Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Runt manken såg den ju ok ut. Tycker tillockmed att den ser bättre ut på ryggsidan än halssidan. Men över själva ryggen och kors/rumpa ser den extremt bra musklad ut!! Jätte fint uppe med ryggen tänk om fler dtessyrhästar såg ut så!!!!
Jag använde ju inte direkt ordet urskålad, (många går igång på det) men menar samma sak som Kryddan tror jag.
Att hästen inte har en jämnlinje från bogblad bakåt utan att faktiskt bogbladen är markerade och det är lägre bakom, (inga muskler fyller ut där på slimmade hästar, är det utfyllt där är det fett, om inte hästen har speciella bogblad..) Precis som på bilden som du la in, den hästen är extremt vältränad förstås, men där syns det ju tydligt
hahaha ja jag började undra vad fan det andra var
Okey vet inte om denna bilden syns men ungefär såhär brukar dom flesta internationella hästarna i ft och en del hopphästar se ut..
Den där hästen ser extremt välmusklad ut. Men det är nog inte en dressyrhäst... Tror de flesta dressyrhästar brukar vara fetare..även de som går höga klasser.
Har googlat runt och tittat på bilder på världens bästa dressyrhästar och ser att ni har alldeles rätt. Alla ser ut ungefär som fuxen. Det jag då blir brydd över är att veterinären på plats tydligt uttryckte det som att trapesiusmuskeln led av tydlig atrofi och därmed var obefintlig. Så rimligen borde den muskeln synas även när den är avspänd och inte i arbete?
Avslutar med en bild på Toto och en bild där man ser honom bakom manken.
Har googlat runt och tittat på bilder på världens bästa dressyrhästar och ser att ni har alldeles rätt. Alla ser ut ungefär som fuxen. Det jag då blir brydd över är att veterinären på plats tydligt uttryckte det som att trapesiusmuskeln led av tydlig atrofi och därmed var obefintlig. Så rimligen borde den muskeln synas även när den är avspänd och inte i arbete?
Avslutar med en bild på Toto och en bild där man ser honom bakom manken.
Den som exempel... Är det i te bättre att visa bilder på hästar som jobbar med ryggens muskler? Nu får jag antagligen en hel jävla flock arga människor efter mig, men jag kan inte sitta här tyst....
Delvis OT och risk för att det kanske är dags för ny tråd..
Kan inte Ni lägga ut bilder på Era hästar där man ser ryggprofil och exteriör? Hade varit kul att se hur olika våra dressyrhästar ser ut beroende på vilken ålder och utbildningsnivå de är på?
Ang. kursen var en stallkompis där med sin ponny för att se om Prestige kunde vara ngt för dem. Sadeldoktorn rekommenderade då istället Albion eftersom hästen är rakryggad. Vet inte om du såg ponnyn, Fiorano? D-ponny, fux