Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Tack för ett utförligt svar.

Ja mitt sto är kanske lite lik ditt bernsteinsto, dock spårar hon inte ut fullständigt än i alla fall :p Tänkte försöka mota olle i grind här och helt enkelt försöka behålla lugnet på tävlingsbanan. Vet egentligen inte varför hon blir het, hon är inte den istadiga hästen som själv vill bestämma utan egentligen vill hon verkligen göra rätt. Kanske är det prestationsångest hos mig som liksom överförs till hästen.

Vi ska tävla imorgon och i Lb är målet att rida en bra ritt, våga satsa lite i alla fall, men i La är målet att behålla lugnet och helt enkelt rida igenom programmet.

KL

Är det någon som är i Hagen? Det här har ju verkligen varit en dunderdressyrhelg får man ju säga, Valegros rekord och Totilas comeback och Patriks Donna Unique och Bocellis personrekord i küren! :love:

Men alltså.. På youtube finns två filmer på Totilas från helgen men ingen på Valegros rekord? :mad:

*KL* Är såå glad! Deimion född 2008, e. Don Primero - Come Back II, min nya dressyrhäst gick igenom besiktningen idag!! :D Sitter nu i lastbilen påväg från Tyringe till Stockholm. Han är bara såå snygg! :love:

*KL* Är såå glad! Deimion född 2008, e. Don Primero - Come Back II, min nya dressyrhäst gick igenom besiktningen idag!! :D Sitter nu i lastbilen påväg från Tyringe till Stockholm. Han är bara såå snygg! :love:
På stammen låter det som en riktig urping!:d Grattis o lycka till!

Grattis! Jag vill också gärna se bild!:)

Jag kanske också får en ridhäst i sommar, att ha som min egen med fria tyglar gällande träning och så vidare. Men den
kommer nog inte hit förens till midsommar. Men målet är att jag ska ta ut den i LA nästa år, den är dock inte utbildad något
värst och jag har aldrig suttit eller sett hästen, mer än på bild, men det ska vara en riktig pudding. :D Jag känner mig väldigt
smickrad över att bli tilltänkt till den här hästen.

Här kommer en mindre bildbomb på min polle :love:

Han fick ledas ut i skogen för första gången någonsin och han skötte sig verkligen exemplariskt. Vi mötte både rådjur, fåglar och en räv(!) utan någon reaktion. Otroligt stabil och häftig häst, ett riktigt krutpaket att rida.

Imorgon är det dags att rida honom för första gången på hemmaplan, för nu sprutar han av energi... ;)

470736_10150781659179659_811469658_9408776_1412188606_o.jpg

Bild från idag

415819_10150772850859659_811469658_9391895_1269402394_o.jpg

Från provridningen

468160_10150773216429659_811469658_9393055_1911311708_o.jpg

I lastbilen påväg hem

535421_10150772853189659_811469658_9391897_1312299754_n.jpg

Ganska dåliga bilder, från video, men de enda bilderna i rörelse för tillfället. Från provridningen där beridaren rider.

319794_10150772851989659_811469658_9391896_445938193_n.jpg

392533_10150772857319659_811469658_9391900_413738643_n.jpg

574704_10150776091704659_811469658_9401448_1046790914_n.jpg

Från treårstestet.

Här du sett att din lilla pållas lillebror fick en hopputmärkelse på treårstest i helgen :-)

*KL

Jag var ensam i stallet idag i regn/blåst och paddocken var till stor del vattenpölar. Värmde upp i trav och genom att rejsa i lätt sits genom vattenpölarna :D

Kände mig allmänt vinglig/dålig och trodde inte passet skulle bli vidare seriöst eller bra. Men när jag jobbade på en stor åtta med halt i mitten och trav/galopp emellan halterna, så hade jag helt plötsligt en häst som var SÅ på hjälperna och jag hamnade rätt okej i sadeln med. Allt funkade. Fick uppleva mitt livs bästa skritt då hon var hel-laddad men på något sätt fick jag henne att inte lägga energin på att öka, utan hon var mjuk och bakbenen for in under istället :love: ALLT funkade. Hur roligt som helst att rida idag :love: Kunde till och med köra galoppökning på diagonalen (bland det roligaste och mest laddade som finns i Ninyas värld :D ) och bryta av i hörnet och direkt få trav i normalt tempo och nedsittning. Det har jag aldrig kunnat göra förut, någonsin.

Senast ändrad:

+IronWill, Oxo och Phie. Åh, så kul att höra era positiva kommentarer! Det glädjer mig :D

Deimion har hittills visat sig vara helt underbar att både rida och hantera, så är hittills otroligt nöjd med min lilla bebis :love:

Lägger in en ridfilm på oss för någon dag sedan, dock bara femte gången jag rider honom.
http://www.youtube.com/watch?v=6UyTRqbXjPU

*kl*

Åh, jag är alldeles lyrisk efter dagens ridpass på banan! :love: Sigge var pigg o framåt, o trampade på bra i skritten redan från början (skritten är hans svaga sida).
Jobbade i skritt ganska länge och fokus var på att han skulle gå på framåt utan att han skulle börja backa av, takta osv. Gick fantastiskt bra!
Gjorde skänkelvikningar och dom har aldrig gått så bra, han bara flöt fram! :love: Testade lite öppna o sluta också och han var så lyhörd. Hans trav var helt fantastisk idag, bra bakbensaktivitet o jag hade svårt att hänga med ibland..
Åh, tänk om någon hade kunnat filma o fota denna stund! Galoppen gick bra också, men där har jag lite kvar att jobba på i min sits - jag tenderar att komma före honom hela tiden :o måste försöka tänka lååångsam ridning o vänta in honom..

Jag blev så glad o lycklig att han var så TAGGAD idag! Han brukar annars tycka livet är tråkigt på banan :angel: Sån härlig känsla idag :love:

På torsdag ska jag rida Pay & Ride (LB:1), målet är att slå vårt senaste resultat på 56,55%. Ska bli spännande. :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 241
Senast: Meggan
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 506
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka