Dressyrhingst som kan hoppa

Jag känner till två stycken och min har en själv en vass mamma ingen av dom är svår och inte svårare än deras mödrar. Tvärt om så är min egen mycket behagligare än sin mamma, så på honom stämmer det inte i alla fall.

Det låter ju bra! Hur gammal är din? (Förlåt TS för trådkap...)
 
Det låter ju bra! Hur gammal är din? (Förlåt TS för trådkap...)
Tre i år och under utbildning, som hittills varit utan problem. Det är en känslig häst men väldigt snäll och får han bara klart för sig vad man vill så gör han det gärna. Men det gäller att vara tydlig när man talar om vad man vill.
 
Ja vill ha allround men ändå att avkomman ska kunna gå över medel i dressyr.
Crelido är ju en annan hingst jag tyckte passade just ändamålet jag vill ha av avkomman.
Ren dressyr har jag fastnat för Skovens Rafael men inget hopp i honom kan jag tänka mig..

Jag har en avkomma e Skovens Rafael som hoppar riktigt trevligt dock inte visad. Hans helsyster är visad och hon blev 6e bästa hopphäst och 7e bästa dressyrhäst i Tingsryd på kvalitén. Nu vet inte jag om det kommer från mödernet då dom har både Sandro Hit och Accent II som lämnat hopphästar där.
 
Jag har en avkomma e Skovens Rafael som hoppar riktigt trevligt dock inte visad. Hans helsyster är visad och hon blev 6e bästa hopphäst och 7e bästa dressyrhäst i Tingsryd på kvalitén. Nu vet inte jag om det kommer från mödernet då dom har både Sandro Hit och Accent II som lämnat hopphästar där.
Vems helsyster? Skoven el din avkommas? :)
 
Om Quaterback finns att få tag på skulle jag kolla på honom.
Även New Balance har en stam som borgar för fin hoppning även om själva han tävlade dressyr (om han fortfarande finns att tillgå)
 
@Masse - stämmer det att Temptation även brukar lämna ganska vassa avkommor? Funderade på att ta honom till ett av mina ston, tills jag hörde att många av hans avkommor var riktigt svårridna... :confused:
Jag känner till några avkommor till honom som är ganska skarpa. Den värsta har dock riktigt skarpt möderne. Tre avkommor har hon och alla de är fulla i hyss och den efter T rent läskig tycker jag. Men hennes ägare och mer rutinerade personer än jag tycker att hon är fantastisk. Så det är nog mer att den ska hanteras av proffs.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
914
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 077
Senast: mamman
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 920
Senast: Myrten
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 066
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp