Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Jepp de kontrollerades, inga förändringar, inga ledligamentsskador eller övriga ledinflammationer kunde hittas.

Jag tror inte du tappar speciellt mycket under ett uppehåll mer än möjligtvis kondisen. Däremot tror jag man kan känna sig osäker (det gjorde jag i alla fall efter att ha hoppat på ett ben och inte ridit på 2 månader)

Jag rider fortfarande :D (är i v 30)

2224633570059748183S600x600Q85.jpg

Har inga nojor angående den kommande förlossningen och hoppas att jag inte hinner få några heller... (å jag som ALDRIG hade tänkt skaffa barn ;))

Ah, hoppas det är som du säger. Kondisen får jag väll börja jobba på så fort ungen ploppat ut. Hoppas resten sitter kvar, mer eller mindre. Är verkligen såååå sugen.

Jag har inte heller några nojor, har två veckor kvar till bf och jag tror inte det kommer några heller :).

kl*

idag har jag haft världens änglavakt. min nya polle är bara skodd en gång innan och vi har därför varit på klinik och gjort de för att dom ska kunna ge lugnande om det krävs. Idag va det dags för andra gången och skoningen gick verkligen toppen och vi bestämde oss för att de behövs inte åka dit något mer utan vi kan ta de hemma. När vi sedan ska lasta så hade jag grimskaft med kedja och hade kedjan under hakan vilket jag aldrig brukar ha annars men jag tänkte inger speciellt på de. När vi precis går upp på rampen så vänder jag mig om mot honom och halkar och det blir ju då att jag häver hela min tyngd i grimskaftet och han får panik när kedjan drar åt och stegrar sig och jag får hans framhovar i huvudet och ansiktet.
Som tur är så har jag bara massa bulor och en blåtira. tänk va fort det kan gå när olyckan är framme!

:eek: oj.. du får ta och krya på dig. Håller tummarna för att huvudet läker fort.

KL

Idag har Hovis (gör som Fylking och utbrister i ett ÄNTLIGEN) skott Danne så med fyra skossingar på tänkte jag ta mig en lite promenix med mannen idag. Får se vad det blir. Hjälm, säkerhetsväst, tandskydd, knäskydd och bilbälte kanske? :angel:

Något jag har glömt?

Håller tummarna för att allt går som det ska idag, att Danne känns fräsch så att vi så småningom kan börja träna för tränare igen. Längtar som bara den och har, för en gångs skull, två nya tränare (en hopp en dressyr) som jag antagligen ska börja träna för. VILL TRÄNA NU JUE :bump:

Jag har också blivit sparkad i huvudet pga att kedjan under hakan låste sig och hästen fick panik. Har aldrig kedja under hakan sen dess, det var en hemsk olycka och jag hade tur som inte checkade ut.

Otäckt! Du får krya på dig.
Jag hatar kedjor. Jag tycker mestadels att de gör mer skada än nytta.

Håller med! Inget liv i trådarna alls.

Jag har inte heller något att bidra med. Mer än att Donnatello fått en dressyr-bebis för en vecka sedan. Hon är tydligen för upptagen med det för att vara inne på dressyr, hon har skrivit under förälder.

KL

Fasiken va dött det är här inne på dressyr. Är det ingen som har gjort ngt kul?

Här är kul varje dag som ingen häst är skadad.:)

Var på ÅB med gammelvalacken i går, och han har återigen läkt ihop långt över förväntan. Har skrittat för hand i 4½ månad och ska skritta uppsuttet i en månad nu, fortsättning följer.

Stoet går riktigt bra. Stundtals ger hon sådan känsla att jag blir helt euforisk. :love::love:

Donatelli: Stort grattis!!!:love:

KL

Fasiken va dött det är här inne på dressyr. Är det ingen som har gjort ngt kul?

Ja här händer inte mycket:(. Händer inte mycket med mig och min pålle heller. Hon ska vaccineras imorgon och då ska vet böja genom henne också. Får se vad det säger-är allt lite nervös. Hon hostade förra veckan så har varit tvungen att vänta.

Red på banan idag. från att ha gått som om hon hade klister under hovarna till att bli jättepigg, förekomma i galoppfattningarna och vara jättefin. Tja, får se vad som sägs imorgon. Kan vara humör som ska värmas ur och kan vara pålagring som ska värmas ur:crazy:.

Tja jag är igång med min pålla nu och hon går ganska bra, framförallt känns hon fräsch och är riktigt pigg så det är kul! Svårt att få till några vettiga ridpass bara med traktorer och tröskor som går varma runtom ridbanan :angel:

Låt oss säga att pållan blivit väldans bra på galoppombyten, en och annan piruett har vi också fått till, helt ofrivilligt från min sida.

Har försökt hitta en bättre sadel till min häst då min inte ligger så bra som jag trodde, jag har en Stubben Scandic och den är för svängd då pållan är rak i ryggen. Min sadelutprovare föreslog en Karl Niedersuss, men den var inte direkt billig, så jag känner mig lite rådvill i frågan.

*KL*

Här är det lugnt också, Zorro växer fast i fel ände, blir mer överbyggd och är trött, masserades igår, vaccinerades idag. Går på halvfart med jogg i låg form på lina och uteritter i skritt och ngn trav.

min häst har fått storhetsvansinne sen Scandic som är en släkting tagit EM-brons, jag svär :angel: han vill ha sista ordet i allt, oavsett vad, tänk er obstinat adhd-grabb.
han går ganska bra men jag är inte nöjd med kandaret och jag är inte nöjd med att han har slagit upp halva insidan av hb när han går själv p.g.a. behandlad hagkompis. så han får se till att hålla benet fräscht för vi ska tävla på lördag :p

Haha, vad jag känner mig träffad! (med tanke på mitt senaste inlägg).

Men jag tycker det är dött på Dressyr överhuvudtaget.

Iprincip lämnat denna tråd då folk här inne inte vet skillnad mellan dressyr-forum och föräldrar/barmsnack-forum....
Tråkigt.....:mad:

Herregud vad vissa är känsliga, men snack om väder och andra icke dressyriga ämnen går alldeles utmärkt! Men det är ju helt klart högst frivilligt vilka diskussioner man vill läs och inte ;)

Kan hålla med har inte hänt så mycket här det är nog därför jag inte heller skrivit så mkt ;)

KL
Däremot är jag sjukt ridsugen nu, hästen står i nytt stall och jag har lite hjälp att rida honom nu men ridabstinensen blir inte mindre när man står och tittar på precis. Hästen var verkligen laddad på att få komma igång efter lite bete för han var sjukt rastlös av att bara stå i boxen och gå i hage. Väckte stallägarna 04.30 när det började bli ljust ute, dum häst :devil: Men snart så ska jag upp i sadeln igen mer laddad än nånsin :D

Jag ska troligtvis tävla i helgen och jag måste skicka min efteranmälan med POSTEN! :eek::eek:

Hur gör man? Jag frågade alla kollegor om de hade frimärke, men ikke... Nu har jag köpt mig ett par stycken och ska försöka hitta till brevlådan. Snacka om stenålder...:cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 667
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar