Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Åh fy fan! :eek: Får man säga fan på Buke? Det säger jag i alla fall. Jag tror nästan hellre jag blir jagad av en björn än en hingst.

Själv är jag gnällig för båda hästarna har fått för sig att de är halta. Det är underbart väder, soligt men inte varmt - perfekt ridväder! Om någon har en fyrbening över, var snäll och stoppa in den in ett flygplan och skicka hit den. IronWill, jag kan passa Stella om du vill. :angel:

Missade ditt inlägg, just nu är hon inte populär hos sin ägare, hade inte seminstationen varit inbokad så hade vi stått med henne på arlanda i skrivande stund. ;)
Ibland, när hon är hopplös, funderar jag på om jag inte skulle ha sålt henne till USA när jag fick ett bud på henne för några år sedan. :p

:rofl:

Om det ploppar ut några mini-Stella så kan du ju skicka hit dem. Skulle de bli i häststorlek tror jag att du garanterat skulle få en åttondels Totilas för dem, fast ponnyer går också bra så länge färgen är flashig. Amerikaner har roliga kriterier när de köper hästar:

1. snygg färg
2. snygg färg
3. snygg färg som passar bra ihop med prisrosetter

Visst är Stella snygg i blått? Det är färgen på första pris-rosetterna här. :angel:

Jo det stämmer ganska bra med vad jag fick uppleva. Först fick de se en bild på Stella, då ville de köpa henne, på färgen.
Hon var ju dock inte till salu, men förmedlaren i sverige som vi var bekanta med hade visat en bild.

Sedan kröp det fram att det var bra om hon kunde byta i språnget också, kunde hon inte det så kunde man betala mer för att hon
skulle utbildad i det innan hon skeppades iväg till sitt "nya hem". :rofl: För alla barn ville tydligen ha en ponny som kunde byta.

Bra, då kan jag fortsätta tänka på Indiana Jones när jag läser dina inlägg :D

Gissa vad de kallar mig på campus?

Om sanningen skall fram har jag dock varken hatt eller oxpiska. Det funkar bra med keps och longeringspinne! Jag har däremot aldrig blivit jagad av nazister, ever, så jag har väl lite kvar att lära. :rofl:

Automatic lead change är #4 på listan! :rofl:

Det är förmodligen för att domaren drar av på poängen i hunterklasserna om ekipaget bryter av till trav för att byta galopp. Det är ju SJÄLVKLART att man köper en ponny för att vinna klassen (1, 2, 4) och se bra ut på foto (1, 2, 3), det fattar ju vem som helst. Vad skall man annars ha ponnyn till? :p

Äntligen är Häxan hel och frisk. Idag var vi på terrängträning! :bump: Har också fått rida en gång i min dressyrsadel... ;)

I see, det förklarar saken.

Jaja, idag var skrället billigt igen. Vägrade komma när jag skulle hämta henne i hagen. Så jag jagade henne runt runt i hagen.
Jag tror jag fick mest motion, men sen så, då kom hon minsann krypande och ville gå in, var ju inte roligt att bli jagad i hagen inte!

Vad skönt Marvin!:banana: Sen att rida i dressyrsadlar som man nyligen inköpt är överreklamerat...man kan ha dom o titta på istället!:D

Jo, den ser ju skön ut...

Sen att Häxan for runt som en påtänd giraff när jag väl red i den gjorde ju inte saken bättre. Mycket energi i den damen!

Nu finns film från terrängträningen i filmtråden på Fälttävlan! :banana:

Jag tror jag missat det... Men har du köpt en ny dressyrsadel? Vad blev det för nåt i så fall? (Minns inte ens va du hade innan, minns bara hoppesadeln. :o)

Och va kul att ni är igång igen! Jag ska hålla tummarna för att ni slipper otur nu! Jag menar, ni lär ju haft tillräckligt för mååånga år framöver...

Det blev en Jensen Amiral.

Det finns säkert mer otur på lut för oss, men vi kan kanske få leka lite nu fram tills nästa omgång!

*kl*

Jaha då har jag provat en Innova på min kossa idag. Hon sa blankt nej och det gick knappt att trava utan att hon slog mot skänkeln. Försökte rida ur det då jag tänkte att hon bara tjurade, men det måste ha varit sadeln för hon var helt omöjlig. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Hade ju en Amerigo Classic för några år sen och den gick hon bra med. Frågan är bara vad för vidd hon ska ha. Jag blir så trött.
.

Nej den funkar inte. Tror inte det hjälper att vidga den. Islandssadeln som jag hade på tävlingen är den som funkat bäst. Men det är naturligtvis en jätteovanlig modell som är omöjlig att hitta begagnad och inte tillverkas längre. Såklart.

Känner mig smått uppgiven just nu faktiskt. Finns inte mycket att prova här i norr heller. Vill ju ha en sadel nu!! Finns heller ingen beg Classic som jag tror är tillräckligt vid ute heller:(. Misstänker att jag måste ha minst +2 iaf. Vill verkligen inte lägga 30" på en sadel till en häst som bara tränas lite mer en promenadridning typ.

Har ju sett en sådan på annons för ett tag sedan, om det var en Taktur? Såg ut som en sådan på bilderna. Har du kontaktat StallAkur, de kanske har tips på sadlar med liknande passform?

*kl*
Idag har jag dressyrat på min häst, börjar komma igång igen efter barnafödandet, och min häst är helt :love: Alla människor borde få rida på en Lusitano någon gång i sitt liv, vilken power och vilken arbetsvilja. Det som är det allra bästa med honom är att man kan välja växel själv, från att jogga i väldigt "flata" gångarter till rejält med lyft och rörelse. Det är inte många hästar jag har upplevt den känslan på, alltså att kunna ändra så mycket i gångarterna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 667
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst