Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6
Men du, jag har ju kvar mina gamla hästar från den tiden
Visst visst, jag litar inte på att någon är bra, har hört massa som skulle vara bra som förstört sadlar och sen ligger dom skit .. Nä tror inte hästarna märker skillnad för jag använder knappt den där sadeln längre och mindre lär det bli
Fast sadlarna VAR annorlunda på 80-90 talen! Jag hade en Passier hoppsadel som också låg bra på en hel drös med hästar, inga sadelstadsknutor där inte och inga tryck o ömma ryggar. Men sen har ju hästarna förädlats en hel del och några PRE o Lussebullar fanns ju inte i mitt liv iaf! Dessa hästar har ju helt andra ryggar än halvbloden.
feel: jag ber om ursäkt men jag minns aldrig vilken ras din häst egentligen är?
fio: Att inte stoppa om sin sadel är bara en dålig ursäkt för att spara pengar! För hittar du en bra sadelmakare så stoppar han/hon den lagom jäms över så du märker inte nån större skillnad men hästarna gör!
Men du, jag har ju kvar mina gamla hästar från den tiden
Visst visst, jag litar inte på att någon är bra, har hört massa som skulle vara bra som förstört sadlar och sen ligger dom skit .. Nä tror inte hästarna märker skillnad för jag använder knappt den där sadeln längre och mindre lär det bli