Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V
Fy vad trist
Men du som inte är så stor, köp en ponny och rid in och sälj, välutbildade ponnier är väl alltid uppskattat?
Något helt annat:
Jag sålde ju hästen i slutet av juni, och har nu en häst som jag är delfodervärd på, jag tränar och tävlar och ägaren är nöjd
Grejen med den här hästen är att den är helt värdelös när det kommer till sadlar. Den har sadeltvång, är jättekänslig, rör sig väldigt mycket och skjuter fram ALLT. Vi har en måttsydd specialbeställd Passier som åker fram till öronen, en Jessica Crown med luft som är helt ok, och min Jaguar. Vi har en läskig hoppsadel också som hästen älskar, men den är bara vidrig
Jaguaren är anpassad efter henne, och ligger fint när vi står stilla - men jag tror inte att jag kommer kunna rida i den särskilt mycket.
Frågan är alltså;
Sälja jaguaren och använda pengarna till mina studier, eller spara på den till nästa häst? (som jag inte ens vet när det blir, kanske inte förrän om 5-6 år när jag är färdig med plugget....)
;Men då får jag ångest över att jag inte skulle ha råd att köpa en så här fin sadel igen. Samtidigt får jag ju ångest över studielånet. Herregud, pest eller kolera?
Har ni en massa sadlar hängandes hemma, eller säljer ni så fort de inte använts under en längre tid?