Dressyrsnack 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon här i gruppen som vet om man får tävla med en winderen padd under sadeln? Har försökt hitta något om det utan resultat.
Börjar bli lite nervös. Ska rida min första dressyrtävling i morgon, är väl på tiden när man är 50+.😉
Lycka till😃! Fokus på banan och rid fina vägar så kommer det gå toppen!

Min är precis tvärtemot era hästar. Ute är han supercool och tycker livet är toppen. Och inne är han rädd för dörren och har alltid varit det, sen första dagen. Det går ofta bra. Men sen kommer det ngn in genom dörren eller så knackar någon och då får jag rida 10 meter därifrån några gånger. Ju snabbare jag rider, desto räddare är han.

Min är bäst när han aldrig varit på ett ställe förr. Då är det kul att upptäcka nytt! Så det är bra nu att vi är på ett ställe med mycket uterittsmöjligheter. Dressyr kan jag rida på vår galopp/travbana. Det funkar nästan bättre än i manegen...

Tävling imorgon och jag startar sent på em. Är ändå mycket mer förberedd än senaste tävlingen och tom bilen är packad redan😁. Haft fin ridkänsla i veckan och igår hittade jag bitvis en jättefin balans i traven som jag hoppas få med en smula av imorgon. Fördelen med att starta sent är att jag hinner bada Dio en gång till-vit häst kräver lite extra😅.

Tävling imorgon och jag startar sent på em. Är ändå mycket mer förberedd än senaste tävlingen och tom bilen är packad redan😁. Haft fin ridkänsla i veckan och igår hittade jag bitvis en jättefin balans i traven som jag hoppas få med en smula av imorgon. Fördelen med att starta sent är att jag hinner bada Dio en gång till-vit häst kräver lite extra😅.

Åh, sånt fusk!
Jag startar 08.14 🙄
Och då måste jag gå hoppbanan först.

Jag avskyr verkligen att stiga upp typ innan jag gått och lagt mig, men hamnar alltid där ändå. :mad:

Jag kom till stallet på eftermiddagen och Fager hade såklart trampat av sig en sko, såg framför mig att helgens tävlingar bara var att ställa in. Chansade och messade min hovslagare och han var så jäkla snäll! Han hade jouren på travet sänkor förbi på vägen hem efteråt. 21.30 på en fredagskväll slog han på tappskon! 😍

Då var det gjort! Tävlingsdebut i LC1.
Jag är så himla glad att jag gjorde det, det var så roligt.😃
Min fina lilla häst som knappt har blivit tränad dressyr sedan hon fick föl förra sommaren, bara går in på banan, tittar inte på något och sköter sig så bra!❤️
Vi fick ihop 61,111, jag hoppades på över 55 innan start.
Visst, hon blir lite för lång och går inte stadigt i form men det visste jag ju om innan så var en väldigt rättvis bedömning.
Fick tom en 7a på fri skritt vilket jag blev glad för.
Och kommentaren " flott lite häst" lever jag länge på!😃
IMG-20230513-WA0005.webp

Debuten för I år avklarad. Det gick fantastiskt bra. Lyckades skrapa ihop 67,5% i Lb2 🤩 Ny personbästa i klassen. Tyvärr kom jag sist. Jag och en till med samma procent. Det var bara 6 starter och det var väldigt jämnt. Så det var helt okej. Vi har inte varit ute på 1år pga skada och förra året hann det bara bli 4 tävlingar innan jag märkte att något var fel.
Fick en bra framridning men på banan kändes det inte lika bra men ändå rätt okej. Det blev lite vingligt och vägarna blev inte som jag hade tänkt mej. Men fick ändå bra gensvar. Det var bara sista mellangaloppen till arbetsgalopp som sket sig. Det blev avbrott istället. Så där har vi att jobba på igen. Fick kämpa som en liten blå med det förra året. Men tillslut gick det. Känner mej taggad för nästa tävling nu och är grymt nöjd. Tyvärr så kokade hjärncellerna bort efter ritten så jag glömde hämta protokollet :meh:

Höll känslan idag och vi tog en andraplats med 66.8% I LB2 😃! Är verkligen toknöjd med travdelen som definitivt är den bästa vi gjort. I galoppen blev det lite onödigt med spänning pga gapiga hästar. Men äsch, så är det på tävling!

Vädrade nya kavajen som är lite för lång och inte så välsittande som en riktig ridkavaj. Men färgen🩷
20230513_164803.webp

Bra dag för dressyrsnackarna idag ser jag!
Grattis till både dig @Fiorano och dig @Mirtai.

Jag red en MSVB2 idag. Fick hjärtklappning precis innan skritten i programmet och undrade i mitt stilla sinne om jag ens skulle sitta kvar på hästen om jag fortsatte (mår väldigt dåligt och kan svimma när det händer 😅). Men jag fortsatte kriga och det är jag glad över.
För på något mirakulöst och chockartat sätt lyckades vi sprattla till oss 66.351%. OCH knep en tredjeplats!!! Jag är mållös!
Wow! 😁

Nästa gång ska jag INTE glömma astmasprayen. Inte undra på att det var tungt att rida. 🤣

Bifogade filer

• IMG-20230514-WA0002.webp
    IMG-20230514-WA0002.webp
    166,1 KB · Visningar: 72
Men grattis allihopa!! 😃😃

Vi red öppen bana hemma idag, ställt fram dressyrstaketet. Red igenom MSV C med min tränare på backen. Tog om några delar men överlag, helt okej. Hon trodde inte vi skulle skämma ut oss men fasen vad klurigt det är.

På torsdag blir det terrängträning för haflingern, får hoppas det är en bra uppladdning inför msv c debuten på lördag 🙈

Roligt att läsa om era tävlingar! Får se om jag vågar mig ut någon gång😂 annars får jag låta tränaren tävla.
Har ridit mig 3e dressyrlektion nu och börjar verkligen hitta känslan 😍 så lätt och härligt det känns när allt bara flyter på 😀
Vi hade lektion i hagen för första gången eftersom han alltid blir så pigg och stark där när jag rider själv (det brukar gå väldigt fort🙊😂). Men det räckte att tränaren var med så var det som att han förstod vad som förväntades av honom 🥰

Kul att få på film med 🙂

https://www.instagram.com/p/CsO_5r8Oq4X/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Grattis!
Såna priser hade även Fille stått bakom :D

Verkligen! Vi har haft en "snack-bar" för hästarna med sponsrad frukt, men kommer nog göra såhär också om vi får tillräckligt med frukt. Brukar vara ganska enkelt att få mataffärerna att sponsra med frukt för den frukt de kasserar är ofta väldigt bra kvalitet för hästarna!

En helt annan sak.
Jag är sjukt trött på mina vita tävlingsskjortor. Förvisso är jag rätt konservativ och 'tråkig' men jag vill ha något nytt men inte galet. Dessutom trivs jag inte kalas i vitt på överkroppen de gånger man tävlar utan kavaj.

Men ofta är jag för lat för att plocka på mig plastrongen (som förvisso är jättefin)och har då 'safeat' med helt vit skjorta.

Om man inte har plastrong, hur viktigt tycker ni det är med 'vitt skjortbröst'? Bryr ni er om det eller ser ni bara till att ha den vita kragen?

Hur ser era 'färgade/färgglada' skjortor ut?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
326
Senast: Blyger
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
588
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
11 866
Dressyr Är det någon som använder balansplattor till sin häst och kan rekommendera vilken sort man borde ha?
4 5 6
Svar
108
· Visningar
5 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka