Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Fy vad tråkigt. Lider med dig och fattar att det känns konstigt. Skickar stora styrkekramar.

*kl*

Tetris checkades av vet idag och nu är allt kämpande för att få henne fräsch över. Hon är väldigt mycket sämre i synnerhet i det opererade bakbenet. Nästa vecka kommer hon att få somna in. Det gör så fruktansvärt ont att jag inte kan beskriva det.

Men vad är det du säger? STOR KRAM!

Gud vad tråkigt Fiorano, jag beklagar verkligen. :(

Jag har inte suttit på en häst sedan den fina fuxen gick bort i våras men nästa vecka skall jag också få en ponny (!) - dock är den 21 år gammal och - håll i er nu, dressyrmänniskor! - PRICKIG. :eek:

ed2IMG_4415-1.jpg

Som tur är skall jag bara ha det prickiga djuret i två månader, sedan skall det vidare till Chicago och sin riktiga familj.

(Tur att prickarna mest sitter på rumpan - man kan ju nästan lura folk till att det är en fuxig flugskimmel med en huvudbild! :D)

Fiorano, jag lider med dig! Vet hur det känns och du ska ha en eloge för allt arbete och slit du lagt ner, gudarna ska veta att du har försökt!

Usch Fiorano, jag lider verkligen med dig. Du och Tetris har ju haft det allt annat än lätt.

Jag förstår att du vill ha ny häst på direkten - jag tror att det är lätt att man får svårt att komma tillbaka annars. Men är du säker på att du vill ha ponny? Du verkar ju verkligen vilja komma ut och tävla, och priserna på hästar just nu är ju väldigt fördelaktiga, och ofta finns det väldigt stor prutmån på annonspriserna.

Håller med. Gör som jag, sätt ut annons, min var ju absolut inte dyr med tanke på hur utbildad han är.

det är inte det jag pratar om och som jag sa tänker jag inte sitta och uppröra folk med denna diskussionen i tråden. antar att jag inte skulle öppnat käften ö.h.t. :cool:

Usch vad jag lider med dig Fiorano. :cry: Jag vet hur oerhört smärtsamt det är.

Jag tog bort mitt sto förra året på Strömsholm. Det var första gången som jag valde att avliva med spruta. Och jo, det finns hästar som reagerar "otäckt" och inte bara ramlar ihop. Det gjorde att jag valde att inte vara med precis vid sprutningsögonblicket (men min mamma var). Men jag var hos henne ända fram till det var dags. Och det gick ögonblickligen medan hon stod och mumsade på mat i krubban. Hon föll direkt. Så det blev ett värdigt och mycket fint avslut.

Om din klinik nu har policyn att hästägare inte får vara med när de sprutas kan det dock vara värt att fundera över om du vill ha möjlighet till att ta ett sista adjö efter att det är över. Jag ångrar nu i efterhand väldigt mkt att inte jag gjorde det.

Det finns inga ord som kan trösta. Man får koncentrera sig på att man vet att det är ett beslut som man är tvungen att ta för hästens skull.

Tänker på dig! Kram!

För att tänka på något roligare kan jag berätta att jag ska rida in min unghäst (-08) nu till hösten. Han har behövt tid att växa, men nu är det dags.

Jag ska bara köpa en säkerhetsväst först! :D

Usch, det var verkligen tråkigt att höra.
Har följt ditt enastående kämpande under lång tid, beklager verkligen :cry:

och sicket toppenköp du gjorde!

Jag beklagar Fiorano, vad tråkigt att du inte får göra ditt ponnyföl.
Hoppas att du inte lyssnar på alla dåliga skräckhistorier som florerar i såna
här trådar, jag tycker att ditt val låter väldigt klokt för er båda.

Fast nu e han ännu billigare, slagit på sig och metacam en vecka, två tävlingar bort :p men men, det är ju bara ett sår, kan vara bra med lite lugnt kanske :)

Knapp

Idag kom hovslagaren ut för att byta en framsko som jag inte var nöjd med. (tappade vä. fram och jag trodde senan gått för 2 veckor sen. Hovis slog på en vanlig sko för han hade inga fler specialskor med sig i bilen:confused:)
Då hade hästskrället varit ute en stund i hagen på morgonen... Hade joggat 2 varv i hagen.. inte sken eller bus!Tror ni inte att han tappat den andra framskon....
Sån otrolig tur man ska ha ibland då att detta hände idag!

Men nu får han gå i gruspaddock fram tills det fryser på och blir hårt i backen...:mad:

Vi ska ju tävla på lördag, debut för oss i allsvenskan:)
div 1 och vi är tyvärr bara 3 ryttare i vårat lag denna omgång... så vi måste vara duktiga:eek:

då missar du sorunda? tänkte åka dit, stallägaren ska tävla troligen.
Svindyra metacam, kan man inte välja de "gamla" alternativen istället?
finadyne tex.

*kl*

Tack för allas tankar:). Efter att ha sovit på detta så känns det faktiskt helt rätt detta tunga beslut. Har tid bokad till nästa torsdag, känns mest jobbigt att det inte går att göra tidigare nu när man väl bestämt sig.

Angående ny häst är jag helt säker på att det ska vara en ponny! Eller egentligen vadsomhelst, men jag ska INTE ha ett nytt halvblod. Kommer heller inte att köpa någon nu utan det blir att låna en tills vidare. Satte ut annons igår och har redan fått flera intressanta svar. Även om jag faktiskt mest är förtjust i den lilla connemaran. När jag väl sen ska köpa en ponny till mig själv tänker jag vara så oseriös att ett av kraven ska vara rätt färg:o. Vill ha en isabell eller möjligen en grå. Får se vad som hämder, men en pony it is:p.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 667
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024