Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Ja eller hur? Väldigt amerikanskt, men ändå ganska smakligt på något sätt: jag tror nästan att jag hellre skulle ha en häst-diamant på fingret än en bit dammig man hängande på väggen. Jag googlade lite och det kostar minst 2500 USD för en 0.3 karat stor diamant, så det blir ganska dyrt, särskilt om man vill ha en större diamant som faktiskt syns. Vi får väl ta oss en funderare - 2500 dollar är ju ändå 25 ridlektioner!

Jag blev så otroligt imponerad av personalen på kliniken. Proffsiga, trevliga, omtänksamma och helt otroligt snälla. Sidenbanden är kungsblå (hästen var morotsröd fux) och är precisionsknutna ovanpå dubbla gummiband för att verkligen se till att flätorna håller. Det känns verkligen skönt att veta att den gamla fuxen fick avsluta sitt liv omgiven av sådana bra människor. Två tummar upp för den här kliniken! :bow:

just det där om diamanten, alltså jag kan inte låta bli att tycka att det är ganska smaklöst... fast det är väl helt annorlunda där borta.
folk tycker jag är sjuk i huvudet som har hållt i min hästs ryggrad så jag kanske bara ska vara tyst men att gå runt med något slags smycke och folk frågar och man ska svara "nej men det är min häst". seriöst, ofräscht...

Åh fyyy vi är nog alla väldigt olika! Jag skulle inte vilja ha hela svansen:crazy: Det man själv har klippt av för att spara är en annan sak liksom. Men hela svansen, nej det skulle kännas hemskt! Däremot en diamant skulle jag kunna tänka mej det hade nog varit fint att ha efter min förra älskling.

Det låter mycket amerikanskt alltihop i alla fall:laugh:.

Ha ha ha, ja när du framställer det så, blir det lite sjukt ha ha!:D Tänk om det vore en människa, då vore det riktigt hemskt:eek:

De klipper av hela svansen för att man skall ha någonting att begrava, inte för att man skall hänga den på väggen. De gör så även på dem kadaver som blir hundmat (eller vad som nu än händer med kropparna som inte kremeras) så att ägaren ändå skall kunna begrava någonting av sitt avlidna djur.

Det är inte helt ovanligt att folk gör diamanter av levande människors hår. Jag tycker det är fint, bra mycket trevligare än att gå runt med en läskig berlock med en hårlock inuti.

Breccia_, du kan tycka vad du vill. Själv finner jag ingenting smaklöst i att omvandla kol till en diamant. Materia är materia oberoende av var den kommer ifrån.

KL

I dag har jag ridit själv igen.:laugh: Skrittat och travat och pålle var lugn och snäll. Hon verkar vara lite trött för tillfället, växer nog en del. Håller på att vänja in henne på gräs så vid månadsskiftet släpper jag henne på bete. Om hon ska gå kvalitén i augusti måste hon få tidigt bete för att sen sättas i gång. Men några gånger till ska jag hinna rida innan dess.

jag missade delen där det (inte) stod att man bara fick tycka att det var fint!
herre gud...

Haha jag tycker det är ganska häftigt att kunna göra en diamant av det hela! :D

Men vad dyra lektioner! :eek:

just det där om diamanten, alltså jag kan inte låta bli att tycka att det är ganska smaklöst... fast det är väl helt annorlunda där borta.
folk tycker jag är sjuk i huvudet som har hållt i min hästs ryggrad så jag kanske bara ska vara tyst men att gå runt med något slags smycke och folk frågar och man ska svara "nej men det är min häst". seriöst, ofräscht...

:p

Men,
Jag hade nog lätt kunnat göra något sådant, alltså att göra en diamant av askan.

haha jag förstår att folk kan göra så, jag skulle inte kunna göra det.
med ryggen på min häst var det ju så sjukt, jag tror inte man förstått om man inte sett och kollat.
men skitsamma.

på tal om ryggar har jag typ ryggskott :( ska tävla om en vecka och det känns ju pepp.

tro mig i'm on it...
värsta tillfället ever, har ju oftast nån av mina föräldrar hemma så jag kan få barnvaktshjälp men nu är båda borta samtidigt så jag kajkar runt sthlm med unge o hund o ungen vill ju inte sitta i vagnen neeej bara springa runt och leva rövare, passar asbra på dressyrtävling ;)
men i'm on it... det får fan bli bra för jag vill rida den där MSVC:2an och göra det bra :p
kanske smöra lite för tränarens syrra som är massör inte vore en dum idé...

Ja messa inte runt med såntdär, rätt vad det är får du diskrbråck och då är det inte kul. så japp - get on it.

själv har jag råkat ådra mig ngn sorts inflammation i armbågsleden för ca 2 veckor sen, som blivit värre senaste veckan. är svårt att låta bli att slå upp det hela tiden när man mockar och rider och styr i stallet. i söndags red jag 2 hästar och sen var det kört. är som en gammal farmor, vaknar på morgonen och kan inte räta ut armen, är som typ nån gammal jäkla klo-arm :cool::mad: Eller är det lepra???? så det är voltaren nu för hela slanten, för jag orkar inte gå till läkaren, gud förbjude att de skulle få för sig att sticka nålar och tappa och ha sig (been there done that, med ett knä och glömmer det aldrig smärtmässigt). :cool:

Hehe, jag tror visserligen detta är ngt helt annat, men jag gillade ditt concept med självironi så jag kunde inte låta bli att leka med det nu när jag redovisade läget :D

fördelen med lepran är att den täcker många olika områden beroende på vad problemet är... ;)
nej nu ska jag och min helvetesrygg försöka sova, ska upp tidigt och åka o heja på mina J/YR-kompisar som rider på Djurgården imorgon, kan vara bra o vara något så när utsövd så man kan ställa klockan tidigt och försöka leda igång den vidriga kroppen!

Herregud sure thing! Jag tyckte inte att mitt svar till dig var det minsta ohövligt. Om det är så du uppfattade det så ber jag om ursäkt. Dock hade jag kanske inte uttryckt mig som du gjorde om någon här i tråden berättar att en älskad häst har gått bort och indikerar att man faktiskt sörjer.

Lizan, alla lektioner är så dyra här! Det är inte bara min tränare (som faktiskt är värd detta hutlösa pris) utan varenda kotte som kostar så mycket. Priset var faktiskt en stor anledning till att jag bytte ställe. På förra stället fick man betala 100 dollar för att trava runt i ett ridhus medan "tränaren" satt på en bänk och hjälpte andra elever att byta järn i sina sneda Wintec-sadlar. Det var verkligen att kasta pengarna i sjön. :mad: Får jag fråga vad folk betalar i Kalifornien?

Hahaha.. Och alla som sagt att runt L.A. är dyrast i USA när det gäller häst! :p

Inte ens Hilda tar ju så mycket, som är FEIdomare och fått OSmedalj back in the day... :p Hon är dock billig... Vet faktiskt inte vad olika tränare tar häromkring, Jan Ebeling är dyrare än Hilda vet jag, men vet inte hur mycket han tar numera... Andra "stora" namn här har jag inte heller koll på. :p

Min tränare tar nog typ 60 för en vanlig lektion, men hon har mest stammisar som köper paket, det jag köpt nu för våren är 50 träningar för 1500, sjuuukt billigt. Hon har andra paket också, ett är 350 för 12 träningar/månad om man har egen häst och utrustning, antingen att hon tränar en eller rider hästen. Har man inte egen häst är det lite dyrare. Hon är alltiallotränare som kan dressyr, hopp och western, men är främst inriktad på dressyr själv.

På hunterställena runtikring kostar det iofs lite mer i snitt, 60-100 är normalt för privatlektioner på skolhäst, grupplektioner runt 40-60.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 667
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar