Dressyrsnack 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sällar mig till skaran som önskar mer bredd på urvalet i msvb! Jag måste kvala om efter min graviditet för har bara ridit msvc och två för dåliga msvb:1 sen dess så mitt fina kval innan msvb:1 kom är förbrukat, men när jag väl fixat det skulle det vara roligt att få rida nånting annat.😬 msvb:2 är helt ok men hade gärna ridit 3 eller 4! Känns som ett stort steg till msvb:5…

Drar B3 många starter? Har för mig vi ordnat med den klassen för många år sen men att den inte va så poppis bland ryttarna här hos oss.

På vårt meeting kör vi msvb1, b2,b4 och b5 och det är än så länge b1 som är mest poppis men anmälan öppnade i fredags och det är ju trögare med anmälningar nuför tiden. Annat före pandemin då small det ju bara till när anmälan öppnade 😂

Drar B3 många starter? Har för mig vi ordnat med den klassen för många år sen men att den inte va så poppis bland ryttarna här hos oss.

På vårt meeting kör vi msvb1, b2,b4 och b5 och det är än så länge b1 som är mest poppis men anmälan öppnade i fredags och det är ju trögare med anmälningar nuför tiden. Annat före pandemin då small det ju bara till när anmälan öppnade 😂
Nej, det är en klass få vill rida. Den där slutan på medellinjen är inte populär…

Sällar mig till skaran som önskar mer bredd på urvalet i msvb! Jag måste kvala om efter min graviditet för har bara ridit msvc och två för dåliga msvb:1 sen dess så mitt fina kval innan msvb:1 kom är förbrukat, men när jag väl fixat det skulle det vara roligt att få rida nånting annat.😬 msvb:2 är helt ok men hade gärna ridit 3 eller 4! Känns som ett stort steg till msvb:5…
Men det borde väl inte vara något problem att få till ett kval framöver och F har ju gått fint i B:5 (även om det är med annan ryttare). Om du nu skulle vilja.

Vi tränar serier men vi har inte ens börjat räkna seriöst. Och dessutom måste jag lära mig att hålla i tyglarna innan jag ens tänker tanken på B4 eller B5. Och det kan hända vilket årtionde som helst... 😬
Men mitt mål för i år är att starta någon MSVB:4.

En annan sak jag måste nämna är att en av mina stallkompisar (lovande ponnyryttare) debuterade storhäst på sin systers sexåring igår. De red en LB:3 och fick hela otroliga 80.323%!!!!!
Helt makalöst! Men det var också en perfekt ritt!

Jag gillar FEI junior programmen på MsvB nivå (både inledande, som är en lite roligare MsvB:2 typ, och Lag som nog är mitt favorit program. Mästerskaps programmet är mer på MsvB:5 nivå och det har jag nog bara ridit en eller två gånger men också ett bra program, om än lite svårt för oss då 😅)

Så hellre FEI inledande (juniorer MsvB) än MsvB:2 och FEI Lag (juniorer MsvB) än MsvB:3 och MsvB:4 om jag får bestämma 🤓

Jag gillar MsvB2 och B4 väldigt mycket. De ger fint flyt och är symmetriska och lätta att lära sig. Avskyr numera lagprogrammet efter att Zacke sagt upp sig i det flera gånger. MsvB5 är roligt men svårt. Red WE MsvB igår och det är ett intressant program och dessutom på kort bana😅. Travslutor in och ut från kvartslinjen, ökad galopp till halt, byten i tre serpentinbågar och massor av tempoväxlingar. Väldigt roligt men när en kommer från vanliga dressyren är det lite knasigt😁.

Jasmin hoppade med en kompis igår och höll på att stå på näsan😮‍💨
Resulterade i en sned sko. Är så glad att hoven höll, det rök ett par sömmar och skon är sned men sitter kvar, men alla söm som sitter fast sitter som berget och inget trasigt. Förut lossnade liksom skon med halva hoven.
Så blir ett par dagar vila, hovis kommer imorgon men hinner inte rida efter.
Men ledig dag resulterade i att manen ryker 😅 dehär är resultatet efter 1h. Har grovklippt och sen ryckt typ halva, gör klart imorgon🤓

DA6CA375-50A5-41F7-9EDA-4456E3C167D8.webp

Men det borde väl inte vara något problem att få till ett kval framöver och F har ju gått fint i B:5 (även om det är med annan ryttare). Om du nu skulle vilja.

Vi tränar serier men vi har inte ens börjat räkna seriöst. Och dessutom måste jag lära mig att hålla i tyglarna innan jag ens tänker tanken på B4 eller B5. Och det kan hända vilket årtionde som helst... 😬
Men mitt mål för i år är att starta någon MSVB:4.

En annan sak jag måste nämna är att en av mina stallkompisar (lovande ponnyryttare) debuterade storhäst på sin systers sexåring igår. De red en LB:3 och fick hela otroliga 80.323%!!!!!
Helt makalöst! Men det var också en perfekt ritt!
I höstas gick det ju ganska så åt skogen så det sitter i huvudet på mig. Fumo och tränaren har placering i msva, så det hänger inte på hästen utan på mig! Jag känner mig tung och otymplig med uselt flås, det är inte så roligt just nu 😕

Jag tror tyvärr inte att B:3 är så poppis, B:4 lockar nog fler.

I höstas gick det ju ganska så åt skogen så det sitter i huvudet på mig. Fumo och tränaren har placering i msva, så det hänger inte på hästen utan på mig! Jag känner mig tung och otymplig med uselt flås, det är inte så roligt just nu 😕
Å, det lät ju inte så roligt...
Men var sak har sin tid, det blir kanske roligt snart igen? Eller så blir det inte det och det är helt ok det med. Man måste ju inte ha häst. Eller tävla. Eller rida heller för den delen.
Men de där tre sakerna du nämner går tämligen fort över om man bara vill. 🙂

Jag har nyss fått reda på att jag
Å, det lät ju inte så roligt...
Men var sak har sin tid, det blir kanske roligt snart igen? Eller så blir det inte det och det är helt ok det med. Man måste ju inte ha häst. Eller tävla. Eller rida heller för den delen.
Men de där tre sakerna du nämner går tämligen fort över om man bara vill. 🙂
Jag har nyss fått reda på att jag tycks ha lite brister, bla järn och eventuellt B12, så misstänker att jag blir en piggare gladare version när det blir ordning på det! Annars är det mest hjärnspöken, F påpekade vänligt att jag bara minns de dåliga starterna ”men att du red msvc på 77% verkar du ha glömt…” och det har han ju rätt i, jag låser mig på två dåliga starter.

Jag har nyss fått reda på att jag

Jag har nyss fått reda på att jag tycks ha lite brister, bla järn och eventuellt B12, så misstänker att jag blir en piggare gladare version när det blir ordning på det! Annars är det mest hjärnspöken, F påpekade vänligt att jag bara minns de dåliga starterna ”men att du red msvc på 77% verkar du ha glömt…” och det har han ju rätt i, jag låser mig på två dåliga starter.
Hjärnspöken har man ingen nytta av. Men tyvärr är det mycket lättare för hjärnan att fokusera på negativa saker. Den glada nyheten är att det går att jobba bort.
Själv är jag en övertänkare men när det kommer till tävling har jag slutat analysera. Jag tänker Enbart på de sakerna som var bra och sen är det bra med det. Då är det Mycket roligare att tävla även om det kanske inte går så bra.

Hoppas du får ordning på värdena och att du blir bättre då. Lågt järn kan ju få vem som helst att bli tröttmössa...

Min elev som har hästen Fiorano har kämpat så med honom under våren på tävling. Han är kanonfin på träning men på tävling blir han så extremt mentalt spänd att han ballar ur. Det blir mer blandade småhopp och balansakter på bakbenen än dressyr... Men nu verkar vi äntligen hittat rätt melodi! Han har fått en fenwickluva som han haft på sig dygnet runt sen i onsdags och fick vadderad luva på sig. Idag var han så chill att han blev lite trög🤩! Ryttaren blev lite förvånad och missade sista bytet när han inte var så het han brukar😅. Men sååå glad att vi verkar vara på rätt väg!
Och i helgen satte de sitt MsvB-kval med nästan 66% I MsvB1. Är tramsigt stolt över dom två tillsammans!

Screenshot_20230609_135714_Facebook.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
324
Senast: Blyger
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
581
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
11 852
Dressyr Är det någon som använder balansplattor till sin häst och kan rekommendera vilken sort man borde ha?
4 5 6
Svar
108
· Visningar
5 621

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höjda elpriser
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat