Dressyrfolkets lindor-tråd! *Bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrfolkets lindor-tråd! *Bildtråd*

Både mina och min sambos föräldrar har haft en likadan soffa, fast den byttes ut för ganska många år sedan. Verkar dock ha varit omåttligt populär!

Både mina och min sambos föräldrar har haft en likadan soffa, fast den byttes ut för ganska många år sedan. Verkar dock ha varit omåttligt populär!
ja, våran behöver också bytas ut. den är...lite trasig om man säger så!
tycker dessutom att det ser ut som en riktig porrsoffa! :rofl:

Har exakt likadana lindor, kardborren på alla fyra har trillat av...:angel: Fast så länge dom höll var dom snygga!

Men vad är det ni säger..? Jag har en uppsättning showmasterfleece som varit med om både ett och annat och de har inte sviktat det minsta i kvalitén! De har visserligen några år på macken men det måste ju vara samma sorts lindor.. Så dumt att sakerna sjunker i kvaliten med åren (produktionen alltså :p)

Har typ 4 paket med marinblåa lindor:angel::D
MaxochMatildamanege005.jpg

alltmjligtosoterat008.jpg

Ljusblåa från ??
avskrittningmedklapp.jpg

Khakigröna från showmaster, mina har hållt jättebra än så länge:D
sommar07056.jpg

Har mer men bilderna orkar jag inte lägga ut la ut de jag redan hade på Pb:angel::D

hahaha.. inser att jag måste fota mina..öhh.. hästens grårutiga lindor :D Antingen tycker man nog att de är helcoola, eller bara väldigt fula. :D

JAAAA visst e han sööt :D:D:P

Ojojoj nu måste jag till stallet och fota alla mina lindor, men man har ju samlat på sig en del.

Blåa fleece:
Agria, fick dem när vi försäkrade hästen.
Basic, mkt bra.
Showmaster, mkt välanvända och snygga fortfarande.

Svarta fleece:
Showmaster, mkt välanvända och fina.

Akryl:
Bruna showmaster, mkt bra och snygga
Ljusblåa, vet inte märke, jättefina :love:

Elastiska:
Röda, börjat bli lite slitna efter rätt många tvättar.
Vita showmaster, samma som ovan.

KL
måste verkligen fixa batterier till kameran, för nu har jag dessutom 2 HELT nya uppsättningar att visa ;) eller rättare sagt, 3 st kom jag på! Men en uppsättning har inte kommit än..o jag har ju inte fotat nått jag har i stallet heller..kan iofs fota med mobilkameran, men de kanske inte syns så bra då!

14252485.jpg

De här är inköpta på Bole för närmare 200 kr. Aerborn fleecelindor. Jättebra, lagom längd (4 m) och stretch och kardborren sitter där den ska.

Använder även Showmaster fleecelindor från Hööks. Bra bandage, men kardborren hamnar fel när man ska stänga dem. Jag brukar linda ett varv mantejp runt kardborren så sitter de bra.

När jag köper lindor är det viktigast att de är långa (4 m) eftersom jag lindar både högt upp på benet och även rätt så långt ner.

*kl*
Nu är alla mina lindor fotade :D
Checka in de svartvit-rutiga lindorna till vänster :D. Okända, många från Lancet på bild nr.1 o 2.
4sept045.jpg

Lagret under
4sept046.jpg

Nästa låda. Närmaste vanlijfärgade(färgen syns knappt på bilden) - Mias, vita - Showmaster, röda och gröna - Basic
4sept047.jpg

Beiga - Showmaster, de andra vet jag inte.
4sept048.jpg

Ljusblå, kakigröna och paddarna - Showmaster. De andra okända
4sept051.jpg

Jag kan börja då :P

Fleecelindor av märket Basic, kostade 110kr i Falsterbo, minns inte vilken affär som hade dom. Gillar dom, känns bra i kvaliten, men är rättså tjocka vilket gör att de inte sitter lika _snyggt_ som tunnare fleecelindor. 4m långa. Bäst som stallbandage då (men köpta till att ridas med :angel: )
10-12aug019.jpg

Gröna Basiclindor, samma sak som de ovanför men kostade 90kr i en annan monter i Falsterbo.
Juli428.jpg

Beiga acryllindor som jag fått av Lancet, inkl. flertalet broddhål ala Midnight Dancer... :angel: Så tyvärr vet jag inget mer om dom.
15-20aug002.jpg

Orangea acryllindor, också från Lancet inkl. vissa broddhål som dock gått att laga :D
http://i40.photobucket.com/albums/e231/Victovie/Frida/juli109.jpg[/IM

Liten fråga bara varför har du tejpat hovarna fram ?;)

kom på idag att ja skulle ta kort på dom beiga iaf :D
dom e showmaster från hööks, tycker mkt om dom!
Dom är rätt tunna och därför lätta att linda med. och kvalitén e bra!

14460328.jpg

*kl*

Använder mest dessa:
(bortse från den hemska sitsen, har blivit bättre nu :) )
10801459.jpg

Från Hööks, Showmaster 149:-
Gillar att de är hälften/hälften med fleece, och i det här fallet, mesh, vilket egentligen inte är optimalt, då kardborrehakarna ibland fastar.

cremefärgade lindor från Kings, kostade ca 100:-
Jättebra kvalitét! Och lagom tjocklek.
12064575.jpg

Ljusblå BR som jag vann. Sådär kvalitét, har blivit luddiga i tvätten. eller hur man ska säga.
12591122.jpg

På vilken bild har jag tejpat på hovarna? :confused:
Men har behövt tejpa med silvertejp efter att hon blivit nyskodd så att inte silikonen skulle åka ut ur sulorna.

Gammelrosa Equiline. Kvalitén behöver man ju inte säga någonting om :bow: till den. Pris: 250kr/2st dvs. 500kr för 4st

14460140.jpg

Vita av okänt märke, men dom är verkligen jättebra! kostade ca 150:- på granngården.

3416947.jpg

*kl*

Hästen har:
# Skogsgröna fleccelindor från Börjes, kostade 40 kr
# Gröna fleccelindor från Horze
# Bruna fleecelindor från Jacson (men dom är jättelånga, måste klippa till dom, igen)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 582
Senast: Ceta
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 783
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 616
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare