Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Ja jag förstår att man verkligen måste vara entusiast på vissa håll i landet för att komma iväg. Det är dessutom en del av landet där vinterväglaget stannar längst, det måste låta som verkliga lyxproblem för er att det kommit en skvätt snö:D

10 mil - vem är det som är latmask? ;)

Jag kom iväg - och tjohej vad det är skönt att ha det gjort. Tror att jag red så illa att det knappt gick att känna igen programmet faktiskt, det blev inte något rätt någonstans... :rofl: Men Battis var glad och pigg och sprang på framåt i alla fall, trots att han var superspänd - så ingen skugga över honom. Hans pilot däremot får ta på sig skämshatten och stå i skamvrån... :o

Vad bra att du är nöjd Sara!:)

Jag kan meddela att fio kom 2:a om det är någon som är intresserad....

Haha 10 mil:p.. så nära har jag typ aldrig haft till en tävling!

Nej det förstår jag!:D Men jag måste prioritera, mina fälttävlans tävlingar ligger ju ofta långt bort o då har jag inte råd att åka långt för att rida dressyr eller hoppning.

Såklart du gör, du är ju dressyrtant numera :devil:

Hälsa och gratta fio! Fast det hade ju varit roligare om du hade skrivit: gren, klass och häst också... :p

Hälsa och gratta fio! Fast det hade ju varit roligare om du hade skrivit: gren, klass och häst också... :p

Det undrar jag oxå, resultaten har ju inte kommit in i TDB ännu (nähä, men jag är jättestolt att jag äntligen hittat vart man kan leta resultat :D:D:D).

Men jag gissar samma klass som SaraMara - dvs dressyr och Hille? Gratta henne iaf :D

Nja, NÖJD är jag inte. Men jag är nöjd med hästen. Själv kunde jag nog inte vara mer missnöjd nästan med hur jag red, men jag är oerhört lättad över att ha årsdebuten klar och överstökad så att jag kanske är lite mindre nervös nästa gång och Battis kanske en aaaaning mer på samma planet som jag. "Ni var inte riktigt ute på samma promenad" menade min groom och det var nog rätt träffande. Känslan var ungefär 48%-ig så jag kanske borde vara nöjd att faktiskt inte ha kommit sist.

Såg inte fio rida, men stor grattis till henne!

Nja, NÖJD är jag inte. Men jag är nöjd med hästen. Själv kunde jag nog inte vara mer missnöjd nästan med hur jag red, men jag är oerhört lättad över att ha årsdebuten klar och överstökad så att jag kanske är lite mindre nervös nästa gång och Battis kanske en aaaaning mer på samma planet som jag. "Ni var inte riktigt ute på samma promenad" menade min groom och det var nog rätt träffande. Känslan var ungefär 48%-ig så jag kanske borde vara nöjd att faktiskt inte ha kommit sist.

Såg inte fio rida, men stor grattis till henne!

Men jag såg fio rida eftersom jag var funktionär, hennes häst var väldigt fin! :laugh:

Och så kände jag igen Battis också på framridningen;). Är det inte konstigt att man känner sig som en komplett idiot när man ska hälsa på någon man 'känner' från buke?

Min ritt var inte mycket att skryta med heller. Men vi närmar oss 60% strecket med stormsteg :angel:

kl

Jag behöver verkligen ta ut oss på tävlingsbanan... Snart tar ursäkterna slut för att hålla oss borta mer. Vi är för bra helt enkelt! :D

Haha, jag som är så sjukt nervös innan tävling hade aldrig känt igen någon så jag är impad över att du plockade honom! :bow:

Hu vad det är svårt att tävla, framför allt i början av säsongen... Nåväl, bara att åka ut igen och träna vidare för min del - MÅSTE lära mig rida även när han är spänd, jag är så ovan att jag blir helt ställd... :(

Det gör du ju definitivt, nästa gång är det kanske du som kommer tvåa? Din häst är väldigt fin!

Vad bra att du kom iväg.:bow:

Det är jobbigt att bli så där sjukt nervös.
Jag kunde också bli det med försökte hitta metoder att hålla nervositeten i schack.
Yoga - anding. Meditation- fokusering. Mentalträning- både fokusering och andning.
Jag tror ibland att det är det som skiljer resultatet från att ligga på 55% till 65 %, att man klarar att hålla sin nervositet i styr.

Haha, jag som är så sjukt nervös innan tävling hade aldrig känt igen någon så jag är impad över att du plockade honom! :bow:

Hu vad det är svårt att tävla, framför allt i början av säsongen... Nåväl, bara att åka ut igen och träna vidare för min del - MÅSTE lära mig rida även när han är spänd, jag är så ovan att jag blir helt ställd... :(

Det gör du ju definitivt, nästa gång är det kanske du som kommer tvåa? Din häst är väldigt fin!
Tack det var snällt! Tyckte vi var helt ok på banan förutom ett par missar men det var det tydligen inte.

Tyckte du såg väldigt cool ut på framridningen i vilket fall!!

Tja gren är ju inte hoppning o inte fälttävlan så får du gissa själv!;) Klass= MSV C:2 och %=68!:banana:

KL på mig själv...

Var har Vilja tagit vägen? skulle vilja veta hur det går för henne...

Tja gren är ju inte hoppning o inte fälttävlan så får du gissa själv!;) Klass= MSV C:2 och %=68!:banana:

Det var riktigt bra! :bow:

Jag inser att flera av er här känner varandra mer eller mindre sen en längre tid! Det låter trevligt! Kanske jag så småningom också kommer att stöta på bukefalosmänniskor ute i verkliga livet! Vem vet:idea:
Vad säger man då? Hej, jag är exclusivan?? Tänk om man tar fel? Folk kommer att tro att man är tokig:D

Det var riktigt bra! :bow:

Jag inser att flera av er här känner varandra mer eller mindre sen en längre tid! Det låter trevligt! Kanske jag så småningom också kommer att stöta på bukefalosmänniskor ute i verkliga livet! Vem vet:idea:
Vad säger man då? Hej, jag är exclusivan?? Tänk om man tar fel? Folk kommer att tro att man är tokig:D

Ja, det är jättebra procent.

Irl är folk i allmänhet mycket blygare än på buke, så har man inte bestämt att ses på nätet så är det kanske inte någon ide att ta kontakt.
En del vill ju vara anonyma trots allt, även om andra listat ut vem man är.:)

Mig får man gärna hälsa på - blev jätteglad när JoCfin vågade hälsa igår på framridningen! Kul att få ett ansikte på folk tycker jag! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 655
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar