Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

eller byt ut voltaren mot Arnika. Jag brukar använda Arnika för häst när min rygg värker. Hjälper bättre än voltaren.

Min Wille ja, han var totalt sammanvuxen på flera ställen (nacke, hals, manke, länd, vissa partier helt enkelt) och det var helt stumt, gick inte att lossa öht efter obduktion. Det är ju därför jag typ "donerade" honom till forskning eller vad man ska säga, han hade så jävla mycket fel och helt sjukt var att han levde i 9 år när man ser tillbaka på det.

Jersey..:jag tyckte inte att jag uttryckte mig otrevligt mot dig angående en häst som har blivit avlivad. jag tyckte att oavsett vad/vem/var/när/hur tycker JAG att det är osmakligt, du behöver inte bry dig om vad jag tycker men så här är det ju faktiskt på diskussionsforum, förlåt om du tycker det var skithemskt. jag vet en hel jävla massa om att sörja sina hästar så den delen förstår jag mycket väl tyvärr.

sorunda men inte en susning om när, jag hoppas jag kommer med i MSVC:2, just nu är jag första reserv in sas...
annars ere LA:3 första klassen o typ 20 starter så det är väl halvtidigt o mysigt :p

Att jag är oteknisk är vida känt i mina bekantskapskretsar men nu går det till historien har äntligen lyckats ta lite bilder och vad händer då, fattar inte hur jag ska få in dom i datorn, har gjort det hundra gånger tidigare men idag går det inte minneskortsläsaren måste växt den är större än minneskortet.... och har testat i tre olika datorer nu blir galen, menmen den som lever får se, får glädja mig åt att jag inte är lika usel på allt:idea: Nu har jag gnällt färdigt och något bättre hade jag inte att komma med.

KL

Nu är guldhästen ute på annons:-( Fy fan, rent ut sagt. Detta känns fullständigt vidrigt på alla sätt och vis!! Jag vill verkligen inte sälja, men det går bara inte ihop varken tidsmässigt eller ekonomiskt längre. Hoppas plågan blir kort och vi hittar en perfekt köpare snabbt... Jag går sönder:-(

Usch vad hemskt att behöva sälja när man inte vill :(

KL
Har äntligen köpt ny dressyrsadel till min pålle, har ridit runt i en lånad Wellington ett tag men det tillhör väl inte direkt min favorit, men nu har jag äntligen en älskad Jaguar igen :love: För en gång skull tycker dessutom jag och pållen detsamma så han gillar den också :D

Härligt att du hittat sadel! Jaguar är ju inte fy skam :love:. Blir imponerad av att du fortfarande lyckas hålla igång ridningen som du verkar göra!

Du får trösta dig med att det är ett bra beslut, trots att det gör ont i hjärtat. Jag tycker alltid det känns lättare när den rätta köparen har klivit in i stallet. Då känns det bara rätt :) Bamsekram till dig!

kl

Packar inför helgens tävlingar i Köpenhamn och börjar få lite huvudvärk.... kommer packa heeeela dagen! Vad brukar ni glömma på tävling (jepp, tyo 300 nummerlappar är med ;) Det brukar jag nämnligen glömma själv)?

Är också en nummerlappsglömmare:D. Har resulterat i att jag har minst två stycken i bilen, en i ryktkassen och en hemma. Har de senaste tävlingarna nålat fast den hemma eftersom schabraket ändå varit här. Något som jag glömt typ alltid är en röd rosett i svansen eftersom kossan kan vara lite lätt bak, men det kom jag ihåg senast. Igår köpte jag dessutom jättefins färdiga rosetter med bling på:D.

Tack! Hoppas jag hittar en dunderbra köpare som kan utnyttja hans kapacitet och låta honom jobba så mycket som han vill!

Sockerbitarna är packade. Har typ 4 paket med ;)

Täckesfrågan är intressant eftersom det kan bli kallt, det kan bli varmt, det kan bli fuktigt, det kan bli blåsigt, det kan bli regn, det kan komma insekter.... Men jag löste det hela med en kompromiss och lite av varje. Det gäller att packa smart!

Nosludd...såg dig i tävlingstråden, såg även resultatet innan dess...måste säga..:bow::bow::bow: förnuvarande är du den mest outstanding bukare vi har dressyrmässigt!:love:

och det är kladdigt om det är regn där så glöm inte stövlar ;) kanske kan låna norskans gula?:D

Men hallå vad fiiiiin han har blivit! :D *hittade en bild nånstans* Nu har han ju kött på kroppen! Ser riktigt välmående ut.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 667
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?