Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Div 1 går på våren varför har ni div 1 nu?

Upplands distrikt som jag tävlar i har sin div1 i dressyr på hösten. Varför har jag inte en aning om. Men det passar bra. I våras o fram till sommaren var det mycket tävlingar. Jag tävlade mellan feb- juni o gjorde 20 tal starter. Sen ngr mettings runt om i landet maj-juli.... Nu i höst är det knappt ngr tävlingar alls... Typ just bara allsvenskan o Enköping Första helgen i nov. Sen blir det vinter :(

Upplands distrikt som jag tävlar i har sin div1 i dressyr på hösten. Varför har jag inte en aning om. Men det passar bra. I våras o fram till sommaren var det mycket tävlingar. Jag tävlade mellan feb- juni o gjorde 20 tal starter. Sen ngr mettings runt om i landet maj-juli.... Nu i höst är det knappt ngr tävlingar alls... Typ just bara allsvenskan o Enköping Första helgen i nov. Sen blir det vinter :(

aha , skumt att inte alla divisioner i samma liga går samtidigt landet runt, fast det är väl för att det inte egentligen finns en final, som i hoppningen. Lite trist faktiskt att det inte är mer än bara distriktsvis, ja förutom Lag SM i dressyr men det är ju inte en serie.

Hade varit roligare med någon slags final sen distrikten emellan :)

Tråkigt att höra om din fina pålla! :cry: Du har gett henne allt, men ibland räcker inte det till ändå. Det är ett tungt beslut men du gör det rätta för din fina tjej. Tänker på dig o Tetris :love:
*kramar*

Rider och Ettie, som TS anser jag att ni kan ta sådant där i PM!

Tack TS! Du förgyllde min morgon!

a055.gif

KL

Stor suck.

Äntligen ÄNTLIGEN skulle vi tävla igen (senaste gången var i april!!) efter alla turer fram och tillbaka till kliniken. Hästen går strålande. Men så en vecka innan tävlingen fick han en allergichock och fick spendera dagen på kliniken igen, cortison och antibiotika... Nu sitter jag och kollar på startlistorna för helgen och sörjer över att vi inte fick vara med nu heller....

Nyfiken fråga om det är o.k? Varför vill du ha en ponny och inte ett halvblod?

Mkt otur med din fina svarta :(

Jag kan förgylla tråden med att berätta att jag just shoppat loss :p

det blev:
Pikeur Meredith 1 vita
Pikeur Meredith 1 marinblå
Pikeur Laguna soft-shell valnöt
Königs stövelvästa
Pikeur skärp, svart dekorerat med guldbett.
vit tävlingströja från Cavallo med hög vit ståkrage. dekorerad med 2st pärlor
vit tävlingströja från Pikeur, hög vit ståkrage

:banana::banana::banana:

Nej va trist. Själv höll vi på att göra bort oss på kvalitén. Satt och läste reglerna sent i går och läser att hästen ej få ha sulor. Perfekt, min fick sulor för 3 veckor sen. Underbara Hovis löste detta nu på FM, så hoppas nu att pålle tycker det är ok utan. Eftermiddagens ridtur får avgöra. Wish me luck!

Så jäkla bra shoppat. Själv ska jag slå till och köpa nummerlappar i EM. Har inte tävlat på så länge så jag hittar dem inte. Kanske blir ett nytt tävlings schabrak också.....

Oj, men sån tur att ni löste det innan, tänk om ni kommit dit utan att veta om det och så bara fått stryka!

Lycka till, det går säkert bra :)

jisses vilken tur att du hittade regeln igår :o
hade ju varit ett stort antiklimax att behöva vända....

Nyfiken fråga om det är o.k? Varför vill du ha en ponny och inte ett halvblod?

Är bara att fråga på:). Finns en jätteenkel anledning till ponnyönskan. Förra vintern då Tetris var dräktig red jag lite olika ponnier åt en familj och så roligt det var att rida och jobba med dessa små behändiga djur har jag inte tyckt att ridningen varit på länge! Jag fick ihop min ridning mycket bättre, lyckades ha mer egen kroppskontroll och ponnisarna blev toppen att rida för barnet i familjen:). Den ponnyn som det lutar åt är dessutom en fin gångartstalang och det hade varit så himla kul att matcha mot championatet. Det kommer jag aldrig klara med ett halvblod...

Herregud, jag måste också sätta mig och lusläsa igenom det där reglementet! :eek::crazy:
Har nog redan kollat att jag får ha bettet jag rider på iaf.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 667
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?