Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Ja, jag såg resultaten från helgen och blev glad. :D Samtidigt blir jag då lite sur igen över att vi missade 3 års förra året. Får bli kvaliten i år i stället, som närmar sig med stormsteg.

Håller med om att gjorden ser lite felvänd ut, men jag har sett flera gjordar som känns felvända.

Kul att du äntligen kommit igång och kan rida henne själv!!
och som sagt ni komemr igen till kvalitén istället:laugh:

fast ser det inte mer ut så för att den har frihet för frambenen då? att den mest är mer insvängd ditåt menar jag. jag har ingen erfarenhet av sådana gjordar typ så jag är inte säker men jag tycker inte det ser så konstigt ut faktiskt... "armfrihet" mer eller vad man ska kalla det.

för övrigt har jag pannbandsfunderingar :p
på mitt träns jag har när vi tävlar har jag satt på mitt med fyra strassrader o bruna stenar, det är snyggt och stilrent, på kandaret just nu har jag mitt limegröna, det vill jag inte ha på tävling på tränset i o m att det tappat en del stenar innan jag hann måla på nagellack. dessutom ser det rätt tunt ut att ha sådana smala pannband till kandaret, det är absolut inte stort och blaffigt men det ser mjäkigt ut ändå...
jag har två schockemöhlepannband som kom med tränset + kandaret som han inte kan ha eftersom de är alldeles för breda, de står ut från pannan och åker ner på ena sidan så han ser helt superlarvig ut.
men nu ska jag tävla både på träns och kandar och vaaaad ska jag ha på kandaret?
ett med stora stenar? vad för stenar? pärlor? är inte så sugen på det ändå.
jag har ingen riktig inspiration... har kollat runt massor men vet inte alls.

Senast ändrad:

Visst är det du som haaaatar klinkers? Annars hade jag helt klart sagt svängt klinkers på kandaret! Remmis kandar som hon visat i nån tråd är supersnyggt!!

Ang. gjorden har du nog rätt i att den ska vara anatimiskt korrekt för just frambenen. Men den gjorden i kombo med kossans tjocka mage blir det bara väldigt fel.. Ska testa att vända på den om det blir skillnad:).

klinkers över min döda kropp ja :p har kollat hela dressyrpannbandstråden men jag är fett kinkig.

ja näe haha jag har nog aldrig använt såna sadelgjordar... dom borde ju göra som på "vanliga" o sätta ringen mitt på.

ska o ska... det hindrar stenar från att ramla av så lätt. praktiskt om man har såna med fyra rader där de klamar åt si o så bra.

Jag tycker heller inte att den ser felvänd ut? så ser min svängda lädergjord ut också. Om den inte passar tetan kan vi pm:a du o jag för jag har tänkt köpa en sån till 5-åringen.

Ang din sadel så undrar jag nog om den inte är för svängd för henne o frågan är ju om den inte blir ännu mer svängd när du vidgar den?

*knapp*

Har ridit två riktigt lyckade pass nu, i rejält varmt väder vilket inte brukar vara en fördel med den hästen, men det verkar som att hettan inte stör henne lika mycket nu när hon blivit starkare själv. :)

Det är så himla kul att rida just nu, jag och hästen har ÄNTLIGEN hittat varandra och det är roligt att rida varje gång. Om det blir missförstånd blir det inte pannkaka utan jag kan få tillbaka henne och få ornding på det igen, vilket jag hade väldigt svårt för innan. Och hennes protester bekommer mig inte längre, förr visste hon att om hon hotade med bock eller att resa sig så kom jag av mig helt, men inte längre. Sen är det inte så mycket protester längre... :)

Woohoo! :bump:

Smart tips med nagellack, måste dela med mig i stallet, en tjej vågar typ inte använda sitt blingpannband för hon inte vill tappa stenarna.. :p

du måste ju vara skapt på något speciellt sätt, har du urholkningar i låren? första jag hört som tycker den är skön... eller. något liknande... haha.

Då har jag nog oxå urholkningar för jag lånade en idag och den var ju hur skön som helst!!:love::p

galningar... haha! fast det är ju så där med sadlar.
jag har provat en sån i olika omgångar av en kompis som har en sådan och det slutar med blåmärken på insidan av låren :p

Är verkligen olika hur man är byggd! Jag gråter nästan lite för att Dogen inte passar...

Nu har jag lånat en islandssadel (stall akur nånting) som ska provas imorgon:). Har ridit i den på en islänning (märklig upplevelse) och den var himla skön. Får se om den kan passa, men den borde kunna funka på hennes form:p. Fördel är att bomvidden enkel går att ändra med en nyckel!

Hur är det om man målar nagelack på pannbanden, gnistrar dom mindre då? jag har köpt ett blingbling för ca 800 kr och sitter och tvekar om jag ska måla med nagelack på eller inte. (vill ju såklart inte tappa stenar) Stenarna är guldfärgade. Hade det bara kostat typ 199 spänn hade jag vågat testa men är lite tveksam just nu.

*kl*

Varning för gnäll!!

Hästen min och jag blev attackerade av en hingst som klättrade över en stenmur och gav sig på henne. :eek::crazy::cry:

Jag hamnde emellan och var tvungen att släppa henne och hon sprang för livet med hingsten efter sig! Han fick som tur var aldrig tag på henne, men hon är halt på minst ett framben och ett bakben.

Det var andra gången jag red henne sen hennes ryggonda gick över, och det kom när jag ridit 2 gånger efter att kiropraktorn varit här för andra gången. Innan han kom första gången var hon halt pga sår hon fått när hon plockat ner fönstergallret i sin box. Och nu har jag flyttat henne för att det var för stor olycksrisk på gamla stallet... Ironiskt?

Nu hoppas jag bara att det är nån lindrig sträckning eller nåt hon skaffat sig. :crazy: Hon hade inga synliga skador eller svullnader ännu iaf.

Det där var inte gnälligt!! Fy sjutton vilket otäck situation! Hur löstes det hela? Fick nån tag på hingstskrället??

Usch lider med dig med alla bekymmer med svarta pinsessan:(. Ge henne en veckas vila så hoppas jag att hon hämtar sig!

Chatsi sprang in i stallet till slut, med hingsten efter och mig på efterkälken (sprungit så jag har blodsmak i munnen fortfarande). Sen råkade han springa in i en box så gissa om jag var snabb att stänga dörren om honom!

Nu får han inte gå i den hagen mer...

Det verkar iaf inte som att jag kommer att få chansen att rida sönder min häst. :grin:

Vilken dramatik! Vet inte riktigt om det var värsta scenariot egentligen, tänk om hon varit tokbrunstig;).

Hon hade kunnat gå omkull på stallgången på riktigt och slått halvt ihjäl sig, fläkt upp hela sidan eller vadsomhelst.

Brunstig var hon som tur var inte, vill inte ha föl efter en nordsvensk! :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 667
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar