Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

*kl*

Igår gick jag med på att rida i div III-laget... Första tävlingen är nästa helg. Jag har ingen sadel. Jag har inga tävlingsridbyxor som passar. Jag har inget tävlingsschabrak. Jag tror dock att vi kan galoppera. Det kunde vi förra veckan. Men nu ar jag bara tömkört ett tag. Fast det känns ganska okej ändå, då de andra ekipagen i laget är en nordsvensk, en 25-år gammal fd ridskoleponny som går som storhäst och en ridskolehäst som är till hälften travare och gärna slår en brall i galopperna:D. Men vi har ett lag iaf:p!

Men det är ju sådana lag som ger dem mest minnesvärda upplevelserna på tävlingsbanan! :D

Själv blev jag ombedd att grooma på nästa CDI här i krokarna. Det kommer bli ett getingbo då precis alla vill kvala till PanAm. En månad har jag på mig att öva på att få den matt-svarta hästen blank, den lilla rödbruna större, och den med dålig svans få en bättre svans. Jag måste absolut lära mig att fläta snyggt och snabbt, hjälp!? Har vi några supersnabba flätexperter här?

Ush vad tråkigt att inte kunna rida, hoppas det löser sig med kramperna.

Men Fiorano vad häftigt att rida i lag, har jag inte gjort på 20 år tror jag!

Ikväll ska jag o pållan på programträning för Britt Hammar, vi ska rida LB:1.

Kul med programridning för BH, hon är alltid så positiv i sådana sammanhang och ger en boost för självförtroendet och goda tips. Lycka till!

Hemma igen med massa goda tips i bagaget så det känns bra!

Hästen var spänd som en fiolsträng i början och jag satt som en liten ärta uppe på ryggen med benen rätt ut som prinskorvar och jag tyckte jag hade svårt att påverka henne, men fick lära mig några sätt att få henne att lyssna på mig bättre.

Bla a fick jag hjälp med att sätta takten i henne i skritten med hjälp av sätet, och visa med låg hand att hon skulle vara kvar på tygeln även i ökningarna. Kanske låter självklart för många av er men för mig var det värdefullt :)

Kul med lag även om jag själv försöker undvika det i största möjliga mån (har varit lätt de sista åren med tanke på att jag inte tävlat sedan -04), men det laget lätt faktiskt mysigt blandad kompott med hästar och alal ser det mest som en kul grej:laugh:

En helt annan sak som inte har med hästeriet att göra men jag har efter mina fyra års studier som är slut i början av juni nu fått jobb! Och det känns så sjukt bra, har bara glidit runt med ett leende på läpparna sen jag fick veta det, blev så glad att jag åkte raka vägen hem och bokade en vecka i turkiet första veckan i juni innan mitt nya liv börjar:D

Senast ändrad:

Idag är en sorgens dag, för min fina, fina Patrick somnade in på operationsbordet i morse efter akut tarmvred..
Älskade vän <3

patrick-jag.jpg

Herregud vad hemskt:cry:. Beklagar verkligen sorgen, vilken chock! R.I.P fina Patrick:(

Skickar massor av tröstkramar!! Usch och fy att förlora honom också i synnerhet efter att ni blivit så j-la bra:(.

Beklagar verkligen förlusten av dina fina häst! Det är ju inte sant vilken otur du haft med hästar :(.

Verkligen tråkigt att höra.:cry: Beklagar förlusten av en fantastisk häst och din vän. Många stor kramar från mig.

Beklagar verkligen... stackars dig och stackars fina, fina Patrick!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 667
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar