Dressyrhäst

P

patakyn

Hej, jag har precis fått erbjudandet att rida en häst 3 ggr i veckan. Har ridit honom 2 ggr nu. Det har stått folk från stallet och tittat på, och de påstår att han aldrig galopperat så "fort" med hans ägare. Jag tycker inte det är någon skillnad mot andra hästar jag ridit men den här är en dressyrhäst. Min fråga är hur man kan få hästen att galoppera "saktare"?

Sv: Dressyrhäst

Helt fel forum att ställa frågan på:rofl::rofl::rofl:

Försök på klassisk ridkonst på dressyrforumet :devil:

Här flyger det kängor ser jag... :smirk:

Till TS: Kan vara ett tips att prata med ägaren och gärna se hur hon rider. Vissa hästar är väldigt känsliga för att man kanske ger hjälperna lite olika.
Om det är nånting som du ser som ett problem så tycker jag att du ska försöka rida för tränare är det nånting som bara andra påpekar så är det nog bara att strunta i dom och rida som man själv tycker känns bra.

halvhalter, jag rider själv en tidigare galoppör med VÄLDIGT brett galoppregister så vi kan korta (ej samla, hon går inte i form efter som att de musklerna inte finns ännu.) oss så mycket att kompisens russ tacktar och vi galopperar jämsides

Inget illa ment med mitt första inlägg!;) Rider också omskolade galoppörer. Skulle tro att hästen testar dig lite innan du hittat knapparna. Den stortrivs nog med att få galoppera lite friare med dig! Tråkigt att alltid gå i samlad dressyrform kanske, då får man ju ta tillfället i akt!:) Fullblod är härligt känsliga hästar, det är lätt hänt att trycka på dem lite burdust om man inte är van. Sen gäller det att våga lägga till skänklar o säte fast man tycker de går som små raketer, inte bara hänga i handen, då springer de ännu fortare. Lycka till o njut av fullblodet!

faktiskt inte, men det har ingen betydelse för jag har fått svar på mina frågor =)

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 893
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 480
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 077
Senast: Bison
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 931
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar