Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Hade jag haft möjlighet att prova nån så kanske kanske kanske... Har pratat med RidIn idag och de tyckte att det lät som en vid Vega skulle kunna passa. Men då måste vi åka ner till Sthlm och prova ut:(.

*kl*

Idag är jag ett steg närmare att ÄNTLIGEN få ett eget stall och en liten hästgård :love:

Vi har haft husvisning nr 2 (på vårt nuvarande hus) och det första budet har lagts :bump:
Om allt går vägen flyttar vi redan till sommaren och Latin får följa med!

Ååh vad avundsjuk jag blir! :bump: Jag vill också ha ett eget stall. (Helst långt ute på landet så att jag slipper träffa folk. :angel: Bara jag och min(a) ponnyer. :love:)

Hur är det med Latin nu då? :)

Helt OT men börjar bli mkt sugen på att använda samma hingst som du använder till Stella:love:

I övrigt har jag varit i Kalmar och ridit, nästa vecka blir det programridning, hoppas på en häst med inte så mkt gång. Red idag en trevlig irländsk import med nog en stor del cob i och han var helt underbar och sittbar!!! Inte att jag :bump: denna gången när jag red..

Skitkul och ett steg i rätt riktning:)

Just nu är det så där med Latinen :crazy:
Han har varit lite stel och knackig så vi har bara skrittat i 1 vecka (rider varannan dag) men det har nog inte så mycket med benen att göra som tur är utan med hans övriga "Erlichia-kropp". Väderomslag och kalla vindar gör honom stel som en pinne, då får jag klä på honom och vänta ett par dagar så brukar det bli bättre..

OM vi lyckas flytta så är önskan att Latin ska leva lyckligt som promenadhäst ihop med en unghäst! Jag vill ha en fölsing-1 åring som kan bli min nya dressyrhäst så småningom :D

Han har ju superstam och jag har pratat med två uppfödare som ska använda honom till sina egna ston.
Du kan ju haka på du med! :bump: Många Mr Right bebisar nästa år? ;)

Vad är det för sto du ska betäcka i sådana fall?

Vimsan; Vad tråkigt att han är knackig, men då låter det ju super om han kan få bli promenadhäst och lekfarbror till en unghäst!
Det är ju Stellas blivande liv och hon stormtrivs hitills, även om hon är hel och fräsch.

(Folk brukar fråga mig om det inte är tråkigt att inte rida. Men när folk hör att jag inte rider min häst längre så tycker de att jag
kan rida deras hästar och hjälpa till där istället, rider ju en globendressyr ponny lite då och då och vecka 22 har jag 2-4 hästar att rida varje dag. :p)

Senast ändrad:

Jag har börjat inse att han är och förblir en promenadhäst!
Men han får vara det efter alla år som tävlingshäst.
Så länge han mår bra av att skritta en runda och gå i hagen så får han fortsätta med det.

Jag hade också kunnat rida ett par hästar om dagen men jag avstår nu med bäbis i magen. Vågar inte riskera något, speciellt med tanke på hur det gick sist när jag skulle rida Frieserhingsten :p

Haha, stallägarens man sa häromdagen att eftersom Latin inte kunde gå till avel så fick jag göra det istället :rofl:

Okej, med häst, på E4an (=ca 80km/h), stannar utan att ha blivit påkallad x antal gånger.
Märker man inte det, då ska man inte köra häst. Alls.

*kl*

Idag är jag ett steg närmare att ÄNTLIGEN få ett eget stall och en liten hästgård :love:

Vi har haft husvisning nr 2 (på vårt nuvarande hus) och det första budet har lagts :bump:
Om allt går vägen flyttar vi redan till sommaren och Latin får följa med!

Du lyckades maskera E22:an? :angel:

:D

Kul!!

Han har ju superstam och jag har pratat med två uppfödare som ska använda honom till sina egna ston.
Du kan ju haka på du med! :bump: Många Mr Right bebisar nästa år? ;)

Vad är det för sto du ska betäcka i sådana fall?

Jag kommer låna magen på Croquis sto efter Jarno, hon omnämns och det finns bild på henne i tråd på avel:) Mr Right är superfin men är också sugen på ngn av de andra FS hingstarna, de är verkligen superfina hela högen:love:

Senast ändrad:

Jo man borde ju märka att trafikanter runt omkring en försöker säga en någonting. Vad jag menade är att om hästen stod still (vilket iofs verkar otroligt att den gjorde, men hästar är konstiga djur ibland) så känns det inte i bilen att luckan är nere. Jag hörde också om det på radion men hörde inget mer sen så jag hoppas att äventyret slutade lyckligt,

Åhh vad avis jag blir, jag vill också köpa hästgård. Men har precis köpt ny lägenhet som vi fixat iordning så drömmen kan slå in om ett par år eller så :D

Tycker hela grejen lät helt sjuk, dom sa ju dessutom att det var polisen som larmat om det,
eftersom bilen inte blivit stoppad antar jag att någon ringt in, men om man nu ser något sådant -
något gör man ju för att påkalla uppmärksamheten! Jag har lätt att bli uppeldad av sånt här haha
men jag förstår faktiskt inte hur man inte kan märka det. Och om vi säger att den gått sönder och
åkt ner - borde bli en jävla duns?

Jag försökte :D men det gick inge vidare!!
Som tur var så bodde de redan i Ramdala (som la budet) och är vana vid vägen :bump:

Ända sen jag sålde mitt gamla hus med tillhörande stall (pga separation) för 9 år sen har jag längtat efter ett eget stall.

Nu verkar det faktiskt som jag ÄNTLIGEN når drömmen igen :love:
Även om det i dagsläget inte finns något stall med boxar, så finns det i alla fall ett hus, hagar och en gammal ladugård!
Man måste ju börja någonstans :D

Ja vad underbart när drömmar slår in :love:

Bara läget är det rätta så går ju det mesta att rätta till tids nog :laugh:

Visst låter det sjukt. Speciellt att ingen lyckats påkalla uppmärksamhet. Nu vet vi ju iofs inte om det var nån som lyckades 2 sekunder efter det att samtalet ringts in. Min tanke när jag hörde det var inte att luckan trillat ner utan att de stannat och rastat och då fällt ner för att vädra och sen inte kommit ihåg att fälla upp innan de körde (oförlåtligt tankspritt ja, men inte helt otroligt att det skulle kunna hända). Ärt det då plan asfalt och hästen inte blir rädd och börjar leva om så lär det inte märkas i bilen. En nedfallande lucka borde man nog märka det kan jag hålla med om, fast om inte hästen får spel kanske det inte känns mer än en kraftig omtramping, vad vet jag, den varianten har jag ju inte provat ;).

KL

Jobbig dag idag. Jag körde ut till den stora kliniken där den gamla fuxen nyligen gick bort för att hämta hans kremerade kvarlevor. Askan levererades i en otroligt fin ekkista med en blankpolerad namnplakett fastskruvad i locket. Tung som sjutton var den (det blir ganska mycket aska av ett lagom stort halvblod).

Den omtänksamma personalen hade klippt av hela svansen och flätat den jättesnyggt samt bundit fina sidenband i båda ändarna, plus sparat två stora flätade tofsar av manen. Gud vad sådant är guld värt. Nu har vi ju någonting att begrava och alltså ett ställe att gå till. Tack snälla personalen! :bow:

Hästägaren funderar lite smått på att förvandla askan till diamanter. Är det någon här som har provat det? Jag vet att det är snordyrt men om man har gott om pengar över (och 60 kilo aska :eek:) kanske det kan vara ett alternativ?

Vad fint av personalen att ha tagit hand om svans och man åt er! :love:

Och vad väldigt amerikanskt det lät med att göra diamanter av askan... Eller hela alltet lät väldigt amerikanskt. Men vad fint ändå att kunna ha en fin kista o så.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 667
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar