Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

*kl*

Idag har Prestige Dogen kommit! Har lagt den på kossan i gången och den ligger kanon när hon står still iaf:). Tycker att den påminner lite om D1an eftersom den nästen ser lite urholkad ut i vulsterna för att ge plats åt bogbalden? Jättestor skillnad från konstruktionen på Leopolden jag provade iaf. Ska rida om en stund och jag hoppas att den ligger still och att hästen godkänner! Måste bara äta lite först. Blev ju varmt hr för snart två veckor sen och med värmen försvann min aptit helt:(. Är fan helt hopplöst.

har du ridit i en sån förut?
för jag förstår inte HUR folk klarar av det! när jag sitter i en sån känns det som om jag har två... jag vet inte, feta jävla järnlister på insidan av låren lite längre ner än *piiiip* haha. det är som om dom glömt av att människor ska sitta i dom och att vi har ben som ska få vara med...

Har ridit i den nu, och AJ LÖÖÖÖÖV IT:love:!!! Den är helt i min smak med höga stöd för skänkeln:). Den är lite för hård egentligen och det finns risk att min mus kommer att få ta stryk eftersom den är så djup och ganska hög fram. Men på det stora hela är jag sjukt nöjd och hästen funkade jättebra! Gjorde bra galoppfattningar-slog inte en enda gång(!) OCH vi kom till arbete även i galoppen! Den glider naturligtvis fram lite, men jag tror inte att jag kan skylla på sadeln utan snarare på tjocka magen:o.

Jag blev så ledsen när jag läste om Patrick...sänder 1000 tröstkramar till dig o kan även säga detsamma från flash, fio o hedwig.

Sv: Din dressyrsadel!

Köp ingen musdödare:( jag har alltid haft problem med det och det är verkligen hemskt att rida ett ordentligt pass och få skav för det är hemskt svårt att komma till ridning när musen har dött :devil:

När jag var och tävlade (meetings) var jag tvungen att smörja min stackars mus med bedövningssalva för att kunna rida andra dagen, den gick totalt sönder efter två klasser i Dogen. Men jag satt snyggt iaf :p

Sv: Din dressyrsadel!

Hahaha:D. Min mus får finna sig i läget för närvarande:o. Pallar inte leta mer och hästen kändes så himla fin! Jag rider dessutom max tre dressyrpass i veckan så det ska nog klara sig:)

feel: Det kändes verkligen som att jag direkt satt som en prinsessa i den! Kunde länge läderna två hål och för första gången kändes det som att jag hade dressyrben på riktigt!!

Min kamera har till slut dödit och laddaren är hundra mil bort. Får en ny lur nästa vecka och då utlovas plenty med bilder!!

du måste ju vara skapt på något speciellt sätt, har du urholkningar i låren? första jag hört som tycker den är skön... eller. något liknande... haha.

Tack alla för ert stöd..

Det är så jäkla ofattbart fortfarande och jag tror att det kommer att ta lång tid innan man fattar att han verkligen bara dog sådär pang boom...

Så nu har jag bara en häst kvar och han kommer komma ner till Tyskland nu snart så får vi se vad det kan bli för häst av honom.

Men är fruktansvärt glad för min arbetsgivare och fru som verkligen bryr sig och är delaktiga. Finns många snälla människor i denna världen!

Än en gång, tack alla!

Hmm, jag har naturligtvis ett problem med sadeln. I stallgången ligger den an jättefint överallt. När jag rider rider glider den ändå fram och det blir att den ligger an riktigt hårt precis under ortspetsarna. La fårskinnet under, då lyfts den upp och ligger inte an så hårt, men glider fram ännu mer. Skulle detta kunna bero på att 1: Tetris är för j-la fet, 2: sadeln är för smal (är en 36, men borde nog ha en 37) 3: annat?

Idag var planen att jag bara skulle skritta lösgörande. Tji fick jag då kossan var jättepigg och jag höll på att åka av. Blev lite mer jobb och stundvis känns hon bättre än någonsin! Ungefär hälften av galoppfattningarna blir bra, en del ignorerar hon och resten slår hon i. Men galoppen går numera att arbeta i och hon är påverkbar-det har hon inte varit innan. Så det går framåt. Men hade det inte varit för att laget behöver oss hade jag nog inte valt att tävla än. ..och nu vet jag inte om hon är störd på sadeln heller.

*Fiorano-har en dålig dag*

*knapp*

Jag HATAR vädret här... Äntligen kommit igång ordentligt med ridningen och så måste vi pausa igen för att det blåser såna jäkla stormvindar att det är farligt att rida på ridbanorna... *grrr*

Desto roligare är att tränarens ena tränare lyckades knipa en USAplats till WCfinalen, och han kom 10a i GPn och 11a i küren! Vilket är skitstort för honom och såklart hur kul som helst! :bump:

Det hjälper inte med en antiglid-pad under då? Om den ligger bra så länge som den ligger på plats menar jag. Alternativt en tixerantgjord - dyra som attans, men nog ligger sadeln på plats iaf

Tänkte prova antiglidpad och svängd gjord... Måtte nåt funka för jag älskar verkligen sadeln!

Jo, själv fick jag använda gelpad fram (den som ser ut som två lösbrös) eftersom pålle var helt muskelfattig runt sin enorma manke när jag köpte honom. Var helt otroligt han musklade sig där efter att jag hade använt paden.

Tixeranten är MYCKET bättre än vanlig svängd gjord. Jag vet att den är dyr, men har du möjlighet att testa med en så gör det. Är ju säkert ingen universallösning, men det verkar som om det funkar klockrent för de flesta.

Tjoho, red på min pålle för 2:a gången i går. Även denna gång var hon avspänd och snäll. Lastade och åkte i väg helt själv, det finns hopp för oss.:D

Åh vad roligt! Har tänkt på dig nu när resultaten från årets treårstester trillar in. First Wish-ungarna sopar banan med dom andra!! Håll hårt i din svarta skönhet så att du kan ta en hel massa fina föl på henne efter karriären:). Vi vet ju att hon är väldigt fertil och lätt att få dräktig:p.

*kl*

Här har jag kommit till en märklig insikt. Köpte i vintras en anatomisk och bred sadelgjord från hööks. Den är lätt svängd samt har en d-ring för hjälptygel på mitten. Men så här ser den ut. Finn ett fel! Den är ju svängd på fel håll om man ska ha ringen rätt!! Den trycker ju fram sadeln ist för att hålla den på plats.... Ska prova att vända på den idag, för ikväll ska vi rida program för grenledaren...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 667
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2