Dressyrsnack 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dio debuterade MsvB1 idag och vi var båda lite för chill.. Tappade för mycket bjudning och udd men bytena var på hjälpen men orena båda två. 56% och sistelisist😅. Men ändå nöjd!

Zacke var rätt fin genom hela programmet och grundlydnaden är bättre. Fick tex 7 på ryggningen och 8 på enkla bytet. Meeen så sa han upp sig helt till bytena. De var fina på framridningen men han halkade i det sista innan jag kom in på banan. Så här har han inte gjort på en evighet. 61.7%.

Imorgon är en my dag!

Dio debuterade MsvB1 idag och vi var båda lite för chill.. Tappade för mycket bjudning och udd men bytena var på hjälpen men orena båda två. 56% och sistelisist😅. Men ändå nöjd!

Zacke var rätt fin genom hela programmet och grundlydnaden är bättre. Fick tex 7 på ryggningen och 8 på enkla bytet. Meeen så sa han upp sig helt till bytena. De var fina på framridningen men han halkade i det sista innan jag kom in på banan. Så här har han inte gjort på en evighet. 61.7%.

Imorgon är en my dag!
Lycka till idag!

Imorgon är en my dag!
Sådär fick min tränare på en tävling med Fumo också, det gick hur fint som helst på framridningen sen började det störtregna och Fumo gled rejält precis innan de skulle in och sen släppte han inte igenom något byte för han gick så försiktigt.

Blev inte bättre resultat idag men jag är betydligt mer nöjd med min ridning. Dio blev lite för het och vi hade fler missar igår men bättre känsla överlag. 55 goda %. Zacke bytte åtminstone rent en gång och jag tyckte det kändes bättre idag. Men red nog lite för forcerat i domarens tycke. 59% med tre orena byten😅. Så inga magiska resultat men däremot nyttiga ritter att ha med sig. På tisdag ska båda gubbarna tävla WE här hemma! Ska bli himla roligt!
Screenshot_20230604_190654_Gallery.webp

Jag startade MSV B:4 igår. Han var superfin på franridningen men det finns fortfarande en del spänning inne på banan vilket ffa visar sig genom att han blir yvig i bytena och ibland slår han i dem. Han byter klockrent hemma, och igår var han klockren även på framridningen. Så det kommer nog inne på banan också, med mer rutin och avslappning.

Hade ändå en fin känsla och vi fick strax över 65% vilket gav en blågul rosett 😄

IMG_0421.webp

Jag startade MSV B:4 igår. Han var superfin på franridningen men det finns fortfarande en del spänning inne på banan vilket ffa visar sig genom att han blir yvig i bytena och ibland slår han i dem. Han byter klockrent hemma, och igår var han klockren även på framridningen. Så det kommer nog inne på banan också, med mer rutin och avslappning.

Hade ändå en fin känsla och vi fick strax över 65% vilket gav en blågul rosett 😄

Visa bifogad fil 120547
Grattis! 😁
Jag önskar att vi hade fler MSVB:4 här omkring men jag tycker överlag att det är dåligt med 'allt över MSVB:1' för att sen finnas betydligt fler MSVB:5.
Så känslan är ju att många bara vill upp upp upp i klasserna eftersom kvalklasserna är mest populära.
Själv skulle jag för mitt liv inte rida fler MSVB1 än jag behöver. 😅

Säger jag och ska starta just det idag. 🤣 Men det är tävling på anläggningen och dessutom min klubb som arrangerar så då måste man ju passa på.

Jag skrev i unghästklasserna igår och det är alltid extra roligt och intressant att ha två domare att lyssna på!!

Grattis! 😁
Jag önskar att vi hade fler MSVB:4 här omkring men jag tycker överlag att det är dåligt med 'allt över MSVB:1' för att sen finnas betydligt fler MSVB:5.
Så känslan är ju att många bara vill upp upp upp i klasserna eftersom kvalklasserna är mest populära.
Själv skulle jag för mitt liv inte rida fler MSVB1 än jag behöver. 😅

Säger jag och ska starta just det idag. 🤣 Men det är tävling på anläggningen och dessutom min klubb som arrangerar så då måste man ju passa på.

Jag skrev i unghästklasserna igår och det är alltid extra roligt och intressant att ha två domare att lyssna på!!
Tack!

Jag håller helt med om klasserna! MSV B:1 är ett värdelöst program. Här uppe finns det sedan ofta bara MSV B:5 eller lagprogrammet att välja på. Tycker det är trist, för steget att kvala i B:1 och sedan rida B:5 är ju enormt.

Jag skrev faktiskt in som synpunkt till TR att man borde ha fler kvalprogram att välja mellan så man inte bara behöver rida MSV B:1

Tack!

Jag håller helt med om klasserna! MSV B:1 är ett värdelöst program. Här uppe finns det sedan ofta bara MSV B:5 eller lagprogrammet att välja på. Tycker det är trist, för steget att kvala i B:1 och sedan rida B:5 är ju enormt.

Jag skrev faktiskt in som synpunkt till TR att man borde ha fler kvalprogram att välja mellan så man inte bara behöver rida MSV B:1
Sen tycker jag det är lite dumt att alla program inte används.
Jag har sett en LA:4 nån enstaka gång och aldrig någonsin en MSVB:3. MSVC:2 är också mindre vanligt och 'vips' så har vi INGET program med skrittpiruetter att rida förrän MSVB4.
Men jag förstår samtidigt arrangörerna som vill ha program som är populära för att dra fler startande men det blir en ond spiral.

Jag har sett en LA:4 nån enstaka gång och aldrig någonsin en MSVB:3. MSVC:2 är också mindre vanligt och 'vips' så har vi INGET program med skrittpiruetter att rida förrän MSVB4.
Men jag förstår samtidigt arrangörerna som vill ha program som är populära för att dra fler startande men det blir en ond spiral.
Sedan är ju vissa program mindre roliga att rida, typ LA:4 och MSV B:3

Sedan är ju vissa program mindre roliga att rida, typ LA:4 och MSV B:3
Det vet jag inget om då jag aldrig ridit nått av dem men tycker det ser lite roligt och utmanande ut, jag. 😆

Hästen var sjukt fin idag och det är ju förbedrövligt synd att ryttaren inte kan hålla i och upp formen bättre vid de tillfällena... Men ett hyfsat jämnt program fick vi till, dock med ett par mindre missar. 66.786% (personbästa i MSVB)och en fjärdeplats!
Tyckte att hon flöt på fint och det kändes Lätt att glida igenom programmet! Och det bästa är väl att jag orkade utan problem även om jag mentalt var lite seg inne på banan.
Sjukt nöjd!!

En grannklubb har meeting om några veckor och runt 10 anmälda i alla LA och MSV:C. Det är tre dagar och finns en LA:4 på söndagen. Enda klassen med 0 anmälda 🤣

Jag kan rida LA:4 men törs inte eftersom jag glömmer alla program hela tiden 🫣😅

Sällar mig till skaran som önskar mer bredd på urvalet i msvb! Jag måste kvala om efter min graviditet för har bara ridit msvc och två för dåliga msvb:1 sen dess så mitt fina kval innan msvb:1 kom är förbrukat, men när jag väl fixat det skulle det vara roligt att få rida nånting annat.😬 msvb:2 är helt ok men hade gärna ridit 3 eller 4! Känns som ett stort steg till msvb:5…

Då var debuten gjord. Anmälde mest för att tvingas ta mig ut från gården. :)
Hon skötte sig alldeles utmärkt. Blir lite låg i formen emellanåt då hon inte riktigt orkar hålla ihop det när jag sitter ner men höll takten bättre än när vi tränat.
Red ihop 65.185 och en tredjeplats på samma % som tvåan.
20230606_194735.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
324
Senast: Blyger
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
581
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
11 852
Dressyr Är det någon som använder balansplattor till sin häst och kan rekommendera vilken sort man borde ha?
4 5 6
Svar
108
· Visningar
5 621

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka