Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Japp. Han har blivit superfin på alla sätt och vis. Det lyser harmoni om honom och han är sjukt fin att rida. Även om inte jag riktigt är där än, så rider ju E-tränaren öppnor, slutor, förvänd galopp osv som om han aldrig gjort annat. Han behöver bara bli starkare för att orka riktigt. Han stora gångarter kostar mycket kan man konstatera, men när han fått musklerna mer i trim så kommer han vara så fin att rida.
På ett sätt hoppas jag att det tar lång tid att få honom såld så jag kan hinna njuta av honom i den formen han är nu.

Härligt att du hittat sadel! Jaguar är ju inte fy skam :love:. Blir imponerad av att du fortfarande lyckas hålla igång ridningen som du verkar göra!

Ja helt underbart är det, har haft Jaguar förut till min FT häst så drömmen var att kunna ha en igen jag sitter som gjutet i dom :love:

Än så länge har jag inte tänkt att trappa ner tänkte va med på vårt meeting nästa helg så jag hoppas jag kan rida då med ;) Har du börjat trappa ner?

Ja helt underbart är det, har haft Jaguar förut till min FT häst så drömmen var att kunna ha en igen jag sitter som gjutet i dom :love:

Än så länge har jag inte tänkt att trappa ner tänkte va med på vårt meeting nästa helg så jag hoppas jag kan rida då med ;) Har du börjat trappa ner?

Ja, jaguar passar mig alldeles prima också. Dessvärre var min gris alldeles för rak så det kom aldrig på tal.

Sålde grisen i lördags, så nu har jag slutat rida helt. Började trappa ner för en månad sedan ungefär för jag har varit så vansinnigt trött och bäbis har sjunkt ner så det har varit minst sagt obekvämt. Har fått en del förvärkar också när jag ridit, eller vad man nu ska kalla det. Mindre skönt i alla fall.

Jag hade ju hoppats på att hålla igång som du, tänkte att tävla kan man göra till v. 30. Jag var visst inte en sådan super-women som jag trodde :D.

Nej men vad säger du har du sålt hästen :eek: ska du inte ha ngn alls nu då? Jag sålde min ena häromveckan men det var ett beslut taget långt innan jag blev gravid så det känns otroligt skönt att bara ha en nu.

Nej det är nog väldigt olika hur länge man kan hålla igång och rida men än så länge går det utmärkt även om det är lite jobbigare i dressyren när inte magmusklerna hänger med på samma vis.

Haha. Du får hoppa in i bildtråden och titta på nyförvärvet. En 1-åring e. Weltman ;). Känns skönt att inte "ha pressen" att hålla igång och motionera. Samtidigt behöver ju den lilla busen tränas lite i hantering och det kan ju gå ganska vilt till. Övervägde att låta henne bli helt förvildad under sommaren och ta tag i det till hösten, men insåg snabbt att det inte var en bra idé ;).

Härligt för dig, hoppas du kan hålla igång länge till!

Något som jag glömt typ alltid är en röd rosett i svansen eftersom kossan kan vara lite lätt bak, men det kom jag ihåg senast. Igår köpte jag dessutom jättefins färdiga rosetter med bling på:D.

Är ej tillåtet om man inte först frågar och överdomaren ger tillåtelse.

Men åhh vad spännande, då måste jag kika i den tråden är lite slarvig med det. Jag blir ju så sjukt ridsugen bara dom få ggr som jag haft oinriden häst så det passar inte mig alls hihi.

Det hoppas jag med!

KL*
Jag behöver gnälla! Mitt liv är ett sådant som stöter på motgångar HELA tiden, var jag än går och vad jag än gör så är det ALLTID motgångar.

Folk som jag inte känner mig superväl kan säga till mig, nej inte mer otur för dig!!:eek: Häromdagen så frågade en mig om jag hade krossat ett helt rum med speglar eller vad var det jag hade gjort för att förtjäna allt detta?

Någon gång börjar man känna att det kommer finnas en gräns när det inte går längre..

Men sen kommer sådär ljusa stunder som man har fått lära sig att njuta av. Som idag när jag sitter och rider på denna superfina häst i superfint väder och chefen håller på att handjobba en superfin häst och det bara känns som att man är på rätt plats just i det ögonblicket.

Men nu ska jag iaf anmäla två riktigt fina hästar till en S klass om några veckor och min lilla GP- häst ska jag nog gå ut o starta i Inter II om den inte blir såld. Men med tanke på hur min tur har varit annars när jag ska tävla, så säljs de säkert eller blir halta, eller skadar ögat eller får en infektion i ett ben eller behöver skära upp hoven pga av bakterier eller står med ett jättetjockt ben eller så dör dem... ( japp allt detta har hänt när jag skulle ha tävlat)

Motivationen är på topp!!! Not..

Är ej tillåtet om man inte först frågar och överdomaren ger tillåtelse.

Jo, men på framridningen är det om jag inte missförstått TR helt? Eftersom min häst kan vara väldigt lätt i bakdelen känns det rätt bra att kunna varna de andra på framridningen att komma nära.

Bilda klubb? Jag är inne på tredje hästen på ett år och snart är jag nog hästlös för gott... (är inte heller skitpepp)

Med STOR risk för att låta klyschig men....det finns en mening med allt har jag konstaterat...när man är som mest deppig o allt känns svart så brukar en lösning synas vid horisonten, oftast en som man inte ens tänkt på. Till exempel: 2008 blev jag hastigt av med jobbet, har inte varit arbetslös en dag i mitt vuxna liv, sen innan jag hann blinka svepte den stora lågkonjunkturen in över min del av landet o det fanns inte ens jobb att söka!:eek: Först dök jag ned i depressions månlandskapet men sen tänkte jag: Det måste finnas en väg ut ur detta även för mig? Hittade en fantastisk studievägrådgivare som visade mig vägen....igår 2 år senare gjorde jag min sista tenta och är nu färdig med min utbildning. Jag har fått ett helt fantastiskt jobb som är välbetalt o roligt, jag har 1 häst mer än när allt rasade och bägge 2 är helt fantastiska hästar var o en på sitt sätt.

Såå när allt känns som mörkast så kan det bara bli ljusare...klyschigt eller ej!:D

Du kommer att finna en väg ut ur detta, du som är en sån fantastiskt duktig ryttare och dessutom verkar både ödmjuk o trevlig!:banana: Och allt kommer att falla på plats för dig, I promise!

Du kommer att finna en väg ut ur detta, du som är en sån fantastiskt duktig ryttare och dessutom verkar både ödmjuk o trevlig!:banana: Och allt kommer att falla på plats för dig, I promise!

Lancet, jag kan bara hålla med Novali här. Du som åtminstone har chans att komma nånstans kan ju inte ge upp!

Tack så mycket för ert stöd! Otroligt snällt av er!

Härligt Nova att det har löst sig så bra med jobb och allt!

Jo man tar väl sig ur detta också, men det är tufft. Tufft för man är så långt ifrån sin familj och sina vänner och man känner sig så fruktansvärt maktlös. När världen rasar där hemma så är man för långt borta för att verkligen kunna vara där. Man kan inte hjälpa till att stötta och vara närvarande på det viset som man verkligen vill..

Med en syster som skiter i allt och lever som en 14åring trots 29 års ålder med två barn. Där mina föräldrar försöker allt för att hjälpa men får bara skit tillbaka.

Med en nyopererad pappa, och med bombnedslaget att hjärntumören som opererades ut för 11 år sedan nu börjat växa igen och kommer kräva ny operation så står man inte så starkt på benen längre. Uppe på det en mamma som får ta hand om allt och som då får reda på att hennes fullt friska( trodde man iaf) jobbarkompis har cancer i hela kroppen och nu har fått börja nedräkningen...

Jag är bara så glad att mon chef med fru är så fruktansvärt förstående och hjälpande :bow:

Det där är ju en hel mängd med saker som skulle kunna knäcka vem som helst, utan att man befann sig i fel land och förlorat en älskad häst.

Går det att resa hem en sväng?

Man känner sig hjälplös när man befinner sig långt borta från sina älskade som behöver en. :cry:

Vad livet kan vara hemskt! Just när man tror att allt är som bäst så slår något till, som med din pappa...jag hoppas bara att din mamma säger till syrran att hon här o nu får börja ta ansvar för sitt eget liv för mamma o pappa har ju fullt upp med sina just nu!! Å om inte mamsen gör det så kan du allt säga det tycker jag.

Skönt med förstående chef, det underlättar betydligt om jobbet fungerar som ett andningshål.

Lycka till på tävlingen iaf, hoppas dina hästar får hålla sig friska o att allt funkar bra! Film vill vi se iaf!:banana:

Härligt att du hamnat så rätt! Med bra chef och får så mycket backup och stöd!
Jag går och väntar lite på "smällen"... Jag har haft störd otur med mina hästar tidigare år och nu går det jättebra (rent hästmässigt, allt annat är kaos ;)) så jag är livrädd.
Hoppas du får starta på hästarna och att det går bra! :) Fasiken, du är ju riktigt grym, jag borde ha skänkt dig min förra häst :)

Någon gång kommar motgångar. Förra året braka vår ekonomi lite halvt då verkligen ALLT gick sönder. Kylen pajade, bilen pajade (25.000), två hästar pajade, kameran tvättades i tvättmaskinen, täcken gick sönder, cykeln gick sönder o gud vet allt. Mamma hade det svårt och jag försökte hålla skenet uppe med att tänka: Bättre allt kommer på en gång så har man gjort allt. :angel:

Ibland tar livet oväntade vändningar. Positiva och negativa. Du får tänka vad som också har hänt. Du jobbar hos sveriges bästa dressyrryttare, du har lärt dig massor och långsiktigt så har du kommit en väldigt bra bit på vägen till att bli riktigt, riktigt bra! :D

Familjekriser är fruktansvärt påfrestande. Din syster är vuxen och då är det svårt att ändra ett beteende. Man får försöka att inte ta på sig för mycket ansvar.

Massor med kramar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 667
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024