Dressyrhingst som kan hoppa

:up: No problemo. Det är en väldigt fin hingst, och jag tycker hans far Diarado lämnar väldigt attraktiva hästar över lag. Gott möderne på honom också. Skulle jag avla allround hade han stått väldigt högt på listan.
Ja vill ha allround men ändå att avkomman ska kunna gå över medel i dressyr.
Crelido är ju en annan hingst jag tyckte passade just ändamålet jag vill ha av avkomman.
Ren dressyr har jag fastnat för Skovens Rafael men inget hopp i honom kan jag tänka mig..
 
Vad har ditt sto för styrkor och svagheter annars då?

Jag tog Crelido till mitt sto senast, för att förbättra typ och temperament. Blev mycket nöjd med avkomman som trots ren hoppstam rör sig superfint och blev bästa föl i vår region 2015. :)

Har även haft en annan Crelido-avkomma (den på min avatar) som var u: hopp/fullblod, den användes till fälttävlan hos mig men är nu såld som dressyrhäst. Rörde sig visserligen inte lika expressivt som en "ren" dressyrhäst, men med mkt bra takt och schwung.
 
Jag har själv en häst med dressyrstam som hoppar väldigt bra. Den är efter Tailormade Temptation som tydligen har lämnat en hel del hoppanlag till sina avkommor, förutom dressyregenskaper.
 
Det vet jag faktiskt inte, har inte hört något alls om honom men sett flera trevliga avkommor efter honom.
Ja, om jag förstod det rätt hamnade han i Tyskland och sen ville inte ägarna att han skulle verka i avel mer. I stallet jag står finns en fin 2-åring efter honom. Superfin men tyvärr väldigt dominant i temperamentet. De hade velat ha en till efter honom men eftersom han inte verkar finnas kvar i avel blev det svårt. :)
 
Ska kolla på alla hingstar ni nämnt. Är väldigt grön i avel så det är en djungel men spännande och man lär sig nått nytt hela tiden. :) :)
 
Flambeau e Ampere-Zeolit hoppade 8-8 på bruks. Har varit lite tal om hans temperament dock, men med stadigt sto så. Väldigt vacer och med mycket utstrålning iaf.
 
@Masse - stämmer det att Temptation även brukar lämna ganska vassa avkommor? Funderade på att ta honom till ett av mina ston, tills jag hörde att många av hans avkommor var riktigt svårridna... :confused:
 
@Masse - stämmer det att Temptation även brukar lämna ganska vassa avkommor? Funderade på att ta honom till ett av mina ston, tills jag hörde att många av hans avkommor var riktigt svårridna... :confused:
Jag känner till två stycken och min har en själv en vass mamma ingen av dom är svår och inte svårare än deras mödrar. Tvärt om så är min egen mycket behagligare än sin mamma, så på honom stämmer det inte i alla fall.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
914
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 077
Senast: mamman
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 920
Senast: Myrten
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 066
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp