Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6
Hoppas ni kommer fram till något på kliniken.
Jag har också lite funderingar kring min häst.
Jag gillar verkligen den här hästen, hon har så mycket och är så härlig att rida när allt funkar. Men tyvärr är det rätt mycket som inte funkar... suck. Dels är det de här sadelstadsknutorna som inte ger sig. Nu har jag tömkört henne en period och de ser bättre ut så jag har kunnat ha sadel på henne igen.
Men det är också vissa ridrelaterade problem. Hon är livrädd för hemmaridbanan, eller delar av den. Ett jättejobbigt problem som jag inte vet hur vi ska komma runt. Försöker jag tvinga ut henne i de farliga hörnen så slutar det inte sällan med att hon reser sig rätt upp. Jag blir inte rädd men däremot väldigt ledsen. Hur har jag lyckats förstöra den här fina hästen
Det är bara vissa dagar hon är såhär, i helgen tex gick hon väldigt bra, var lugn och fin och jobbade på jättefint, sen fick hon vila måndag och så ett dåligt ridpass igårkväll, med mycket frenetiskt tuggande på bettet, galopp på stället och resa sig några gånger.
Borta har hon än så länge inte gjort så här utan kan tom vara lite småseg att rida, men det är ju liksom hemma man rider för det mesta.
Funderar på att låna ut men vet inte om det är rätt heller. Sälja gör jag inte.