Dressyrhingst som kan hoppa

:up: No problemo. Det är en väldigt fin hingst, och jag tycker hans far Diarado lämnar väldigt attraktiva hästar över lag. Gott möderne på honom också. Skulle jag avla allround hade han stått väldigt högt på listan.
Ja vill ha allround men ändå att avkomman ska kunna gå över medel i dressyr.
Crelido är ju en annan hingst jag tyckte passade just ändamålet jag vill ha av avkomman.
Ren dressyr har jag fastnat för Skovens Rafael men inget hopp i honom kan jag tänka mig..

Vad har ditt sto för styrkor och svagheter annars då?

Jag tog Crelido till mitt sto senast, för att förbättra typ och temperament. Blev mycket nöjd med avkomman som trots ren hoppstam rör sig superfint och blev bästa föl i vår region 2015. :)

Har även haft en annan Crelido-avkomma (den på min avatar) som var u: hopp/fullblod, den användes till fälttävlan hos mig men är nu såld som dressyrhäst. Rörde sig visserligen inte lika expressivt som en "ren" dressyrhäst, men med mkt bra takt och schwung.

Jag har själv en häst med dressyrstam som hoppar väldigt bra. Den är efter Tailormade Temptation som tydligen har lämnat en hel del hoppanlag till sina avkommor, förutom dressyregenskaper.

Det vet jag faktiskt inte, har inte hört något alls om honom men sett flera trevliga avkommor efter honom.
Ja, om jag förstod det rätt hamnade han i Tyskland och sen ville inte ägarna att han skulle verka i avel mer. I stallet jag står finns en fin 2-åring efter honom. Superfin men tyvärr väldigt dominant i temperamentet. De hade velat ha en till efter honom men eftersom han inte verkar finnas kvar i avel blev det svårt. :)

Ska kolla på alla hingstar ni nämnt. Är väldigt grön i avel så det är en djungel men spännande och man lär sig nått nytt hela tiden. :) :)

Flambeau e Ampere-Zeolit hoppade 8-8 på bruks. Har varit lite tal om hans temperament dock, men med stadigt sto så. Väldigt vacer och med mycket utstrålning iaf.

@Masse - stämmer det att Temptation även brukar lämna ganska vassa avkommor? Funderade på att ta honom till ett av mina ston, tills jag hörde att många av hans avkommor var riktigt svårridna... :confused:

@Masse - stämmer det att Temptation även brukar lämna ganska vassa avkommor? Funderade på att ta honom till ett av mina ston, tills jag hörde att många av hans avkommor var riktigt svårridna... :confused:
Jag känner till två stycken och min har en själv en vass mamma ingen av dom är svår och inte svårare än deras mödrar. Tvärt om så är min egen mycket behagligare än sin mamma, så på honom stämmer det inte i alla fall.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 531
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
945
Senast: ufot
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 398
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2