Dressyrsnack 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
En helt annan sak.
Jag är sjukt trött på mina vita tävlingsskjortor. Förvisso är jag rätt konservativ och 'tråkig' men jag vill ha något nytt men inte galet. Dessutom trivs jag inte kalas i vitt på överkroppen de gånger man tävlar utan kavaj.

Men ofta är jag för lat för att plocka på mig plastrongen (som förvisso är jättefin)och har då 'safeat' med helt vit skjorta.

Om man inte har plastrong, hur viktigt tycker ni det är med 'vitt skjortbröst'? Bryr ni er om det eller ser ni bara till att ha den vita kragen?

Hur ser era 'färgade/färgglada' skjortor ut?
Har ingen bra bild just nu, men jag har en tävlingstopp som är marinblå med vit krage och spets uppe vid axlarna. Den föredrar jag framför vit topp om jag rider utan kavaj. Tycker det ser snyggt ut! Jag har aldrig plastrong. Rider jag med kavaj har jag oftast istället en vit topp med strasstenar som går ner vid knäppningen, det ser prydligt ut även om jag inte har plastrong.

En helt annan sak.
Jag är sjukt trött på mina vita tävlingsskjortor. Förvisso är jag rätt konservativ och 'tråkig' men jag vill ha något nytt men inte galet. Dessutom trivs jag inte kalas i vitt på överkroppen de gånger man tävlar utan kavaj.

Men ofta är jag för lat för att plocka på mig plastrongen (som förvisso är jättefin)och har då 'safeat' med helt vit skjorta.

Om man inte har plastrong, hur viktigt tycker ni det är med 'vitt skjortbröst'? Bryr ni er om det eller ser ni bara till att ha den vita kragen?

Hur ser era 'färgade/färgglada' skjortor ut?
E80BAD24-CE88-41F7-A283-F3A956BCEBEE.webp

Jag har en marinblå med vitt bröst från Stierna. Luftig och skön😊

Hade egentligen tänkt köpa något med lite mer detaljer som spets osv men är nöjd med denna😊
Jag ville ha vitt på bröstet, men det är ju inget jag tänker på hur andra har det egentligen😊

Med svart kavaj/ingen plastrong? Bild?
Svart kavaj. Ingen plastrong, är vit krage på skjortan. Hittar tyvärr ingen bild med just den skjortan. Har en annan från Imperial riding som också har bling runt kragen, men ska jag tävla utan kavaj väljer jag den grå.

IMG_4430.webp

Hedwig fick ju hoppa in i div 3 laget och trots att hon inte tränats eller tävlats på fyra år dels pga att hon varit mammaledig. Hon rids i princip bara ut i skogen.
Startade Lb2 i lördags och sista lagomgången.
Seger på drygt 76%, laget vann denna omgång och blev totalt tvåa i div 3.
Hon är egentligen pensionerad från tävling men fick chansen att briljera en sista gång utan att det innebar några högre krav. Hon flög runt inne på tävlingsbanan.❤️

Jag kommer få använda min tävlingsutstyrsel för första gången i morgon. Ska rida en LC:1 på en P&R så jag behöver egentligen inte ha ”rätt” klädsel. Köpte ju vitaxbyxor, vit och marinblå topp och marinblå hoppkavaj strax efter att jag köpt min hopphäst som jag trodde skulle hjälpa mig med min hopprädsla. Höll tyvärr inte. Men när jag kände att dressyren började sitta och jag planerade in att starta snart köpte jag en kavaj till, dressyrmodell i färg Bordeaux ( med matchande schabrak, både hopp och dressyr), men så blev han ju utdömd och jag började om med en liten fjordfröken. Och nu ska vi på P&R, egentligen lite för tidigt, men räknar det som träning.

Törs jag tvätta min Pikeur kavaj i maskin? 😂 30 grader handtvättprogrm? Är några stenar på, kanske i tvättpåse ut o in?
Jag kör min på 40, vanligt program. 😅 Men har inga stenar.
Men handtvätt-program låter som en god idé om du vill behålla stenarna så länge som möjligt.

Då har jag och Mariella klarar av vår allra första P&R, LC:1. Hon var superlätt att lasta och lasta av själv och hon var kolugn med den nya miljön. Det fanns ju gräääs överallt. Hon fick beta en stund innan jag sadlade och satt upp. Red fram lite i skritt på en gräsbana innan vi klev in på framridningsbanan. Hon kändes tyvärr lite seg och jag fick kämpa på med övergångar och galoppfattningarna blev inte så bra som jag vet att de kan bli. Tyckte det tog en evighet innan jag fick komma in på banan. Väl där kändes hon lite piggare och hon tittade bara lite på bilen och publiken. Vi tog oss igenom programmet utan några större missöden, förutom att jag inte längde ut hela tygeln i fri skritt. Kostade ett par poäng, fick en 4 där. Men fick hela 7 på höger galoppfattning! Totalt 61,295 så jag är supernöjd!

Bifogade filer

• 2E9580CD-B748-4853-A469-5108F0EA1CC2.webp
    2E9580CD-B748-4853-A469-5108F0EA1CC2.webp
    412,5 KB · Visningar: 53
Hittade en bild. Ber om ursäkt för det spretiga håret :p
Visa bifogad fil 119149
Stilrent!
Jag har dessutom liknande modell på kavaj så toppen att se hur det visuellt ser ut.

@MiniLi
Fint! Jag har kikat på liknande men nu vet jag inte hur jag vill/ska göra. 😅

@Fiorano
Jag älskar Jeannas toppar men hade gärna haft snäppet mörkare mönster. Eller ett Par snäpp. 😊
Sen är jag långt ifrån så modig som du är med färger och kläder men jag älskar folk som tar ut svängarna!

Jag hittade en mörkgrön tävlingsskjorta som var tokigt snygg men har ju inget annat grönt utan 'allt' går i svart/vitt. Spelar det någon roll tro?
Eller jag menar, man har väl vad sjutton som helst på sig inom TRs tolkning. 😅

I övrigt fortsätter min tillvaro som svag räka och jag är väldigt kluven till tävling på lördag. Jag vill Verkligen åka men då har jag inte med mig min ständiga medhjälpare. Det är absolut inga problem att åka själv under normala omständigheter men nu känns det inte alls lika tryggt.
Dessutom var hästen så bussig på uteritten idag att hon mosade mitt knä mot en vägbom. Apa. Nu är jag rejält svullen och blå. 😬
Så det lär ju också spela in, om jag kan rida utan problem eller inte.

IMG_0373.webp

Vi har varit på programridning på Strömsholm. Jag behövde något att se fram emot och det gör ju inget att omgivningen ser ut som på Strömsholm…

Själva programmet var inte så mkt att hurra för, han var snäll och introvert. Som alltid tidigt på säsongen, alltså. Men fina bilder är kul!

Tänk vad sjukt besviken och orolig man kan bli på typ noll sekunder.

Min häst har aldrig varit halt annat än pga bölder. Vi har alltid kommit iväg på 'alla' tävlingar.
Men idag var hon halt.
I onsdags på träningen gick hon heeelt fantastiskt förutom en detalj, hon kändes stundtals lite mindre taktfast i travökningarna på slutet. Det är inte likt henne så jag fick ju en känsla av att det 'var något på G'. Så jag behandlade henne igår kväll men kunde inte hitta något uppenbart. Heller ingen värme/svullnad/ömhet i benet så tankarna går ju till att hon måste ha någon mindre muskelbristning högt upp. Det regnade ju ordentligt hos oss både tisd och onsd så det blev väldigt halt.

Typiskt i alla fall.
Hoppas det snart går över (även om tankarna går till min förra tävlingshäst som gick ett av sina bästa pass nånsin och sen dagen efter var halt för att aldrig mer komma tillbaka till sporten (artros SI-led)).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
326
Senast: Blyger
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
588
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
11 866
Dressyr Är det någon som använder balansplattor till sin häst och kan rekommendera vilken sort man borde ha?
4 5 6
Svar
108
· Visningar
5 632

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat