt fungera och i båda senaste starterna har vi gjort ett rent högerbyte i varje program! Böjningen är bättre i slutorna också. Känner mig så trygg också att rida på detta sättet, detta är lugnare när jag inte ska jaga igång bakbenen och Zacke är verkligen mycket mer nöjd. Ser fram mot en vinter där vi ska utveckla det här ännu mer och förhoppningsvis få ut halsen på köpet också!
Vilken fantastisk bild!Köpte ett foto från vår MsvB5 häromveckan. Dyr fotograf denna gången så blev bara en bild men jag absolut älskar denVisa bifogad fil 125586
Ljuvlig bild! Finner inget annat ord.Köpte ett foto från vår MsvB5 häromveckan. Dyr fotograf denna gången så blev bara en bild men jag absolut älskar denVisa bifogad fil 125586
Supersnygga! Den bilden bilden borde du förstora och rama in med en fet rokoko-ram i guld!Köpte ett foto från vår MsvB5 häromveckan. Dyr fotograf denna gången så blev bara en bild men jag absolut älskar denVisa bifogad fil 125586
Jag anser att ett föl räknas som en halv häst. Och jag kommer nog räkna min åring som en halv åtminstone till sommarenI helgen har jag varit på fölvisning hos en uppfödarbekant och det var ju väldigt farligt - är det inte så att man måste ha ett föl också? En liten häst räknas väl inte som en häst till?Jag hade så himla gärna haft en avkomma efter min gamla häst (som bor där sedan ett antal år tillbaka), och årets avkomma var suuupertrevlig. Jaja, tror inte det är möjligt - men drömma kan man ju
Fille ska tävlas till helgen så vi preppar för det. Ska bli jätteintressant att se om han är spänd eller lite tuffare denna gången. Den här gången är det inomhus och det kan ju vara bra, eller läskigare - det återstår att se![]()
Visst är det så?! Och om man inte skulle ha den hemma på ett bra tag - så räknas det knappt alls va?Jag anser att ett föl räknas som en halv häst. Och jag kommer nog räkna min åring som en halv åtminstone till sommaren![]()
Nej man räknar bara de hästar som är hemma, och hos mig räknar jag bara de hästar som är mina och hemma! Just nu är alla på bete i skogenVisst är det så? Och om man inte skulle ha den hemma på ett bra tag - så räknas det knappt alls va?
Klart du ska ha den, den är ju bedårande!Visst är det så?! Och om man inte skulle ha den hemma på ett bra tag - så räknas det knappt alls va?
Får spara och hoppas att den växer fult den kommande tiden så att ingen annan vill köpa för snabbtKlart du ska ha den, den är ju bedårande!Hottie är fortfarande en av mina favoriter
![]()
Grattis till placeringen!Vi tog oss ut och startade MsvC:1. Fick ingen bra känsla alls fast jag följde planen. Har tydligen ytterligare en underlagskänslig häst för han blev matt och kändes osäker i stegisättningen. Jag hade ett moment som jag var nöjd med, allt annat var trassligt och utan flyt, men domaren var nöjd och det har historiskt sett varit tvärtom för mig, att jag varit nöjd men inte känt samma som domaren tyckt.
Söt och snäll var han som vanligt och faktiskt ganska lättlastad också. 67,5 % och en tredjeplacering. Det var fint.
Visa bifogad fil 125785
Men igår kom han in med två halvdjupa jack på insidan av vänster bak. Så nu är vi på ruta ett igen.![]()