Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Om du bor där det står att du bor så kan kanske vi hälsa på varandra på någon tävling i framtiden :). OM du inte tävlar jättehögt vill säga..:D
(Det där lät dumt. Alltså jag hälsar gärna på dig även om du tävlar jättehögt men det är nog inte så troligt att vi ses på samma tävlingar...)

Knapplån.

Jag är så glad för min fina häst :love:. Har tränat för tränaren idag, sist vi gjorde det (två veckor sedan) gick det åt helvete och allt bara knöt sig= spänd ryttare och überspänd häst. Sedan dess har vi bara ägnat oss åt en sak - takten. Det visade sig att det gett resultat och tränare sa redan från början när jag joggade fram att hon var betydligt rörligare :idea:.

Sen gick hon som en klocka, eller snarare, JAG RED som en klocka. Räckte med att tränare sa "försök hitta en galopp som du kan rida förvänd galopp i" så tog det ett halvt varv tills vi hade förbättrats galoppkvalitén 20 gånger, utan att krångla det minsta! Sen sa hon "försök hitta en skritt som du kan fatta galopp ur", lika dant där. Lyckades plötsligt hitta en skritt där häst var ihopkopplad utan att vara spänd.

Fick göra en sjukt skoj övning i skritt också! Hett tips!
Vi red ett par steg i öppna på långsidan, gick sedan över i diagonalsluta, efter en bit gick jag över i en slags bakdelsvänding på framdelen. Jag behöll böjningen från slutan och flyttade bakdelen runt framdelen. Efter nästan ett helt varv gick jag över i förvänd sluta (hade då kommit tillbaka så red mot hörnan jag började övningen i). Sjukt roligt och hästen blev :love:.

Jag kan ju faktiskt rida:D!

Hahaha:D! Det där är nog det svåraste-att träffa någon som man tror sig känna igen från Buke och våga fråga "eeh är inte det du blablabla från Buke" man känner sig som världens fjortis:D! Träffade en bukefalist i ett ridhus häruppe förra hösten och jag kände igen hästen, vilket följde just denna dumma presentation:p. Men det är himla kul att träffa folk härifrån irl:)!

På mig får man gärna hälsa om man vill! Jag har träffat ganska många bukefalister numera! :D
Jag är ganska pratglad och inte speciellt blyg. :)

Det jobbigaste i bukefolksammanhang var när en person frågade om inte jag var lizan på buke och sen började prata med mig som om att vi kände varandra utan att presentera sig själv. Jag fick inte en syl i vädret och när jag väl fick det så hade det gått så lång tid att jag inte kunde med att fråga, eftersom det verkade så otroligt självklart för den personen att vi kände varandra. Det var några år sen nu och jag har fortfarande inte kommit på vem det är! :D

antar att det inte var jag? hade blitt skumt som tusan eftersom vi träffats några gånger ;)

förresten så red jag igår i ridhuset, min tränare har söta små ponnier som tränar på söndagar o allt var frid o fröjd, det var en liten tjej med sin sjuuukt söta b-ponny där, duktig var hon oxå.
när hon är klar leder hon ponnyn i ridhuset, jag sitter o galopperar o övar på 10metersvolter, hästen är fin o allt är bra.
så ser jag något i ögonvrån, då ligger den vita ponnyn ner!! den är svettig o riktigt ponny-ponny så den vill klia.
GOD DAMN min häst drog som om det vore en krypskytt där nere! full kareta och sen några riktiga dubbelstuds... jag säger då det... han tittade både 1 o 14 ggr på den när vi gick förbi den sen i ridhuset och ute. haha :D

Hahaha, nej dig har jag koll på! :D Det hade ju bara kunnat vara sist det gällde i så fall, i Borås, och då åkte jag ju för att se/träffa dig, så det hade verkligen varit skumt om jag inte visste vem du var! :rofl:

Hahahaha... Din häst verkar vara störtskön! ;)

Jag är suuuur på vårat väder.. Det har regnat och blåst som fan idag, ffa regnat sen igår kväll, och så kvällen innan det men då kom det mer lagom... Idag har vi översvämningar överallt, TVprogram avbryts för "Emergancy Alert System" som varnar för flash floods osv... På parkeringen utanför gymmet blev det stopp i en brunn, vattnet var lårhögt där det var som värst.. Vi har en åker precis utanför där vi bor, där är det nu en sjö...

Och eftersom det ska fortsätta regna till o från hela veckan så tippar jag på att det inte kommer bli någon ridning på en vecka- MINST! :(

haha ja jag menar ju det, åka dit o träffa mig men vem fan är jag egentligen? ;) riktigt roligt.

han är... SPECIELL! hahaha. alltså, jag har så roligt med den här hästen, han passar mig som handen i handsken, han gör inte ett rätt om jag inte gör rätt och sen är det ju det där med att rida program på tid. han är underbar!

men HJÄLP. ska det vara så där? jag skulle ju typ. jag vet inte, lägga mig o gråta, jag är livrädd för katastrofer.

Underbart att du hittat så rätt! :love:
Och program på tid verkar skoj! Jag har tyvärr ingen häst som passar bra i den nya dressyrsporten! ;)

Ska o ska.. När vi inte har normalväder blir det gärna lite extremt. Det är i sig inget konstigt med extrema regnoväder, men vädret har inte varit riktigt normalt på typ ett år nu. Vid jul fick vi mer regn på en vecka än vad som är normalt för ett år, landsvägen som går längs kusten fick stängas pga jordskred osv. Det som kommit det här dygnet är ofantliga mängder också... Så översvämmat som det är här hos oss har vi aldrig sett det, o mina föräldrar har bott här i 10 år snart... Men några år sen när dom hade ett rejält regn var det ett halvt litet samhälle som begravdes i jordskred, så man undrar hur det går för dem nu såklart..

Men jag vet inte... Hellre det här är bränder ändå. Och peppar peppar så var det ett tag sen vi hade några rejäla bränder...

Jag hoppas bara att vattenmassorna inte tagit med sig hästarnas fållor ner i ån som dyker upp när det regnar... De har ju fållor till varje box så det kan bli problematiskt om det förstörs.. Och så hoppas jag att allt slit med att täcka vårat spån räckt... Och att den nyinlagda sanden i rundcorallen inte rinner ut...

Hahaha:D! Det där är nog det svåraste-att träffa någon som man tror sig känna igen från Buke och våga fråga "eeh är inte det du blablabla från Buke" man känner sig som världens fjortis:D! Träffade en bukefalist i ett ridhus häruppe förra hösten och jag kände igen hästen, vilket följde just denna dumma presentation:p. Men det är himla kul att träffa folk härifrån irl:)!

Det roligaste var att saramara hörde fel och trodde att jag sa att jag kände igen battis från Bulycke! (en Ridklubb i Gbg) humor! Nästa gång ska jag kanske våga dyka på Fio också, nu vet ju jag vem hon är!

Nej herregud gör inte det!:eek: fio är ett monster....:rofl::rofl: när hon tävlar vill säga!:angel:

Skojar bara, jag träffade henne på tävling för 4 år sen första gången o först tänkte jag inte gå fram men sen gjorde jag det o vi är ju vänner sen dess...himla kul med buke-vänner tycker jag. Helt plötsligt får man ju kompisar över hela Sverige med annorlunda syn o erfarenhet än man själv. Toppen tycker jag!

Nissen....nu har jag läst ditt inlägg flera ggr för jag vill göra din övning men jag fattar inte....:o

Men kul iaf att hon gick så bra o att din egen träning gett resultat!:banana:

Om du bor där det står att du bor så kan kanske vi hälsa på varandra på någon tävling i framtiden :). OM du inte tävlar jättehögt vill säga..:D
(Det där lät dumt. Alltså jag hälsar gärna på dig även om du tävlar jättehögt men det är nog inte så troligt att vi ses på samma tävlingar...)

Jag har lite planer på att tävla i ditt område inom snarast...ska du ut snart? Den 2 april såg jag en tävling...:angel:

Jag ska försöka rita en skiss. Återkommer. Men jag begrep inte när tränare förklarade heller, fören efter yp 7 försök :angel:.

Allmän varning. Gå inte fram och hälsa på mig på en tävling om ni känner igen mig. Jag är ett monster och fräser åt allt som rör sig (förutom min häst).

Nej. Jag kunde inte rita en skiss. Men du är med så långt att först öppna och sedan diagonalsluta?

Säg att du rider i vänster varv, efter hörnpasseringen vid F påbörjar du en öppna, två tre steg bara. Sedan går du över i en diagonalsluta mot X. Vid X bromsar du upp framdelen med fortsätter flytta bakdelen sidvärts med bibehållen vänsterböjningen. Tänk dig en framdelsvändning för höger skänkeln, fast du gör den med bibehållen vänsterböjning (så inte alls som en framdelsvändning...). Eller så kan du tänka dig att du rider förvänd sluta på en 5-8 m volt (för vändningen blev stor, i alla fall för oss). Sedan när du kommer paralellt med B fortsätter du parallellt med långsidan i förvänd sluta. Avbryt - följ kortsidan och gör likadant i andra varvet.

Åh det är du inte ensam om, ha ha ha!
Bra om du ritar förresten, det är roligt med nya övningar eller variationer, det där lät som en bra variation på en liknande övning jag brukar göra om jag förstår rätt. Nu ska jag komma igång att rida igen och behöver lite inspiration.

Lizan, Fiorano och alla andra, tack för härliga historier, ha ha ha! Ja det kan nog bli dråpligt! Nu förstår jag att fio är en av de bannade, som ni alla känner också! Ska man döma av avataren får man se upp om man möter henne:D

Hur som helst chic och Novali01 så kanske vi ses i trakterna! :idea:

Ja det är ganska skoj! Jag och Heddan känner ju också varann genom buke (och en del andra gemensamma nämnare). Det blir lite roligare att 'umgås' på buke också när man vet något mer om personen i fråga.

Vad kul! :) Planerar första tävlingen i påsk i Mjölby. Ska träna lite till....
Ska du till T eller V? Det är 2 tävlingar den dagen men jag antar att du ska till T med tanke på klasserna.
Ska däremot skriva på fälttävlansdressyren i Mantorp den 9-10/4. Ska du dit då?

exclusivef då kanske vi ses då.... har en svart häst...

Delvis KL

Det var lättare att stöta på bukemänniskor när man tävlade FT tycker jag där är liksom många halvgalna människor som kuskar land och rike runt. Dressyren blir ju mer uppdelad i sina distrikt för jag åker inte heller hur långt som helst för dressyrtävling även om jag numera nästan bara tävlar dressyr.

Men saramara har jag sett i laholm och fio ser jag i startlistorna då och då ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 655
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar